علوم ورزشی 6 نمونه از سطح تستوسترون افزایش یافته در خون


آیا در مورد غذای عالی یا غذای خوب چیزی شنیده اید؟ هیچ چیز برای یک ورزشکار بهتر از غذا برای کمک به تولید تستوسترون وجود ندارد! و اگر فکر می کنید گوشت تنها گزینه پیش روی شماست ، کمی بیشتر فکر کنید! زیرا در این مقاله ، ما اساس تقویت تستوسترون خون را ارائه می دهیم.

شما به طور حتم می دانید که تستوسترون در بیشترین استفاده از ورزش بسیار مهم است. همانطور که می دانید ، تستوسترون مهمترین هورمون آنابولیک در بدن است. هرچه این هورمون در بدن شما بیشتر گردش کند ، بدست آوردن توده عضلانی بدون چربی راحت تر است. اگرچه بدن زنان نسبت به مردان تستوسترون کمتری تولید می کند ، یافتن راهی طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون برای مردان و زنان مفید خواهد بود.

خوشبختانه برای علاقه مندان به باشگاه ، وقتی صحبت از عضله سازی می شود ، هیچ شروع بهتری نسبت به کمی پیاده روی تا سوپرمارکت وجود ندارد. دلیل این امر در پایان مطالعه است. مطالعات نشان داده است که برخی از غذاها باعث افزایش تستوسترون می شوند و برای ماهیچه های شما عالی خواهند بود.

1. تخم مرغ گیاهانی هستند که باعث افزایش تستوسترون می شوند

در قدیم ، قبل از اینکه بحث کشتی و بدنسازی و وزنه برداری در اینترنت مطرح شود ، یکی دیگر از موضوعات بدنسازی انسان بر سر زبان ها بود: شما تخم می گذارید یا نه؟

بحث در مورد “خوردن زرده تخم مرغ ، از بین بردن چربی آنها” به دلیل چربی ، چربی یا چربی عمومی است. طرفداران تخم مرغ خوردن به نتایج مطالعاتی اشاره می کنند که می گویند تخم مرغ کامل منجر به ماهیچه های بیشتر و قدرت بیشتر عضلات می شود – حتی در یک مطالعه ، این مقدار تا سه برابر بیشتر رسیده است.

دکتر می گوید: “مزایای یک تخم مرغ کامل ممکن است به دلیل کلسترول آن باشد.” جیم استاپانی ، یکی از مهمترین نویسندگان در زمینه عضله سازی ، در ویدئویی با عنوان “اهمیت میوه ها”. با این حال ، اگر هدف شما کمک به ساخت تستوسترون طبیعی است ، تخم مرغ به وضوح برای شما مناسب است.

2. کدو تنبل قلب

تخمه کدو منبع خوبی از روی است. فلز سفید یک ماده معدنی است که برای هزاران عملکرد مختلف بدن در بدن ضروری است ، از جمله واکنش های مربوط به تولید تستوسترون. جای تعجب نیست که مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد مردانی که میزان کافی روی ندارند ، سطح تستوسترون کمتری دارند.

با افزودن کدو تنبل به تخم مرغ ، ماست و سالاد یا مخلوط کردن آنها در شیک های پروتئینی ، این مکمل های تستوسترون مبتنی بر خون را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

3. پاپو

شاید تعجب کنید که بدانید نارگیل عامل افزایش تستوسترون است. نارگیل نه تنها طعم تعطیلات گرمسیری را به رژیم غذایی شما می دهد ، بلکه به افزایش سطح تستوسترون نیز کمک می کند. زیرا این اندازه مغز علت چربی های اشباع شده است که به تولید تستوسترون کمک می کند.

مطالعه ای که در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است. بر اساس این مطالعه ، محققان دریافتند مردان سالم که رژیم غذایی پرچرب خود (با 13 درصد چربی اشباع) را به رژیم کم چرب (با 5 درصد چربی اشباع) تغییر داده بودند ، سطح تستوسترون خود را کاهش دادند.

افرادی که به بدن خود اهمیت می دهند می توانند 10 درصد کالری خود را از چربی اشباع دریافت کنند تا تستوسترون را در بالاترین سطح خود حفظ کنند ، بدون اینکه نگران افزایش خطر بیماری قلبی باشید.

4. دانه را اندازه بگیرید

چه کسی فکر می کرد گندم گندیده عامل افزایش تستوسترون است؟ اما سبوس گندم غنی از فیبر منبع عالی مواد مغذی معدنی است. بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشمندان گردشگری ، افرادی که دارای مقادیر زیادی منیزیم هستند سطح بالایی از تستوسترون دارند.

همچنین قابل توجه است که نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف منیزیم همراه با ورزش شدید در افزایش تستوسترون م effectiveثرتر است. ورزش و وزن در حال حاضر متداول ترین روش ها برای افزایش تستوسترون هستند ، اما افزایش هورمون ها با قدرت و اندازه مرتبط است و هیچ ارتباطی با مصرف غذا ندارد.

منیزیم یک ویتامین ضروری برای صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن است و تولید تستوسترون یکی از آنهاست. با مخلوط کردن گندم با جو دوسر ، خمیر پنکیک و شیک پروتئینی ، مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

5. طرف ریکوتا

پنیر ریکوتا ، عنصر اصلی در لازانیا ، یکی از بهترین منابع پروتئین در بخش شیر است و وجود این پروتئین پنیر ریکوتا را به غذایی موثر برای ماهیچه های اسکلتی تبدیل می کند. محققان دانشگاه کانکتیکات دریافتند که میزان هورمون استرس کورتیزول در افرادی که پروتئین را در دوران نقاهت مصرف می کنند کمتر است.

این یک نوع پروتئین شیر است که به طور خاص در زنجیره اسیدهای آمینه یافت می شود و به کاهش پاسخ به هورمون کورتیزول در حین ورزش شدید کمک می کند. از آنجا که کورتیزول تولید میل جنسی را مهار می کند ، این بخش از پروتئین آن مهم است زیرا به محرک تستوسترون تبدیل می شود که ممکن است ذخیره چربی را نیز تحریک کند.

بله ، تا زمانی که طرفدار آب میوه های ایتالیایی هستید ، پنیر ریکوتا ساده ترین راه برای تهیه آن است. از طرف دیگر ، بهترین راه برای دریافت پروتئین ، شیک پروتئین است ، که یکی از بهترین راه ها برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی بدون چربی است.

6. توت فرنگی و سایر میوه های خانواده گوسفند

این گلبرگ ها منبع عالی ویتامین C هستند به همراه توت فرنگی ، فلفل ، مرکبات و بسیاری از میوه های دیگر منبع این ویتامین هستند. (آیا می دانستید که فلفل نیز سبزیجات مهمی است؟)

این خبر خوبی برای عضله سازی است. از آنجا که بیشتر این انرژی سمی در پاسخ به ورزش های شدید با سطوح پایین تر هورمون تقویت کننده تستوسترون کورتیزول مرتبط است. همچنین در فعالیتهای بدنی بی شماری شرکت می کند که برای اشاره به آنها بسیار طولانی است ، مگر اینکه وقت بیشتری برای درخشش ظروف خود داشته باشید.

کورتیزول یک هورمون کاتابولیک است که توسط غدد فوق کلیوی در پاسخ به شرایط استرس زا مانند ورزش شدید ترشح می شود. متأسفانه ، کورتیزول با تستوسترون در تضاد است ، بنابراین سطوح بالای کورتیزول می تواند تستوسترون را تجزیه کرده و در نتیجه مزایای آن را کاهش دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید