علم ورزش آیا گرد و غبار پروتئینی سالم است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین ، چربی و چربی اشباع سه موردی است که بدن شما برای تناسب اندام و سلامتی به آن نیاز دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی را در حالی تامین می کنند که بدن شما فقط از مقدار کمی پروتئین به عنوان منبع سوخت استفاده می کند ، مگر در شرایط استرس زا مانند ورزش شدید یا گرسنگی. پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای سلامتی است. شما برای ایجاد توده عضلانی ، ساخت داروهای ضد باکتری ، ساخت داروهای ضد التهابی ، جوانسازی ماهیچه ها و ساخت پروتئین برای حفظ تعادل داخلی آب سلول ها و عروق خونی به پروتئین نیاز دارید. در واقع ، پروتئین و اسیدهای آمینه آن یکی از مهمترین قسمت های بدن شما هستند. به همین دلیل است که در این مقاله در مورد جوانه زنی پروتئین پودری توضیح خواهیم داد.

ورزشکار فعال به ازای هر کیلوگرم وزن بدن روزانه 0.8 گرم پروتئین نیاز دارد ، اگرچه شما به عنوان یک ورزشکار به دو برابر پروتئین نیاز دارید. شما گزینه های زیادی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن خود دارید. شما می توانید پروتئین را از همه حیوانات و اموال دریافت کنید.

امروزه بسیاری از مردم مکمل های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی از افراد رژیم غذایی خود را با پروتئین و شیک پروتئین تکمیل می کنند ، به ویژه کسانی که بدنسازی انجام می دهند یا ورزش های شدید انجام می دهند. وقتی به قفسه های فروشگاه ها یا داروخانه ها نگاه می کنید ، احتمالاً انواع پودرهای ارگانیک را می بینید و این سisesال مطرح می شود که آیا آنها سالم تر و مثرتر هستند؟

پروتئین ژرم چیست؟

سازندگان تجهیزات شیک های پروتئینی را از دانه ها و دانه ها تولید می کنند. غلات و دانه ها حاوی پروتئین به همراه چربی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگام خرید شیک های پروتئینی ، می توانید پروتئین را از دانه ها و غلات موجود در پودر تولید دریافت کنید و می توانید از آن برای رشد پروتئین استفاده کنید.

آیا پودر پروتئین روی پودر پروتئین معمولی پرش می کند؟

تولیدکنندگان بذر از همه دانه ها برای ساختن پروتئین شیک استفاده می کنند و این دانه ها تازه در حال جوانه زدن هستند. این خوب است زیرا در طول فعالیتهای جوانه زنی و رشد ، برخی از چربی های اشباع شده در دانه ها و غلات تجزیه می شوند و نسبت مواد مغذی به چربی های اشباع افزایش می یابد.

فعال شدن فعالیت همچنین میزان خونریزی را کاهش می دهد. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب نمک ها را کاهش می دهند. بنابراین ، دانه ها و دانه های جوانه زا دارای مواد معدنی بیشتری هستند که می توان آنها را یافت. این نمکها شامل آهن ، منیزیم و روی است. جوانه زنی بذرها و دانه ها را درمان می کند و به نوبه خود تورم و گاز شما را کاهش می دهد.

اگر دوست ندارید شیک های پروتئینی تهیه شده از گیاهان جوانه زده را پیدا کنید ، می توانید پروتئین های بارور شده زیادی از سبزیجات جوانه زده پیدا کنید. مانند هر پروتئین ، باید به اطلاعات رژیم غذایی و لیست مواد مغذی موجود در محصول نگاه کنید و ببینید چه مقدار قند و افزودنی در آن وجود دارد.

پروتئین های جوانه زا ناکافی است

در انتخاب پودر پروتئین جوانه ، به احتمال زیاد مواد معدنی زیادی پیدا خواهید کرد ، اما استفاده از این نوع پودر پروتئین جوانه معایبی دارد. شما همیشه مبلغی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت نمی کنید و این ممکن است شما را نیز شگفت زده کند! هنگامی که محصول برچسب پاک 134 ترکیب پروتئینی را آزمایش کرد ، مشخص شد که تقریباً همه آنها حاوی دو یا چند فلز سنگین و بیش از نیمی نیز حاوی بیس فنول A (PABPA) هستند.

برخی از این فلزات سنگین شامل آرسنیک معدنی ، کادمیوم و سرب هستند که همه آنها برای بدن انسان مضر هستند. با استفاده از عصاره های پروتئینی که توسط محصول برچسب پاک آزمایش شده است ، آنهایی که در گیاهان رشد کرده اند نسبت به آنهایی که از شیر تهیه می شوند تخریب شده اند. تولید کنندگان می توانند اشتباه کنند زیرا FDA تولید مکمل های غذایی ، از جمله غذاهای پروتئینی را تنظیم نمی کند.

همچنین می تواند حاوی افزودنی های دیگری برای سنتز پروتئین باشد

هنگام خرید شیک پروتئینی ، بیشترین محصولات تولیدی را دارید. بنابراین شما چیزی بیشتر از دانه ها و غلات کامل دریافت می کنید. بیشتر غذاهای پروتئینی حاوی شیرین کننده ها ، ادویه جات و غلیظ کننده هستند. محصولاتی که می خرید ممکن است حاوی مقدار زیادی شکر یا شیرین کننده های غیر منتظره باشد. تولیدکنندگان مقداری شیک پروتئینی به محتوای قند مانند اریتریتول اضافه می کنند. اگرچه دیابت معمولاً بی ضرر است ، اما شما آن را قبول ندارید. و بروز تورم و تورم غیر معمول نیست. پروتئین های پروتئینی اغلب دارای مقدار زیادی سدیم نیز هستند. سدیم طعم بهتری به محصول اخیر می بخشد.

پروتئین های رژیمی بهترین هستند

به طور خلاصه ، پروتئین نرم می تواند یک میان وعده خوب قبل از تمرین یا بعد از تمرین باشد ، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین ، دریافت آن از غذاهای معمولی است. به این ترتیب شما قندها ، شیرین کننده ها ، مواد افزودنی و سموم را به بدن خود اضافه نمی کنید.

اگر از پروتئین یکسانی در هر رژیم غذایی استفاده می کنید ، دریافت پروتئین مورد نیاز بدن کار دشواری نخواهد بود. روز خود را با تخم مرغ شروع کنید ، آن را به عنوان میان وعده بخورید و برای شام مرغ یا بوقلمون درست کنید. اگر از رژیم گیاهخواری استفاده می کنید ، توفو ، کینوا ، دانه های چیا ، آجیل و دانه ها ، و حبوبات و حبوبات همه منابع عالی پروتئین گیاهی هستند. حتی سبزیجات سبز نیز دارای پروتئین زیادی هستند. به عنوان مثال ، کلم بروکلی به طور متوسط ​​حدود 4 گرم پروتئین دارد. فیبر خوب نیز با خوردن کلم بروکلی یافت می شود.

کلمات اخر

پودر پروتئین جوانه زده نسبت به سایر انواع پروتئین جوانه زده دارای خواص مفیدتری است. با مصرف میوه ها و غلات ، نمک زیادی جذب می کنید و این غذاهای پروتئینی هضم زیادی را کاهش می دهد. اما این تفاوت چندان قابل توجه نیست و در واقع آنها بیشتر از این پودرها و فقط هنگام استفاده از منابع پروتئینی به غذاهای طبیعی و منابع پروتئین علاقه دارند.

هوشمند بخر! اگر گیاهان پروتئینی می خرید ، تصور نکنید که باعث رشد خوب گیاه می شود. نام محصول را بخوانید و ببینید چه مقدار شکر به آن اضافه شده است یا شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد یا خیر. برای کاهش میزان موارد بد ، محصول را از یک مارک معتبر خریداری کنید. قبل از انتخاب ، تحقیقات خود را کاملاً انجام دهید ، گمراه تبلیغات نشوید و مطمئن شوید که بهترین را انتخاب کرده اید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید