مزایای رژیم چربی کاراته


به خطرات رژیم بدون چربی عادت کنید

بدن انسان طوری طراحی شده است که به طور متوازن با طبقه بندی ترکیبی مواد مغذی کار کند. متأسفانه ، چند رژیم غذایی وجود دارد که سعی می کنند با حذف یک نوع غذا ، مانند چربی ها ، وزن خود را کاهش دهند. رژیم غذایی محدود در مصرف چربی اشباع شده برای بدن مفید نیست و ممکن است باعث بیماری های مختلفی شود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. تاثیر رژیم چربی بر چربی کاراته

1- سنگ کلیه

سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه متبلور شده و به مرور زمان سنگ ایجاد می کنند. این تنها چربی موجود در چربی کرم است که باعث کاهش مصرف کلسیم ، کاهش میزان کلسیم در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ قلب می شود. توصیه می شود روزانه حداقل 30 گرم فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشید. این امر با رژیم های کم کربوهیدرات امکان پذیر نیست.

2- یبوست و تنفس ضعیف

برای اینکه معده به درستی کار کند ، بدن ما روزانه به حدود 30 گرم تب نیاز دارد. الیاف به دو نوع تقسیم می شوند: گروه اول ، الیاف محلول در آب و گروه دوم ، انواع غیر محلول در آب. فیبر غیرقابل فساد در تولید مدفوع و کاهش زمان دفع اهمیت دارد. رژیم های کم کربوهیدرات دارای فیبر غیر خاموش کننده هستند ، خطر ناراحتی های گوارشی را افزایش می دهند و افزایش اسهال دوره ای خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. توصیه می شود از سبزیجات ، لوبیا ، سبزیجات ، میوه ها و جو که دارای مواد مغذی نامحلول هستند و غذاها استفاده کنید. استفاده از فیبر خطر ابتلا به زخم های گوارشی ، بواسیر و سرطان دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

3- افزایش قند

رژیم غذایی کم چرب و کم فیبر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. این غذاها افراد را تشویق می کند تا پروتئین های حیوانی بیشتری بخورند که دارای کلسترول بالا و چربی های اشباع هستند. افزایش مصرف این نوع غذا منجر به افزایش فشار خون پایین (LDL) می شود که احتمال سفت شدن دیواره عروق و قلب را افزایش می دهد. فیبر که سرشار از غذاهای چرب است ، تنگی عروق را کاهش می دهد ، آنها را بسته و منقبض می کند و خطر بیماری های قلبی و بیماری ها را کاهش می دهد. رژیم غذایی سالم شامل 10-15٪ پروتئین ، 55-65٪ چربی حاوی فیبر و 35-25٪ چربی است.

4- پوکی استخوان

پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که وزن استخوان ها کاهش می یابد. در مدت زمان طولانی به دلیل از دست دادن کلسیم رخ می دهد. غذای زیاد باعث پوکی استخوان می شود. وقتی میزان پروتئین در رژیم غذایی روزانه زیاد است. کلسیم نیز از طریق ادرار دفع می شود. مطالعات نشان داده است که اگر از رژیم غذایی با پروتئین بالا پیروی می کنید ، چربی بدن برای مدت طولانی تری کاهش می یابد. خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. واقعیت این است که کمبود پروتئین نیز باعث پوکی استخوان می شود. و به همین دلیل است که یک رژیم غذایی سالم باید شامل رژیم متعادل از همه گروه های غذایی باشد.

رژیم غذایی خوب بدون کربوهیدرات بدون کربوهیدرات اصفهان غذای خوب

از دست دادن توده عضلانی و کاهش متابولیسم

هر رژیمی که کالری مورد نیاز بدن را در دراز مدت تامین نکند. منجر به کاهش متابولیسم و ​​از دست دادن توده عضلانی می شود. آسیب عضلانی یکی از عوامل اصلی افزایش وزن است. هنگامی که سعی می کنیم در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهیم ، ماهیچه از دست می دهیم. رژیم هایی که نوید کاهش وزن زیادی را در مدت زمان کوتاه می دهند نیز نتایج مشابهی دارند.

6- کمی ورزش کنید

کربوهیدراتها پایه انرژی بدن هستند. و منبع تغذیه برای ماهیچه ها و مغز هستند. خوردن رژیم های کم چرب گلیکوژن کمتری در ماهیچه ها و کبد تولید می کند که باعث کاهش فعالیت ماهیچه ها و خستگی و خستگی می شود. ATP منبع اصلی انرژی ماهیچه ها است. وقتی ماهیچه ای حرکت می کند ، یک ماده شیمیایی مسیر ATP را تجزیه می کند تا انرژی را از آن آزاد کند. فقط مقدار کمی ATP در هر عضله برای چند دقیقه و انبساط ذخیره می شود. و ماهیچه ها به ATP زیادی نیاز دارند. کربوهیدراتها منبع اصلی تامین ATP هستند و در صورت عدم دسترسی ، از اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه استفاده می شود.

این منابع خیلی خوب نیستند و به همین دلیل احساس خستگی می کنید. و نمی توانید با ورزش کافی برای کاهش وزن ورزش کنید. کربوهیدرات ها فیبر بالایی دارند و به آرامی قند خون را بالا می برند. آنها منابع خوبی از انرژی هستند. این به شما انرژی لازم برای ورزش را می دهد.
بنابراین ، رژیم غذایی کاهش وزن بر اساس محتوای کم چربی است. آنها به دلیل کمبود انرژی برای عضلات و مغز و احساس ضعف و خستگی و در نتیجه ناتوانی در ورزش ، برای کاهش وزن غیرقابل پیش بینی هستند و انتخاب مناسبی نیستند. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن رژیمی است که در آن همه گروه های غذایی کافی باشند و فرد احساس خستگی ، خستگی یا گرسنگی نکند.


دکتر. رضا اطمینانانی

اصفهان غذای خوب


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای طبیعی با رژیم غذایی متعادل ، مقدار و نوع رژیم غذایی ، نقش اساسی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص غذا و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


موضوعات پیشنهادی:

افزایش آب و اندازه

مصرف زیاد گوشت ممنوع است

راهکارهای کنترل گرسنگی

راهنمای خرید شیر

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها

رابطه بین غذا و احساسات



دیدگاهتان را بنویسید