علم ورزش آیا نوشیدنی های آبی ورزشی برای تمرین مجدد واقعا مفید هستند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

نوشیدنی های ورزشی می توانند بخش مهمی از تنظیم آب برای بزرگسالان و ورزشکاران باشند. مطالعات نشان داده است که بسته به شدت و مدت زمان ورزش ، نوشیدنی های ورزشی غیر ارگانیک را می توان به تجهیزات ورزشی اضافه کرد. هدف آنها برآوردن نیازهای متغیر ورزشکاران با ارائه یک محصول بهداشتی است ، با این حال ، این سوال که آیا ورزش ها ارگانیک هستند یا غیر ارگانیک ، مهم است.

نوشیدنی های ورزشی سازمان یافته در مقایسه با نوشیدنی های معمولی ورزشی

بهبود سلامتی دلیل اصلی خوردن نوشیدنی های ورزشی توسط “خوردن کنندگان” است. خواص بدون استفاده از چنین مواد شیمیایی ، شیمیایی ، شیمیایی ، شیمیایی یا شیمیایی ساخته می شوند. تولیدکنندگان گاتورید با حذف داروی برم ، که عوارض جانبی نامطلوبی دارد ، بهبود محصولات خود را آغاز کرده اند.

عرضه نوشیدنی های ورزشی بهبود یافته است و فقط هفت جزء در دسترس دارد: آب ، شکر ، شکر ، شکر معمولی ، نمک دریا ، سدیم سیترات و کلرید پتاسیم.

نوشیدنی های سنتی ورزشی نوشیدنی های شیرین هستند و در گروه نوشیدنی های غیر الکلی یا نوشابه قرار می گیرند. مواد معمول عبارتند از آب ، الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) ، شکر ، رنگ های مصنوعی و عطرها.

نوشیدنی های معمولی ورزشی با ترکیبات کمتر گزینه بسیار بهتری هستند ، اما سازندگان به میزان قند و سدیم ناخواسته موجود در محصول توجه نکرده اند. آنها نشان ندادند که آیا نوشیدنی ورزشی سالم است (چه خوب باشد یا نه) و چه زمانی باید نوشیده شود.

تاریخ

آیا نوشیدنی ها برای ورزش مجدد بهتر از ورزش های معمولی هستند؟

نوشیدنی های ورزشی در سال 1965 توسط محققان دانشگاه فلوریدا برای تیم فوتبال خود به نام گاتور ساخته شد. برای افزایش روحیه عملکرد ، نوشیدنی ورزشی جدید Gatorid نام گرفت. هدف گاتوراید تأمین آب و تعادل ورزشکاران در حین تمرینات سنگین به مدت طولانی است.

سال بعد ، فلوریدا گیترز برای اولین بار در فصل نارنجی گاو یک پیروزی تاریخی کسب کرد. آنچه گاتورز از سایر تیم های فوتبال دید بازی نوشیدنی جدیدی بود که برای آنها طراحی شده بود و به نظر می رسید عملکرد ورزشی آنها را بهبود بخشیده است.

مجموعه فعالیتهای گاتوراد آغاز شد و مردم در زمان تأسیس موسسه علوم ورزشی گاتوراد صاحب محصولات بودند. Gatorad امروزه بیشترین درصد فروش و بازاریابی کنسول های بازی را در اختیار دارد.

گاتوراد ، یک نوشیدنی ورزشی پر جنب و جوش ، در حال تقاضای مصرف کنندگان برای انتخاب سالم است و مطمئناً دیگر نوشیدنی های ورزشی نیز از این روش پیروی می کنند. صنایع غذایی فرآوری شده بازاری چند میلیارد دلاری و محرکی برای غذاهای فرآوری شده است. ورزشکاران و بزرگسالان در تلاش هستند تا سلامت خود را حفظ کنند ، که به معنی بهبود رژیم غذایی در ورزش است.

تجزیه و تحلیل تعارض

موسسه علوم ورزشی گاتورید حامی مهم صنعت ورزش است. این منجر به تضاد منافع می شود زیرا محققان به شدت بر مشاغل با بودجه تکیه می کنند. بر اساس مقاله ای که در PLOS Medical منتشر شده است ، بودجه مصرف کننده به احتمال زیاد منجر به حمایت از محصولات حمایتی بدون در نظر گرفتن تأثیر آنها بر سلامتی می شود.

به طور کلی ، جستجوهای دقیق مبتنی بر شواهد برای شرط بندی ورزشی نادر به نظر می رسد. به نظر می رسد بسیاری از مطالعات بالینی نمونه بوده و یافته های متناقضی گزارش شده است.

مطالعات نشان می دهد که انتخاب ورزش های آشامیدنی باعث افزایش یا عدم تفاوت می شود. شواهد باورنکردنی می تواند برای ورزشکاران ، مربیان و رژیم گیرانی که برای انتخاب سالمتر و بهتر به تحقیقات تکیه می کنند ، مشکل ساز شود.

نقش بازیکنان ورزشی

آیا نوشیدنی ها برای ورزش مجدد بهتر از ورزش های معمولی هستند؟

نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکاران و بزرگسالان فعال طراحی شده است تا آب و الکترولیت های (سدیم و پتاسیم) از دست رفته در طول فعالیت بدنی شدید را پر کنند. بر اساس مقاله ای در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی ، در ورزشکارانی که بیش از دو ساعت ورزش می کنند ، این امر به دلیل مصرف چربی های شیرین و آب آشامیدنی ممکن است عملکرد را در ورزش افزایش دهد.

ورزشکاران و بزرگسالان فعال که در فعالیت بدنی منظم شرکت می کنند آب و الکترولیت ها را از طریق عرق از دست می دهند. مطالعات نشان داده است که تنظیم آب ، از جمله آب و ورزش ، می تواند به حفظ آب بدن افراد کمک کند.

هدف این است که از التهاب بدن و تغییرات عمده در تعادل الکتریکی جلوگیری شود ، که می تواند بر ورزشکار تأثیر منفی بگذارد. میزان عرق در ورزشکار به ورزشکار متفاوت است ، بنابراین توصیه می شود برنامه های جایگزینی مایعات را انجام دهید. به گفته کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکارانی که بیش از 60 دقیقه ورزش سنگین انجام می دهند مفید است.

مسائل مربوط به شکر

غذاها یا حیواناتی که نوشیدنی ورزشی نیستند قند بالایی دارند. به گفته مرکز بهداشت ، برخی غذاهای ورزشی می توانند حاوی 19 گرم قند ، 200 میلی گرم سدیم و 80 کالری در یک وعده 8 اونسی باشند. میزان قند یک نوشیدنی ورزشی حاوی 19 گرم قند تا حدود 5 قاشق چایخوری است.

مشکل بزرگسالان ، نوجوانان و کودکانی که ورزشکار نیستند آنها را به طرز وحشتناکی نابود می کند. مطالعات نشان داده است که نوشیدنی های شیرین (SSB) ، مانند نوشیدنی های ورزشی ، عامل اصلی افزودن قند در رژیم غذایی آمریکا هستند. ثابت شده است که قند زیاد به افزایش وزن ، اندازه و سلامت دندان کمک می کند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که بزرگسالان بیش از 6 قاشق چای خوری شکر در روز مصرف نکنند. این مقدار نباید بیشتر از 3 قاشق غذاخوری در روز برای کودکان باشد. این یک بازی ورزشی است که تقریباً هر روز میل به قند را برای بزرگسالان برطرف می کند و برای کودکان مناسب نیست.

به گفته ائتلاف اقدام چاقی (OAC) ، هنگامی که افراد ورزشی ورزش می کنند بیرون از سالن بدنسازی ، مقدار زیادی قند ، سدیم و کالری ناخواسته تولید می کنند. میزان مصرف شکر در نیشکر (SSB) “علت اصلی علت ، اندازه و قند نوع 2 است.”

مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا مقاله ای منتشر کرد که نشان می داد نیشکر (SSB) ، مانند نوشیدنی های ورزشی ، نه تنها عامل اصلی ایجاد حفره ، بلکه راههای دیگر برای انتخاب مایع سالم است.

به نظر می رسد SSB ها خطر مشکلات بهداشت دهان و دندان را ، به ویژه در بزرگسالان و کودکان ، کاهش می دهند. مطالعات علت و دلایل اصلی هشدارهای نوشابه ها را نشان داده است.

مقایسه شرط بندی ورزشی

نوشیدنی های ورزشی دارای طعم ها ، مواد و اجزای مختلفی هستند. نوشیدنی های ورزشی مانند Gatoride هنوز هم باید محتویات آنها را به دقت آزمایش کنند. خط جدید Organic Gatoride شامل هفت قاشق غذاخوری شکر اضافه شده در یک وعده 16.9 اونسی است.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AMA) ، مقدار توصیه شده در بزرگسالان 6 قاشق غذاخوری شکر است. یکی دیگر از مشکلات فروش نوشیدنی های ورزشی این است که آنها یک انتخاب سالم برای ورزشکاران و عموم مردم هستند. ائتلاف اقدام چاقی (OAC) یک نمودار برای تجزیه و تحلیل مزایای داروهای ورزشی محبوب تهیه کرده است:

آیا نوشیدنی ها برای ورزش مجدد بهتر از ورزش های معمولی هستند؟

حقایق و نکاتی در مورد ورزش مشروب

بازاریابی و فروش نوشیدنی های ورزشی حیوانات باید به صورت تصاعدی رشد کند. این نوشیدنی ها برای بهبود سلامتی و ورزش ما تبلیغ می شوند ، اما طبق تحقیقات ، این نوشیدنی ها برای افراد غیر ورزشکار توصیه نمی شود. در اینجا برخی از حقایق و نکات حاصل از تحقیقات در ورزش آمده است:

  • فواید نوشیدنی های ورزشی برای سلامتی فقط برای ورزشکارانی است که به طور منظم ورزش می کنند.
  • یک کودک یا نوجوان آمریکایی معمولی انرژی کافی برای نوشیدن نوشیدنی های ورزشی ندارد.
  • تعادل آب و غذا برای بزرگسالان فعال ، نوجوانان یا کودکانی که کمتر از یک ساعت ورزش می کنند توصیه می شود.
  • ورزش کردن دلیلی برای افزودن قند و کالری به رژیم غذایی ما است.
  • فیزیوتراپی ممکن است احتمال دستیابی به سلامت دندان را افزایش دهد.
  • مصرف نوشیدنی های ورزشی به افزایش مصرف سدیم کمک می کند.
  • بازی های نوشیدنی در بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است.

قندهای ورزشی به همراه سایر نوشیدنی های شیرین (SSB) حاوی 50 درصد از قند اضافه شده در رژیم غذایی آمریکایی است.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید