علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین یک عنصر مهم در رژیم غذایی است. اکثر ما برای کاهش وزن از رژیم های کم کربوهیدرات و پروتئین بالا استفاده می کنیم. پروتئین رضایت بخش است و باعث می شود بعد از ورزش احساس خوبی داشته باشیم و بدن چربی خود را برای کلاس تمرین بعدی آماده می کنیم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر پروتئین برای شما کافی است و نشانه های مصرف زیاد پروتئین چیست؟

یک عبارت را نمی توان برای همه جمع بندی کرد. پروتئین به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سن ، جنس ، وزن ، وضعیت فعالیت و شدت ورزش مهمترین آنها هستند. در مطالعات ، مقدار توصیه شده توسط دانشمندان برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم در روز بود. اما ورزشکاران ، افراد مسن ، بیماران آسیب دیده و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اما اکثر مصرف کنندگان روزانه بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی خود دارند. ما میزان پروتئین را در این مقاله (زمان مطلوب و میزان مصرف پروتئین) توضیح داده ایم ، بنابراین در این مقاله از مجله علم ورزش با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد ورزش نشان دهنده مصرف زیاد پروتئین داشته باشید.

علائم رژیم غذایی با پروتئین بالا

1- وزن اضافه کرده اید

اگر مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما مصرف سایر غذاها را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از طرف دیگر ، اگر شیوه زندگی و کار شما چیزی است که شما را مجبور می کند ساعت ها بنشینید ، مصرف بیش از حد پروتئین یا خوردن بیش از حد غذاهای دیگر باعث افزایش وزن می شود. به یاد داشته باشید که مقدار زیادی پروتئین غذایی نه تنها غیر ضروری نیست ، بلکه بهتر است حتی به شکل چربی ذخیره شود! البته ، باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، پروتئین بیشتری با چربی جایگزین می شود.

2- بدن شما را خشک می کند

بیشتر پروتئین بدن توسط کلیه ها و ریه ها دفع می شود. محصول متابولیسم پروتئین در بدن نیتروژن است که در کم آبی و کم آبی بدن مهم است. در نتیجه ، کلیه ها از آب بدن برای حذف نیتروژن بسیاری از پروتئین ها ، که در روده هضم می شوند ، استفاده می کنند. حتی اگر غذای زیادی نمی خورید ، بدن شما نمی تواند آب ذخیره کند. تصور کنید وقتی پروتئین زیادی مصرف می کنید چه اتفاقی می افتد.

۳- مشکلات دستگاه گوارش و گوارش با میزان بالای پروتئین

آیا تا به حال احساس سرگیجه ، تنگی نفس یا تنگی نفس کرده اید؟ یکی از دلایل این احتمال ، افزایش میزان پروتئین در بدن است. وقتی مقدار زیادی مرغ ، ماهی ، گوشت ، پنیر و حبوبات می خورید و بسیار کم می خورید ، باید از آب برای حذف نیتروژن و آماده سازی بدن خود استفاده کنید.

اگر یبوست دارید ، تغییر قابل توجهی در رژیم غذایی شما مناسب و مفید خواهد بود. پروتئین زیاد به دستگاه گوارش آسیب می رساند و آن را منظم می کند. این یکی از مهمترین علل نادیده گرفتن زخم ها است.

4- تنفس شدیدی دارید و سردرد دارید

با غذاهای کم کربوهیدرات ، پروتئین زیاد و چربی زیاد ، بدن در حالت رکود به سر می برد. بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند نه چربی اشباع شده. گرفتگی معده و سردرد از عوارض کتوز هستند. بزرگترین مشکل بسیاری از پروتئین های غذایی کمبود فیبر ، مواد مغذی و ویتامین ها است که همه در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. شما می توانید پروتئین های مورد نیاز خود را از محصولات پروتئینی دریافت کنید. حبوبات بهترین انتخاب است. به عنوان مثال ، میزان پروتئین در هر وعده حبوبات به شرح زیر است:

  • لوبیا (1 وعده): 15 گرم پروتئین
  • سویا (1 فنجان وعده): 29 گرم پروتئین
  • عدس (1/2 فنجان): 9 گرم
  • برنج قهوه ای (1 وعده): 5 گرم

به یاد داشته باشید که پروتئین های گیاهی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تأمین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها و آسیب ها و غیره به پروتئین موجود در حیوانات نیاز دارد. در نتیجه ، کاهش پروتئین های ناسالم ، بیشتر از گیاهان ، می تواند آسیب های دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

اما اگر یاد بگیریم که مایحتاج مورد نیاز را از وسایل مختلف تأمین کنیم ، با آن مشکلات روبرو نمی شویم. مثل همیشه ، کلید تعادل اینجاست. مصرف کافی میوه ها ، حیوانات و گیاهان و پروتئین ها بهترین مواد مغذی برای بدن هستند و اسیدهای آمینه را تأمین می کنند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: livestrong


دیدگاهتان را بنویسید