غذایی که دوست دارید! – دکتر. رویا خادمیان


comida saludable 830x553 1 - غذایی که شما را خوشحال می کند!

غذایی که دوست دارید!

غذاهایی که می خوریم بر ارتباط عاطفی ما بر ارتباط داخلی بدن تأثیر می گذارد. امروزه به دلایل مختلف ، گاهی احساس غم و ناامیدی می کنیم و رفتار نامناسب دیگران نیز بر احساسات بد ما تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، علاوه بر اینکه می دانیم چگونه رفتار خود را کنترل کنیم ، باید از غذا نیز کمک بگیریم.

چربی چربی

در یک مطالعه جدید در کتاب طب داخلی ، کسانی که رژیم غذایی کم کاراته (حدود 1.2 فنجان برنج و برش نان) را برای چندین سال دنبال کردند ، دارای اضطراب ، ناراحتی و عصبانیت بودند. مقایسه هایی با رژیم های کم چرب و پرچرب متمرکز بر شیر کم چرب ، غلات کامل ، میوه ها و غلات نشان داده شد.

کربوهیدرات باعث افزایش تولید سروتونین (ماده ای که به خوبی در مغز احساس می شود) می شود. خوردن چربی اشباع شده بسیار کم بر احساسات تأثیر منفی می گذارد.

میوه ها و سبزیجات

مطالعات قبلی نشان داده بود که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات و اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی با کاهش خطر افسردگی مرتبط است. فولات ، ویتامین B موجود در دانه ها ، مرکبات و سبزیجات انتقال دهنده های عصبی خوبی هستند که بر خلق و خو تأثیر می گذارند.

صفارونو

در تحقیقی که در ایران روی 50 زن مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی انجام شد و پس از مطالعه از کپسول زعفران استفاده کردند ، آنها دریافتند علائم PMS (شامل نوسانات خلقی و افسردگی) در مقایسه با گروه دارونما حداقل 50 کاهش یافته است. ، آنها به تنهایی کاهش 8 درصدی علائم را گزارش کردند.

شکلات تلخ

مطالعه ای که در مرکز تحقیقاتی در سوئیس انجام شد نشان داد که شکلات تلخ (40 گرم در روز) به مدت دو هفته ، هورمون استرس (کورتیزول) را در افرادی که دچار ناراحتی روحی هستند ، کاهش می دهد.

از موز

موز منبع خوبی از قند طبیعی ، ویتامین B6 و فیبر و پری بیوتیک است که سطح قند خون شما را بالا و احساسی نگه می دارد و روحیه خوبی را برای شما حفظ می کند.

مغز به سرعت حرکت می کند

برخی از مغزها سرشار از تریپتوفان ، روی و سلنیوم هستند که می توانند از عملکرد مغز حمایت کرده و اثرات اضطراب را کاهش دهند.

قهوه

قهوه حاوی اجزای زیادی از جمله کافئین و اسید کلروژنیک است و روحیه شما را تقویت می کند. مطالعات نشان داده است که قهوه بدون آب ممکن است م moreثرتر باشد.

دستورالعمل هایی برای بهبود خلق و خو

در هر وعده غذای سنگین نخورید.

ورزش.

به اندازه کافی خوابیدن.

هوای تازه.

تصویر عالی.

در کارهای داوطلبانه جامعه شرکت کنید.

برای بهره مندی از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید