غذا در کرونا چطور؟


غذا در کرونا بسیار مهم است. تغذیه و تغذیه مناسب یکی از راههای مهم حفظ سلامتی است و از این طریق می توان از بسیاری از عفونت ها پیشگیری یا جلوگیری کرد. از مرور ادبیات علمی و گزارشات می توان نتیجه گرفت که مراکز تحقیقاتی معتبر می گویند بهترین راه مقابله با بیماری کووید -19 بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین مایعات ، برق ، انرژی ، پروتئین ها و ریزمغذی ها است.
افراد مبتلا به این بیماری به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن و عدم اشتها به رژیم غذایی متعادل کافی نیاز دارند و رعایت بهداشت رژیم غذایی در این افراد بسیار مهم است.

تغذیه در کرونا

هنگامی که به بیماری قلبی مبتلا می شوید ، سعی کنید مایعات زیادی بنوشید و مایعات زیادی مانند سوپ ، تنقلات و میان وعده ها بخورید ، زیرا غذاهای مایع به راحتی هضم می شوند و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از طریق غذاهای مایع جذب می شوند.
غلات کامل مانند برنج ، برنج ، نان و موج را با غلات خالص مانند نان لواش و تافت جایگزین کنید. از آنجا که غلات سبوس دار سرشار از فیبر هستند ، ویتامین های ضروری B و مواد معدنی در بهبود بیماری های عروق کرونر قلب بسیار مثر هستند.
منابع پروتئینی را از غذاهای بدون چربی مانند مرغ ، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی بخورید. پروتئین کافی ورزش را تقویت می کند زیرا میزان چربی بدن در این دوره بسیار بیشتر است.
حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. حبوبات دارای فیبر بالا عملکرد دستگاه گوارش و پروتئین ها را بهبود می بخشد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با بیماری های عروق کرونر قلب بهتر مبارزه می کند.
در این مدت از مصرف ماست و کفیر (پروبیوتیک) غافل نشوید زیرا غذاهای پروبیوتیک دارای خواص باکتریایی مفیدی برای تقویت سیستم گوارش و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن هستند.

با روشهای فعلی مشتق شده از ویتامین C + روی سلامت برست آشنا شوید (بدست آورید ، بدست آورید)

تغذیه در کرونا
مقدار زیادی میوه و سبزیجات در دسترس است. این گروه از مواد غذایی حاوی رنگدانه ای به نام ایزوفلاون است که حاوی مواد شیمیایی سمی است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. سعی کنید از گیاهان و آب میوه های تازه استفاده کنید. ذخیره طولانی مدت باعث می شود که آنها با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شوند و از خواص آنها کاسته شود. میوه و آب تازه ، ترجیحاً تازه را مخلوط کرده و بیش از 3-4 ساعت منجمد نکنید.
از غذاهای سرخ شده با ادویه جات ، فست فودها ، تنقلات ، کیک و کلوچه خودداری کنید. این غذاها مضر هستند و میزان بالایی از التهاب بدن در هنگام بیماری عروق کرونر قلب را دارند.
به جای 3 وعده غذایی بزرگ 6 وعده غذایی کوچک بخورید این روش غذا خوردن به توزیع مناسب غذا و جلوگیری از هوس کمک می کند.

نویسنده: نازنین امتی (استاد غذا)
منبع: eatwell

دیدگاهتان را بنویسید