ویتامین هایی که در زایمان مردان مفید است


ورزش درمانی می تواند برای اکثر زوجین دشوار و گاهی خسته کننده باشد. وقتی با ناباروری برخورد می کنید ، موارد زیادی وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید ، مانند جنسیت ، سن ، قاعدگی غیر قابل توضیح و غیره. اما این گزینه وجود دارد که شانس بچه دار شدن را افزایش دهید ، که نسبتاً آسان و غیر مخرب است. رژیم غذایی و به ویژه ویتامین های چربی که مردان از طریق غذا یا مکمل دریافت می کنند می تواند در درمان کم خونی مثر باشد.

ویتامین هایی که در زایمان مردان مفید است

از آنجا که باروری یک فرایند دشوار است و بدن هر فرد متفاوت است ، علم ریز مغذی ها و خواص آنها هنوز در مراحل ابتدایی است. با این حال ، برخی از تحقیقات تحقیقی برای روشن شدن نقش ویتامین ها در باروری آغاز شده است. در مردان ، مطالعات نشان داده است که برخی مکمل ها می توانند تعداد و تحرک اسپرم را افزایش دهند. با این حال ، مهم است که به خاطر داشته باشید که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. در این مقاله ، برخی از محبوب ترین مکمل ها برای بارداری و مفید بودن و روش های آنها را شرح می دهیم.

آهن ال کارنیتین

این مکمل نوعی اسید آمینه L-carnitine است که به طور معمول در بدن وجود دارد و به تبدیل چربی به انرژی کمک می کند. به تحرک اسپرم کمک می کند. مطالعات قانع کننده نشان داده است که ALC و LC می توانند تحرک مردان را در مردان افزایش دهند. روشهای توصیه شده برای افزایش نرخ باروری معمولاً بین 1 تا 3 گرم در روز برای ALC و LC متغیر است. با این حال ، قبل از انجام LC یا ALC باید از متخصص مشورت کرد تا از ایمنی و صحت روش ها اطمینان حاصل شود.

ویتامین سی

ویتامین C یکی از ویتامین های مفید در تولید مثل مردان است. این ویتامین یک ویتامین قوی است که می تواند آسیب سلولی را در سراسر بدن کاهش داده و میزان مصرف آهن و تعداد و فعالیت اسپرم را افزایش دهد. مطالعات نشان داده است که مصرف ویتامین C و ویتامین E تعداد ، عملکرد و گاهی ترمیم DNA را بهبود می بخشد. میزان توصیه شده روزانه (RDA) برای ویتامین C برای مردان 90 میلی گرم و برای زنان 75 میلی گرم است.

کلسیم

هیچ نتیجه گیری تحقیقاتی وجود ندارد که کلسیم زیاد احتمال زایمان را افزایش دهد. اما برای مردان و زنان مهم است که از این ماده معدنی به درستی برای جلوگیری از نقص استفاده کنند. یک مطالعه مرتبط در سال 2019 نشان داد که کمبود کلسیم می تواند منجر به ناباروری مردان شود ، زیرا کلاس در تولید اسپرم نقش دارد. RDA کلسیم برای بزرگسالان 1000 میلی گرم در روز است. بهتر است کلسیم مورد نیاز خود را از غذاهایی مانند ماست یا سایر محصولات لبنی دریافت کنید ، یا از مکمل ها کمک بگیرید.

ویتامین هایی که در زایمان مردان مفید است

کوآنزیم Q10

مطالعات اخیر نشان می دهد که مکمل CoQ10 می تواند غلظت و عملکرد اسپرم را در کودکان متولد نشده بهبود بخشد.

ویتامین دی

مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D ممکن است با ناباروری در مردان و زنان ارتباط داشته باشد ، به این معنی که آزمایش کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

ویتامین E

یکی از مفیدترین مواد مغذی در مردان ویتامین E است. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است عملکرد ماهیچه ها را در مردان تقویت کرده و از سلامت کلی بدن پشتیبانی کند. RDA ویتامین E برای بزرگسالان 15 میلی گرم است.

اومکا 3

هنگام مطالعه مدل رژیم غذایی ، خوردن غذاهای دریایی به عنوان بخشی از سلامت رژیم غذایی با باروری بیشتر در مردان و زنان همراه است. اگر همیشه غذاهای دریایی غنی از امگا 3 نمی خورید ، مصرف مکمل ها در حین بارداری ممکن است مفید باشد.

مقدمه ما: ژل نرم امگا 3 Vivation

سلنیوم

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که کمبود سلنیوم می تواند عاملی برای تامین آب ضعیف و عملکرد ضعیف آب باشد. از آنجا که سلنیوم برای تولید اسپرم در بدن مردان ضروری است ، برخی مطالعات نشان داده اند که ترکیب سلنیوم و ویتامین E می تواند فشار خون و تحرک را بهبود بخشد. RDA برای سلنیوم 55 میکروگرم در روز برای بزرگسالان است.

روی

تعداد انگشت شماری از مطالعات نشان داده اند که کمبود روی می تواند منجر به تولید ضعیف اسپرم شود. با این حال ، ارتباط بین این ماده معدنی و نر تأیید نشده است. مطالعه ای که در سال 2020 انجام شد نشان داد که مکمل های غذایی حاوی روی و اسید فولیک ، تولید اسپرم را بهبود نمی بخشد و عملکرد فرزندان را افزایش می دهد یا زنده می ماند. RDA برای روی 8 میلی گرم برای زنان و 11 میلی گرم برای مردان است.

آیا می توانم مولتی ویتامین مصرف کنم؟

از آنجا که بسیاری از ویتامین ها روی مردان تأثیر می گذارد ، ممکن است مصرف مولتی ویتامین با دوز بالا به جای مکمل آسان تر باشد. به دنبال مولتی ویتامین و آنتی اکسیدان مناسب باشید تا تقریباً 100 of از نیازهای روزانه خود را در موارد زیر برآورده کنید:
ویتامین C ، ویتامین E ، ویتامین D.
روی ، کوکسی ، سلنیوم ، امگا 3

هشدار برای حمل لوازم جانبی

در حالی که بسیاری از ویتامین ها بدون نسخه فروخته می شوند ، اما تضمین نمی شود که بی خطر باشند. بسیاری از داروها می توانند با داروهای مصرفی شما تداخل داشته باشند ، بنابراین اگر از هر دارویی استفاده می کنید ، قبل از مصرف داروها با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه مصرف بیش از حد ویتامین ها زیاد به نظر می رسد ، اما مصرف بیش از حد آن می تواند برای بدن مضر باشد. برای جلوگیری از این مشکل ، دستورالعمل روش موجود در برنامه افزودنی برچسب را بررسی کنید.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: خط سلامت

دیدگاهتان را بنویسید