غذاهایی که به رشد قد کودکان کمک می کند – دکتر رویا خادمیان


fd5517b53677a2bdad32fb623992ff6e4987e38f - غذاهایی که به رشد قد بچه ها کمک می کند

غذا که به رشد زیاد در کودکان کمک می کند

اگرچه ژنتیک توسط انسان کنترل نمی شود ، اما می تواند با رعایت رژیم های غذایی سالم و شیوه زندگی در طول رشد ، قد خود را افزایش دهد ، و هیچ کس نمی تواند مراقب آن باشد. یک کودک مادر است. در این مقاله ، غذاهایی که به رشد کودکان کمک می کند مورد بحث قرار می گیرد:

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین ، ریبوفلاوین ، بیوتین و آهن است. کارشناسان می گویند پروتئین به رشد سلول ها کمک می کند ، بنابراین به شما توصیه می شود هر روز سفیده تخم مرغ را به رژیم غذایی فرزندان خود اضافه کنید. با این حال ، در صورت وجود عفونت در واژن ، باید دست زدن به آن را متوقف کنید.

دانه های سویا

سویا سرشار از پروتئین است و ممکن است یک گزینه م forثر برای بهبود استخوان های سالم باشد ، بنابراین توصیه می شود برای نتایج خوب هفته ای دوبار سویا بخورید.

میوه سبز سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند بلکه کلسیم مناسبی را برای بدن تامین می کنند. کلسیم موجود در سبزیجات برگ سبز باعث تحلیل و رسوب استخوان می شود که با افزایش سن متفاوت است.

اسفناج ، کلم پیچ ، کلم پیچ یا کلم بروکلی بهتر است در سوپ ، ذرت ، ماکارونی یا اسموتی در رژیم غذایی کودک شما استفاده شود.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج هنگام هضم به ویتامین A تبدیل می شود. توصیه می شود هر روز هویج را به رژیم غذایی کودکان اضافه کنید تا بدن بتواند کلسیم را به درستی جذب کند. هویج را می توان در سالاد یا سبزیجات استفاده کرد تا بیشترین فواید را داشته باشد.

همه دلها

غلات کامل سرشار از ویتامین B ، منیزیم ، سلنیوم ، فلزات سفید ، آهن و کلسیم هستند که در تشکیل استخوان ، انرژی و استفاده از مواد معدنی مهم هستند.

ماست

ماست منبع غنی از مواد مغذی غنی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین D و روی است. مطالعات نشان داده است که پروبیوتیک ها به رشد کودکان مبتلا به سوء تغذیه کمک می کنند. اگر کودک شما ماست دوست ندارد ، می توانید پنیر را جایگزین منبع غنی از پروتئین ، کلسیم و ویتامین D کنید.

ناتی

آجیل به عنوان منبع خوب مواد مغذی حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی ها و پروتئین های سالم است و همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان ها مفید است. می توانید از آجیل به روش های مختلف و در شرایط مختلف استفاده کنید.

ایده های دیگر

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما هر روز فعالیت بدنی انجام می دهد ، کودک را به ورزش تشویق می کند و در فعالیت هایی مانند شنا و پرش شرکت می کند. 8 ساعت خواب خوب توصیه می شود. کودک باید هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشد.

برای بهره مندی از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید