قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟


قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

قبل از ورزش چه بخوریم؟ بعد از تمرین چه بخوریم؟ این دو سوال متداول است که اغلب توسط ورزشکاران مبتدی و پیشرفته مطرح می شود. تغذیه مناسب قبل و بعد از ورزش برای هدف تمرینی شما مهم است. تغذیه مناسب به سوزاندن چربی و عضله سازی کمک می کند. همچنین باعث بازسازی ماهیچه ها می شود. در ادامه مطلب غرفه ابتدا غذا ، هنگام خجالت و بعد از ورزش را توصیف کنید. با ما

وقتی صحبت از ورزش می شود ، قطعاً یک برنامه تغذیه به همراه یک برنامه انرژی وجود دارد. چگونه می توانم هنگام ورزش کالری بسوزانم و انرژی کسب کنم؟ چگونه می توانم بیشترین بهره را از آموزش خود ببرم؟ همه این سوالات دارای پاسخ هستند. او! اما در زمان مناسب و به مقدار مناسب.

بسیاری از زنان تصور می کنند که بهترین راه برای کاهش وزن ، کار سخت است. علاوه بر این ، منتظر بمانید تا زمان خاصی برای خوردن داشته باشید. اما تنها راه داشتن اندامی زیبا ورزش منظم با غذاهای مناسب در زمان مناسب است. این امر ارزش رژیم غذایی بدنسازی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

Ia از ورزش و رژیم غذایی آنلاین مشاوره بگیرید از افراد عاقل غرفه کلیک

قبل از ورزش چه بخوریم

اهمیت خوردن قبل از ورزش

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ قبل از مرور برنامه پس از آموزش ، این بسیار مهم است غذا قبل از ورزش مصرف می شد ما ورزش می کنیم مطالعات نشان داده است که وقتی قبل از ورزش غذا می خورید یا نمی خورید ، همان مقدار چربی سوزانده می شود. اما اگر به طور منظم با معده خالی ورزش کنید ، ماهیچه های خود را از دست خواهید داد. سوزاندن ماهیچه هدف یک ورزشکار نیست.

هنگامی که گرسنه هستید ، بدن وارد حالت “زنده ماندن” می شود و پروتئین را به جای کلیه ها و کبد از ماهیچه می گیرد. وقتی این اتفاق بیفتد ، شاهد کاهش توده عضلانی خواهیم بود. در نتیجه ، توده بدن کاهش می یابد. در نتیجه ، کاهش وزن برخلاف انتظار ما دشوار خواهد بود. اگر با معده خالی ورزش می کنید ، در حین ورزش شدید ، انرژی لازم برای دریافت انرژی را دریافت نمی کنید. در نتیجه ، داشتن رژیم غذایی مناسب قبل از ورزش مهم است.

برنامه های غذایی اول

قبل از ورزش چه بخوریم؟ بهترین بخش اولین تمرین ، تحریک جذب چربی و پروتئین است. همیشه ترکیبی از غذاهای شیرین کوچک و ساده را همراه خود داشته باشید. در این حالت ، قدرت بدنی شما نیز در حین ورزش ذخیره می شود. با چند مورد ادامه دهید غذاها و میان وعده های خوب قبل از ورزش ذکر می کنیم.

  • برنج قهوه ای (1/2 فنجان) و لوبیا سیاه (1/2 فنجان)
  • سیب زمینی شیرین من و کلم بروکلی بخارپز با کمی نمک در روغن زیتون (1 فنجان)
  • موز با کره بادام (2 قاشق غذاخوری)
  • سیب با کره بادام (2 قاشق غذاخوری)
  • پشته غلات (10 قطعه) و ساقه (3 قاشق غذاخوری)
  • بلغور جو دوسر (1/2 فنجان) و سبزیجات (1 فنجان) ، اشباع شده با استویا یا آگاو
  • گردو (1/4 پیمانه)
  • آرد گندم کامل (1 عدد) و آب موز با دارچین
  • ماست یونانی (30 گرم) با رب لوبیا (1/4 فنجان)

بعد از تمرین چه بخوریم

اهمیت رژیم غذایی بعد از ورزش

در طول ورزش ، بدن شما از گلیکوژن (چربی ذخیره شده در عضلات) برای انرژی استفاده می کند. پس از تمرین ، ماهیچه های شما ذخایر گلیکوژن خود را تخلیه می کنند. توصیه می شود 30 دقیقه تا یک ساعت بعد از ورزش ترکیبی از پروتئین و چربی بخورید یا بنوشید. در این حالت ، انرژی ذخیره شده دوباره پر می شود و ماهیچه ها به درستی ترمیم و بازیابی می شوند. همچنین به سوختن بدن کمک می کند.

حتی با هدف کاهش وزن ، رژیم غذایی بعد از ورزش بسیار مهم است. صرف نظر از اهداف شما ، بدن شما به این مواد مغذی برای تکمیل سوخت نیاز دارد. در غیر این صورت کالری های بیشتری به همان دلیل زندگی به دام می افتند. هرچه زودتر روغن را شروع کنید ، موفق تر خواهید بود.

مطالعات در مورد غذا خوردن بعد از ورزش نتایج جالبی را در مقایسه با 2 ساعت بعد نشان داده است. اگر 2 ساعت صبر کنید ، بدن می تواند حجم ماهیچه را تا 50 درصد کاهش دهد. بنابراین فقط به این فکر نکنید که قبل از تمرین چه چیزی بخورید. در عوض ، سعی کنید از قبل برنامه ریزی کرده و بازیابی آب آشامیدنی خود را به باشگاه ببرید. یک کره بادام زمینی یا ساندویچ گیلاس همراه داشته باشید و بعد از تمرین آن را بخورید.

بعد از تمرین چه بخوریم؟

اما مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نیز می گوید که بهترین رژیم غذایی بعد از تمرین پروتئین بالا و چربی کم است. در اینجا چند ایده برای تغذیه بعد از تمرین آورده شده است. به سرعت از این غذاها خلاص شوید و اثربخشی ورزش را به حداکثر برسانید.

  • تولید پروتئین با نصف موز ، سرو پودر پروتئین ، شیر بادام و دانه های کنف (بهترین منابع پروتئین)
  • سالاد با لوبیای برشته (1/2 فنجان) ، کمی روغن زیتون و سرکه
  • سبزیجات آب پز یا تخمیر شده (1 فنجان) و هر 1/2 فنجان معمولی)
  • کینوا (1 فنجان) و شاه توت (1 فنجان) و گردو (1/4 فنجان)
  • نان گندم کامل (2 عدد) با کره بادام زمینی (2 قاشق غذاخوری) و شهد آگاو
  • بوریتو با لوبیا (1/2 فنجان) ، برنج قهوه ای (1/2 فنجان) ، گوآکامول (2 قاشق غذاخوری) و سالسا
  • مرغ پخته شده (115 گرم) با سبزیجات یا سبزیجات (1 فنجان)
  • املت (2 عدد تخم مرغ) با سبزیجات پخته (1/2 فنجان) و آووکادو (1/4 میوه ، ورقه شده)
  • ماهی قزل آلا پخته (115 گرم) و سیب زمینی شیرین (140 گرم)
  • نان گندم کامل (2 قطعه) و ماهی تن (85 گرم) مخلوط با حمص (2 قاشق غذاخوری) ، اسفناج (1/2 فنجان)
  • شکلات شیری (1 فنجان)

در آخر قبل ، بعد و هنگام ورزش چه بخوریم؟ پاسخ ترکیبی از غذاهای چرب و پروتئین قبل و بعد از ورزش است. حتماً با ورزش رژیم غذایی خود را رعایت کنید. همچنین ، هنگام ورزش مقدار زیادی آب بنوشید. بهتر است آب را با زیپ بنوشید.

نتیجه

قبل از ورزش چه بخوریم؟ از نظر تغذیه ، بهترین پاسخ چربی و پروتئین است. مواردی مانند بلغور جو دوسر ، موز ، برنج قهوه ای ، ماست یونانی و. نصیحت مفید. این مزایا انرژی بدن شما را تامین می کند و به روند کاهش وزن و حفظ عضلات کمک می کند.

در پاسخ ، بعد از ورزش چه بخوریم؟ ما همچنین بر ترکیب پروتئین و چربی تأکید می کنیم. خوردن مرغ ، شیک پروتئینی ، سبزیجات ، کینوا ، حمص و نان سبوس دار را بعد از ورزش فراموش نکنید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای)
بارگذاری …


نویسنده:

تن ورز (مقاله ای را از form.com نقل قول کنید)

اگر از این مقاله استفاده می کنید ، نام و آدرس مستاجران را به عنوان دلیل ذکر کنید.

نمایندگی کانال های تلگرام و اینستاگرام برای ثبت نام روی تصویر زیر کلیک کنید.


N: 1702

در صورت تمایل ، می توانید از سایر برنامه های حرفه ای برنزه کردن در قالب بدنسازی و ورزش استفاده کنید:

برنامه های ویژه برای آموزش زیر نظر معلم

برنامه غذایی را برنامه ریزی کنید

نرم افزار توسعه بازی یکپارچه

برنامه آمادگی جسمانی زنان در 6 هفته

برنامه توده عضلانی قوی در 4 هفته

برنامه توده عضلانی قوی در 4 هفته

تنفس قوی و برنامه تنفس ماهیچه ای بسته بندی جنسی در 4 هفته

برنامه فشرده دست 4 هفته افزایش می یابد

برنامه آمادگی جسمانی تابستانی در 6 هفته

برنامه عمومی تمرینات خانگی

آشنایی با برنامه های ورزش خانگی

برنامه نیمه حرفه ای ورزش داخلی

برنامه تناسب اندام خانگی

برنامه های ورزشی محل کار

سیستم هیپ تون



دیدگاهتان را بنویسید