شیرینی های خطرناک برای سلامتی


شیرینی های تولید شده یا قندها به عنوان جایگزین شکر با برخی غذاها و نوشیدنی ها ترکیب می شوند تا طعم دلپذیری را ایجاد کنند. اگرچه برخی از شیرینی ها حاوی کالری هستند ، اما میزان شیرینی هایی که برای رضایت محصول استفاده می کنند آنقدر کم است که تقریباً هیچ کالری مصرف نمی کند.

شیرین کننده ها چگونه بر بدن تأثیر می گذارند؟

سطح زبان شما توسط تعداد زیادی طعم گل پوشانده شده است ، هر کدام دارای تعداد زیادی طعم گل هستند که طعم های مختلف را تشخیص می دهند. وقتی چیزی می خورید ، جوانه های چشایی شما به دستگاه گوارش پاسخ می دهند.

پس از اتمام کامل فعالیت بین گیرنده و مولکول ، سیگنالی به مغز شما ارسال می شود و می توانید طعم آن غذاها را تشخیص دهید. به عنوان مثال ، قند مول با ارضا نکردن ضعیف زبان تولید می شود و به مغز شما اجازه می دهد طعم شیرین را درک کند.

پودر قند تولید شده شبیه به شکر معمولی است که در شیرین کننده روی زبان قرار می گیرد. اما به طور کلی ، آنها بسیار متفاوت از قندی هستند که بدن به کالری تبدیل می کند. به این ترتیب آنها طعم خوشمزه و بدون کالری به محصول می دهند. فقط تعداد انگشت شماری از شیرین کننده های مصنوعی ، به دلیل داشتن پایه ، به بدن شما اجازه می دهد تا آنها را به کالری تبدیل کند.

از آنجا که فقط مقدار کمی شیرین کننده برای تامین رژیم مورد نیاز است ، هیچ کالری نمی سوزانید.

مطالعات متعدد نشان داده است که شیرین کننده های اشباع شده با نوشیدنی هایی مانند آسپارتام ، ساخارین ، سوکرالوز ، نئوتام و دیگران باعث افزایش وزن ، چاقی ، بیماری های قلبی و دیابت می شوند.

شواهد علمی نشان داده است که شیرین کننده های قندی خطر بیماریهای مزمن ناشی از مصرف منظم شکر را افزایش می دهند. این امر بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است که استدلال می کنند استفاده از شیرین کننده ها یا جایگزین های قند راهی برای کنترل وزن نیست و در واقع ممکن است اوضاع را بدتر کند.

زیست شناسی سیب زمینی شیرین

تعدادی از موجودات زنده یافت شده اند که می توانند این ویژگی های متناقض را در بوهای مصنوعی توضیح دهند. کارشناسان اشاره کرده اند که شیرین کننده های قندی مانند نوشیدنی های رژیمی می توانند در پاسخ بدن انسان به قندهای طبیعی اختلال ایجاد کرده و باعث شوند سیستم ایمنی بدن شبیه تنظیم نیازهای انسولین و تولید آن شود.

شیرینی های تولید شده باعث پرخوری ، افزایش میل به قند و چربی و کاهش ترشح هورمون های تنظیم کننده و تنظیم کننده قند خون می شود.

همچنین بخوانید: اعتیادآور به شکر !! قند با مغز شما چه می کند

شیرینی های تولیدی باعث دیابت می شوند

تحقیقات جدید نشان داده است که شیرینی ها برای افزایش اندازه و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 رشد کرده اند. دانشمندان آمریکایی در اجلاس زیست شناسی تجربی در سن دیگو در سال 2018 اظهار داشتند که شیرین کننده های بدون کالری در واقع بدتر از م effectiveثر هستند.

شیرین کننده ها اغلب به عنوان جایگزین نوشیدنی ها و شیرینی ها استفاده می شوند ، اما مطالعات نشان داده اند که می توانند بر متابولیسم سلول ها ، اشتها و باکتری های معده تأثیر بگذارند.

محققان کالج پزشکی ویسکانسین و دانشگاه بازاریابی می گویند که شیرین کننده های مصنوعی برای سلامتی ناسالم هستند. محققان تأثیر قند و شیرین کننده ها را بین موش ها و کشت سلولی و نحوه تأثیر آنها بر تغییرات سیستم ایمنی بدن و همچنین سلامت شریان های آنها مقایسه کردند.

نانها با قند بالا (گلوکز یا فروکتوز) یا شیرین کننده های با کالری معمولی (آسپارتام یا استیل سولفام پتاسیم) تغذیه می شدند ، سپس نمونه های خونی سه هفته بعد با میزان چربی و اسیدهای آمینه در خون آنها برنامه ریزی شد. ارزیابی.

شیرینی های تولیدی بر نحوه تولید چربی و تولید انرژی از سوی موش ها تأثیر مخربی داشت. به نظر می رسد سولفام پتاسیم در شریان ها تجمع یافته و به سلول های جریان خون که غلظت آن زیاد است آسیب می رساند.

همچنین بخوانید: بهترین گزینه های دیابت کدامند؟

“ما دریافتیم که طبق معمول ، بدن شما توانایی تنظیم قند را دارد ؛ هنگامی که سیستم برای مدت طولانی بیش از حد فعال است ، خراب می شود. ما همچنین می دانیم که جایگزینی این قندها با مواد مغذی بدون کالری ، منجر به تغییرات منفی می شود. در سطح چربی و انرژی

با وجود افزودن این غذاهای بدون کالری به رژیم غذایی روزانه ، همچنان چاقی و دیابت در حال افزایش است. “در مطالعه ما ، به نظر می رسد قندها و غذاهای شیرین دارای اثرات نامطلوبی هستند که منجر به چاقی و دیابت می شوند ، هر چند که متفاوت عمل می کنند.”

محققان می گویند تحقیقات بیشتری برای درک بهتر این که چرا بدن تحت تاثیر شیرینی ها قرار می گیرد ، نیاز است.

“حذف شیرین کننده های مصنوعی از غذا ، که کلید حل مشکلات مرتبط با دیابت و چاقی است ، آسان نیست.” هافمن اگر این مواد ناخواسته را با سایر مواد مغذی (مانند شکر) مصرف کنید ، خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهید. “من می خواهم به مردم بگویم اگر حذف یک غذا از رژیم غذایی برای شما دشوار است ، باید بدانید که کلید حل مشکلات مربوط به بیماران ، رعایت مقدار متوسط ​​آن غذا است.”

همچنین بخوانید: تغییر رفتار ؛ این یک سفر تغییر دهنده زندگی است

بندیکت جفکات ، مدیر سایت Diabetes.co.uk می گوید: “شیرینی های تولیدی در کوتاه مدت نسبت به قند معمولی تأثیر کمتری بر قند خون دارند.” با این حال ، مطالعات دیگر س questionsالاتی در مورد خطرات شیرینی ها ایجاد کرده اند. به افراد دیابتی توصیه کنید سطح قند خون خود را کاهش دهند. اگر می توانید ، بهتر است از شیرین کننده های مصنوعی زیادی استفاده نکنید. “داشتن رژیم کم کاراته می تواند به شما در انتخاب نوشیدنی ها و شیرینی هایی که قند کمی دارند و حاوی غذاهای شیرین زیادی نیستند کمک کند.”

دیدگاهتان را بنویسید