طعم یک غذا چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم محبوب بود و اشاره شد که ما به جستجوی این غذا ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد سبزیجات گیاهی است که بدن را تمیز می کند

همه چیز در مورد سبزیجات گیاهی است که بدن را تمیز می کند

رژیم خام گیاهخواری یک غذای جدید نیست ، اما در سال های اخیر ، محبوبیت آن افزایش یافته است. این رژیم ، که شامل قوانین این رژیم و همچنین رژیم معمولی است ، برای بدن بسیار مفید است. شاید رژیم مدیترانه ای را نیز بتوان چنین تصور کرد.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگری بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، خوبی ها و خوبی های این غذا آشنا می شویم.

قوانین این دولت

رژیم های خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری هستند و طبق تاریخ مقاله ، از اواسط قرن نوزدهم وجود داشته است. در این وعده غذایی ، ممنوعیت هرگونه غذای اصلی حیوانات ، ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی ، مصرف میوه ، سبزیجات و میوه هایی با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف زیاد میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، غلات کامل و حبوبات است. این غذا از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، آبیاری و میوه های خشک استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که طبخ غذا خواص بیشتری نسبت به عادت های معمول آنها دارد. به همین دلیل ، مردم اغلب این رژیم را با هدف استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم غیر معمول نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی می تواند خطر بیماری های قلبی و آسیب را برای کاهش فشار خون کاهش دهد.

مطالعات علمی نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد فشار خون پایین تر و 42 درصد بیماری قلبی پایین تری دارند. این رژیم خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایایی که در بالا ذکر شد ، بهتر است از رژیم غذایی سالم زیر نظر پزشک پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف ماهیچه ها شود. اگر از رژیم غذایی معمولی پیروی نمی کنید ، عدم تغذیه نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که به شما اجازه می دهند رژیم غذایی منظم با غذاها داشته باشید:
• میوه ها ، میوه های تازه و آب میوه ها
• میوه های تازه و خشک شده
• بافت چشم و قلب
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر میوه (کاهش غذا و شیر)
• بطری های میوه خام
• روغن میوه
• گیاهان دریایی

غذاهای شیرین مانند شیر نارگیل یا شیره افرا
ادویه جات غذایی شامل سرکه و سس سویا
غذاهایی که نباید در رژیم سبزیجات بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه ها

دانه ها و دانه ها پخته می شوند
• ماسیما
• شکر و آرد
• آب صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاها و تنقلات فرآوری شده ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: پاها و پاها را پایین بیاورید

غذا خام گیاهی است

غذا خام گیاهی است

صبحانه در این وعده غذایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی توت سیاه
• شکلات کم مصرف
• توت صاف با دانه های چیا و شکلات
• غرب سرد

• میوه سبز صاف
• پنکیک تازه در پنکیک با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاه خواری چشم و پاکسازی فیزیکی
رژیم خام گیاهخواری

رژیم های خام گیاهخواری می تواند شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• چراغ ها و کلاه های جدید
• لوبیا تازه ، نخود فرنگی و سوپ آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• کلاه خوشمزه و سوپ کره سبزیجات
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام گیاهی

شام این وعده غذایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• چوب صندل سبزیجات با سس گوجه فرنگی و ریحان
آب میوه با پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات و پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

چند نفر از ما با گیاهخواری خام وزن کم می کنیم؟

رژیم های خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بودند. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را بین 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر بر روی گروه رژیم غذایی از کاهش وزن بین 10 تا 12 کیلوگرم در طول 3.5 سال خبر داد.

در این:

افزایش وزن 8 کیلوگرمی نیز در دوره هفت روزه این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که غذاهای معمولی بیشتری در رژیم غذایی روزانه خود می خورند ، چربی بدن کمتری دارند. در واقع ، باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم در جنبه های مختلف از جمله فعالیت ورزشی ، محدودیت های جنسیتی و وضعیت متابولیک بدن مورد انتظار است.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از رژیم های خاص در یک دوره زمانی معین است. غذاهای گوشتی معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و چهل روز تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر بار صرف این وعده غذایی یک دوره استراحت وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه را بهبود بخشد و کاهش وزن را حفظ کند. رژیم ها معمولاً زیر نظر متخصص تغذیه رعایت می شوند ، زیرا غذاهایی با میزان بالای ویتامین اغلب بر رژیم گیرندگان تأثیر می گذارد. تحت نظارت مراقبت های بهداشتی ، این اختلالات جبرانی بوده و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر از این وعده غذایی لذت می برید اما سابقه خوردن خام را ندارید ، بهتر است کلاسهای کوتاه را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج کلاس های وعده غذایی خود را گسترش دهید.

رژیم استاندارد 40 روزه

رژیم استاندارد 40 روزه

راه های زیادی برای دریافت وعده های غذایی منظم و رعایت این رژیم به مدت چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم 40 روزه – 50٪ خام: رعایت رژیم خام در ابتدا برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را با غذاهای خامه ای جایگزین کنید. با استفاده از این راهنما ، می توانید همه حیوانات را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه خود را در حد نرمال قرار دهید.

برای تغییر رژیم غذایی خود به غذاهای گیاهی 100 نقطه ای ، بهتر است با چند مرحله شروع کنید تا بدن شما به رژیم جدید عادت کند تا از گرفتگی عضلات یا مشکلات گوارشی جلوگیری کند. روش 50-50 را می توان به دو صورت استفاده کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این راهنما توصیه نمی شود ، زیرا محصولاتی مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی قابل توجهی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند عملیات سنگین بلند کردن سنگین را دشوار کند. رویکرد دوم 50٪ گیاهخواری خام و 50٪ مصرف غذاهای پخته سالم است. راه دوم یک انتخاب سالم برای پیروی از این رژیم و کند کردن رژیم معمولی است

در این:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این راهنما می تواند گام دوم در تبدیل غذا به گیاهخواری باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت از دست دادن پوست را تسریع کند ، اما در مورد 20 درصد دیگر این رژیم بیشتر مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم عادی 40 روزه – رژیم 100٪ عادی: در این روش ، تمام مواد غذایی از رژیم غذایی حذف شد. اگر رعایت رژیم به مدت 40 روز برای شما مشکل است ، می توانید از کلاسهای کوتاه دوره یا 50-50 و روشهای 80-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را با نخوردن غذاهای پخته آشنا کنید.

در ادامه ، لیست غذاهای 10 روزه برای 100٪ تغذیه منظم را مرور می کنیم.

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک کاسه سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات پیچیده در کاهو ؛ شیرینی: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات و سس ها و سبزیجات ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ شیرینی: کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو مستقیم ؛ شام: ماکارونی سریع با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی های میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ و سوپ خام ؛ سبزیجات و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: صبحانه ؛ ناهار: سبزیجات خام کوچک و سالاد ؛ شام: ماکارونی سریع با سس آلفردو ؛ شیرینی: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی سریع و سس پستو ؛ شام: ماکارونی سریع با پنیر و سالاد ؛ شیرینی: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: صبحانه املت ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ شیرینی: کیک خام
گیاه خواری چشم و پاکسازی فیزیکی

رژیم غذایی 15 روزه معمولی

رژیم منظم 15 روزه

رژیم 15 روزه می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و منجر به کاهش وزن 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از نمونه های رایج کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس تمیزی و شادی کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دسته از گیاهخواری را مطابق آنچه در بخشهای قبلی ذکر شد ، 100 or یا با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه ی فصل

این غذا غذای جدیدی نیست اما در سالهای گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از خوردن غذاهای حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف میوه ها ، سبزیجات و گیاهان است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، گسترش سلول های قلب ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید