ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد در حالت استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات خاصی در رفع آن م effectiveثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و تورم عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که برخی از تمرینات ورزشی ، کشش و کشش در درمان درد و گرفتگی عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع بهبود کمک کند.

مقابله با سیاتیک مشکل و گاهی ناامید کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک در حالت استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله تمرینات و تمرینات مختلفی را برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها بررسی می کند.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، پیشگیری و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی عصب دردناک در اطراف عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب از ناحیه کمر به هر پای قبل از اندام به عصب متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به جایی که تحت فشار قرار می گیرد ، می تواند یک پا و یک طرف بدن را درگیر کند. تورم درد و خارش یا خارش در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق ، پا و انگشتان پا از علائم این بیماری است.

علاوه بر این ، مناطق آسیب دیده می توانند بیشتر از حالت عادی ناتوان کننده باشند. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و تورم عصب سیاتیک به طور دائمی رخ می دهد. با این حال ، تعیین علت اکثر موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که ستون فقرات را می پوشانند و در امتداد ستون فقرات مفید هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • به ستون فقرات سر بزنید
  • بیماریهای عفونی ستون فقرات
  • لغزش ستون فقرات کمری – این حالت باعث می شود دیسک از روی مهره های کمری سر بخورد
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب اندام تحتانی تأثیر می گذارد.
  • صدمه

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی ورزش ها و فیزیوتراپی در تسکین درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری در عضلات سرین ، پیریفورمیس ، همسترینگ و کمر مثر است.

به احتمال زیاد ورزش منظم بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک به همراه خواهد داشت. با این حال ، همه این تمرینات برای همه مناسب نیست زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تحریک کند یا درد جدیدی ایجاد کند.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

ایجاد موقعیت کبوتر

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا بوده اند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست را خم کرده و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت قسمت تحتانی باسن حرکت کند.
  • وقتی راضی شدید ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا خم شدن افزایش یابد.
  • با تکیه بر راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس آرام آرام استراحت کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

فعالیت های یوگا: آغاز – صمیمیت و پیشرفت (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

کشیده بنشینید

برای انجام کشش تنه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کنید و انگشتان پا را خم کنید.
  • زانوی راست را خم کرده ، پا را بلند کرده و در کنار قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را در خارج از زانوی راست قرار دهید و بدن را به آرامی به سمت داخل فشار دهید و بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را برای 2 تا 3 بار برای هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

به سینه زانو بزنید

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید تا زانوها بالا و پاها روی زمین باشد.
  • یک زانو را به جعبه بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • هنگامی که احساس آرامش می کنید ، زانو را تا 30 ثانیه روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، نوع مشابهی از کشش ، هر دو پا را می توان حرکت داد و برای ثانیه به طرف جعبه نگه داشت.

پل زیبا

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین قرار گرفته و عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشد.
  • پاشنه ها را فشار دهید و باسن را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بنشینید و سنگ را به حالت اولیه خود بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت احساس خوب آن را برای چند ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

ایستادن همسترینگ ایستاده

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین ، به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پا را خم کنید تا انگشت پا را بالا و پایین بکشید.
  • کمی از لگن خم شوید و تنه را به سمت ساق (پایین) حرکت دهید تا به عضلات همسترینگ بپیوندید. پشت خود را صاف کنید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس آرام آرام استراحت کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

اطلاعات کودک

این ورزش با نام یوگا نیز شناخته می شود و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن خود را تا پاشنه پایین بیاورید.
  • زانوها را در چند لگن جدا کرده و بدن را بین ران ها بکشید.
  • دستان خود را روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای استراحت نفس بکشید. سنگ را به زور به پاشنه وارد نکنید و اجازه دهید استراحت کند تا کف نرم ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رهاسازی این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

لگن Tiligi

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن را به سمت بالا خیس کنید و موقعیت خود را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • صحنه را ترک کنید و استراحت کنید.

برای شروع 10 تکرار کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

اما BMJ همچنین می گوید ، ورزش باید بخش مهمی از درمان بدون حمله باشد.

این به این دلیل است که سیاتیک برخلاف سایر آسیب ها ، در حالت استراحت بهبود نمی یابد اما به تمرینات مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از عود بیماری کمک می کند.

موارد زیر در کاهش علائم سیاتیک م effectiveثر است:

جریان خون را بهبود می بخشد

ورزش باعث تحریک جریان خون به عضلات و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتشار خون و مواد مغذی جدید به محل و حذف سموم و التهاب از این مناطق بسیار مثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش خون خوب چه بخوریم؟ (کلیک)

ایجاد تن عضلانی قوی

ورزش می تواند ماهیچه های مناطق آسیب دیده را سفت کرده و تقویت کند. نیروی قوی همچنین می تواند وزن بیشتری را بر تمرکز عضلات بگیرد.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات ورزشی در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری در حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع توده عضلانی و راههای کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

سلامت عصب را بهبود می بخشد

طبق مطالعه ای در سال 2016 ، ورزش های خاص برای سیاتیک باعث تحریک عصب می شود. این باعث افزایش انعطاف پذیری عصب می شود و سفتی و درک بهتر را در عین بهبود سلامت عصب کاهش می دهد.

سلامت سلول ها را بهبود می بخشد

ورزش منظم عصب سیاتیک ضعیف شدن دیسک را بهبود می بخشد و سلامت آنها را افزایش می دهد.

طبق مطالعات انجام شده ، از شل کننده های عضلانی برای بهبود سلامت حین ورزش استفاده می شود. بنابراین ، استفاده از آنها را طولانی کنید و فعالیت ورزشی که برای دیسک ها مضر است را کاهش دهید.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

سایر اقدامات احتیاطی را می توان برای کمک به کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند منجر به کمردرد شود) انجام داد.

این شامل:

  • قبل از گرم شدن از انجام فعالیت های درد زا مانند کشش و پیچ خوردن خودداری کنید
  • از تکنیک های بلند کردن وزنه به خوبی استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، کمی برای گرم کردن عضلات خود وقت بگذارید
  • ورزش منظم برای تقویت ماهیچه ها

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

داروهای ضد افسردگی مصرف کنید و درمان های خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک هستند.

درمان پزشکی

داروهای تجویز شده برای درمان سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدها به شما
  • به چشمان خود استراحت دهید

همچنین بخوانید:

موسیقی آرامش بخش (کلیک کنید)

درمان خانگی

داروهای خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات اولیه بدنسازی را تقویت کنید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش تورم و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • ورزش منظم شامل پیاده روی سریع و شنا

محصولات سرد و گرم Eviro را به صورت آنلاین مشاهده و خریداری کنید کلیک

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و تحریک می شود.

گاهی لغزش روی ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نیاز ، می تواند بهبود را تسریع کرده و از عود مجدد آسیب جلوگیری کند.

درمان های دارویی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و داروساز خود در میان گذاشت.

لوازم جانبی و محصولات مراقبت را از Oiro به صورت آنلاین مرور و خریداری کنید کلیک

1 »2» 3 »4» 5 این نوشته را اندازه می گیرم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید