نفس عمیق بکشید و تکنیک های آن را به کودکان بیاموزید


یک نفس عمیق بکش برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از تنفس و بدن خود برای کمک به بهتر فکر کردن استفاده کنیم.

راه تنفس عمیق

وقتی مضطرب ، مضطرب ، ترسیده ، مضطرب یا عصبانی هستید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما سطحی و سریع است.
وقتی ناراحت نیستید ، نفس در قفسه سینه شما بسیار سطحی خواهد بود. وقتی آهسته تر هستید ، آهسته و عمیق نفس بکشید. در این حالت ، تنفس بیشتر از شکم و زیر قفسه سینه انجام می شود.

شما می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود گوش دهید ، نفس های آرام و طولانی و عمیق بکشید. با انجام این کار ، آرامش تنفس عمیق را احساس خواهید کرد.

فواید تنفس عمیق

وقتی تمرین تنفس عمیق می کنید ، نه تنها به خود کمک می کنید تا آرام شوید ، بلکه می توانید در شرایط سخت به آرامش بازگردید. در واقع ، تنفس عمیق مزایای دیگری نیز دارد:

مسکن درد
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون پایین
هضم بهتر
احساس بهتری داشته باشید
ذهن روشن

این تکنیک های تخصصی به کودکان کمک می کند تا ارتباط بین تنفس و احساسات را درک کنند. کودکان باید تنفس را به گونه ای تمرین کنند که به بدن و ذهن آنها کمک کند تا آرام شوند و تمرکز کنند.
انجام این فعالیت های داوطلبانه به کودکان اجازه می دهد تا نسبت به نور تنفس حساس تر باشند.

راه تنفس عمیق

بهتر است در ابتدای تمرینات تنفس عمیق س childال زیر را از فرزند خود بپرسید: بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل می شوند؟

اگر مدتی طول می کشد تا شروع به پاسخ دادن کنند ، صبور باشید. شاگردان به راحتی می توانند به این سال پاسخ دهند.
شاید درک این مطلب با یک مثال برای آنها مفیدتر باشد. برای مثال با لگد زدن شروع کنید: وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، ذهن ما باید سیگنالی به پای ما بفرستد و به آنها بگوید چه کار کنند. کودکان همچنین می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر فکر می کنیم (یا باور داریم) می توانیم کاری را انجام دهیم ، به نظر می رسد که می توانیم آن را انجام دهیم.
اگر مضطرب ، ناراحت یا ناامید باشیم ، بدن ما ممکن است احساس بیماری یا خستگی یا ناراحتی کند.
اگر بدن ما بیمار یا بیمار یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا ناراحتی کنیم.
با این تمرینات ، کودک ارتباط بین شرایط روحی و جسمی ما را می آموزد و ممکن است بتواند رابطه بین تنفس عمیق و بهبود وضعیت جسمی و روحی را بهتر درک کند.

روشهای تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس خودکار است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید – و عمل به طور خودکار اتفاق می افتد!
اما دانستن نحوه تنفس می تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند. در اینجا برخی از تکنیک های تنفس عمیق آمده است که تقریباً می توانید هر کاری را انجام دهید و در هر زمان که احساس راحتی می کنید.

از تنفس عمیق استفاده کنید

یک نفس عمیق بکش

یک راه آسان برای توجه بیشتر به معده این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بو در واقع نوعی از دستگاه تنفس است. بنابراین بهتر است این روش تنفس سبک را امتحان کنید:

با بستن چشمان خود شروع کنید و تصور کنید که رایحه مورد علاقه خود را بو می کنید.
نفس عمیق بکشید و دو عدد را بخوانید.
به شماره چهار بروید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این روش تنفس در واقع یک نفس کامل و آرامش بخش ایجاد می کند که ذهن و بدن شما را آرام می کند. در اینجا نحوه تنفس بادکنک و شمع وجود دارد:

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف و پاها را صاف روی زمین نگه دارید
یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های نارنجی آن ببینید و آنها را با یک نفس قوی از دهان خود خاموش کنید.
یک دقیقه تکرار کنید.

نفس عمیق بکشید و نفس بکشید

این روش یک راه عالی برای تمرکز بر آهسته تنفس است ، زیرا شما باید در یک ذهن چاق کند تنفس کنید ، در غیر این صورت شکم منفجر می شود. تمرینات تنفسی را اینگونه انجام دهید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک تا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
تصور کنید یک لامپ را جلوی دهان خود قرار دهید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
سه تا پنج بار تکرار کنید.

فواید تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و آرامش اثرات آنها بر بدن خود سود ببریم.
به کودکان یادآوری کنید که اگر احساس می کنند نیاز به آرامش ، تمرکز یا نفس عمیق دارند این کاری است که می توانند در هر کجا و هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس متوجه انجام آنها نمی شود.

اولین مرکز بهداشت با مجوز معتبر از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت از منزل و پرستاری ، با کادری مجرب و متعهد آماده خدمت رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در زمینه پرستاران بزرگسال ، پزشکان پرستار و پرستاران اطفال همواره با مرور آخرین سطوح خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آن را راحت و مفید ساخته اند.ایمنی عزیز شما در بالاترین اولویت او قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً این مقاله را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید