سرگرم کننده با 6 چیز مفید برای مبارزه


افسردگی می تواند بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد ، از تعاملات اجتماعی گرفته تا اعتماد به نفس. گاهی اوقات احساس سرخوردگی و درماندگی می کنید ، اما تنها راهی که می توانید موفق باشید ، استقامت و تلاش است.

مشکلات اندوه

شما می توانید با کنترل جزئیات خاصی از زندگی ، تأثیر عوامل اندوه را کاهش دهید. یکی از موارد مهم نوع غذا است. برخی از غذاهایی که می خورید مانند قندها و چربی ها می توانند علائم شما را بدتر کنند.

سلامت جسمی و روانی دو عنصر اساسی رشد هستند که یکی انتظار رشد دیگری را دارد. با حفظ بدن سالم ، سلامت روان را نیز تضمین می کنید. سلامت جسمانی کاملاً به رژیم غذایی بستگی دارد.

خوشبختانه غذاهایی وجود دارد که بر افسردگی تأثیر می گذارد و شما می توانید با استفاده از چنین داروهایی تا حد زیادی بیماری را کنترل کنید.

  1. آجیل و دانه ها

چربی سوزهای امگا 3 خود را روزانه با یک لقمه بادام ، آجیل یا دانه های چیا تغذیه کنید. این اسیدهای چرب به راحتی به مغز نفوذ می کنند تا ارتباطات عصبی را تقویت کرده و خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

مطالعات نشان داده است که برخی از چربی های اشباع شده می توانند در کاهش افکار خودکشی و همچنین کاهش التهاب در بدن مثر باشند.

تحقیقات بیشتری برای پاسخ قطعی مورد نیاز است ، اما افرادی که رژیم غذایی امگا 3 سالم دارند – مانند رژیم مدیترانه ای – بسیار سالم تر هستند.

تغذیه مناسب خطر افسردگی ، بیماری قلبی و مرگ زودرس را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که مکمل های امگا 3 علائم زوال عقل را کاهش می دهند.

با رژیم غذایی متعادل سرو کنید

  1. توت

بلوبری ، توت سیاه و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. تورم باعث آسیب به سیستم گوارش و مغز در دراز مدت می شود و در کوتاه مدت می تواند دوره های افسردگی را تشدید کند.

دانشمندان اغلب اختلالات روانی را با وجود بیماری های چشمی مرتبط می دانند. شرایطی که باعث التهاب مغز می شود ، مانند مولتیپل اسکلروزیس ، اغلب با میزان بالای افسردگی همراه است.

محتوای تمرکز تمشک سیاه (ORAC) حاوی بیش از 19000 میکرومول در 100 گرم است. این مقدار اکسیژن ورزش است که می تواند میزان سموم غذا را اندازه گیری کند.

این داروها همچنین حاوی اسید آلژنیک و طبیعی هستند.

توت های تازه acai دارای محتوای شیمیایی بالاتری هستند و ORAC 73000. اگر توت تازه پیدا نکردید ، می توانید میوه های خشک و خشک را جایگزین کنید ، زیرا بسیاری از مواد معدنی و مواد مفید خود را در خود نگه می دارند.

  1. میوه سبز سبز

سبزیجات برگ دار ریزمغذی هایی مانند ویتامین C ، ویتامین K ، منیزیم و روی هستند. این دسته شامل غذاهایی مانند کلم پیچ ، کاهو و اسفناج است.

منیزیم با تنظیم غدد فوق کلیوی (مسئول ترشح آدرنالین و کورتیزول) خلق و خو را تنظیم می کند. این دارو در مغز از ترشح مکرر این هورمون های اضطراب جلوگیری می کند و باعث افزایش آرامش و کاهش تحریک پذیری می شود.

ویتامین C برای بهبود خلق و خو شناخته شده است و کمبود آن می تواند افسردگی و اضطراب را افزایش دهد.

کمبود مواد مغذی و مواد معدنی در بدن باعث کاهش کارایی و کمبود انرژی می شود در این حالت ، انگیزه و علایق خود را از دست می دهید ، که دو نشانه قوی افسردگی هستند.

البته این علامت لزوماً به معنای غم نیست ، اما اگر در دراز مدت درمان نشود ، می تواند منجر به ناراحتی شود. بهتر است سبزیجات یا غلات کامل بخورید ، این گونه است که اکثر گیاهان خونی ذخیره و مورد استفاده شما قرار می گیرند.

  1. همه دلها

دانه های کامل غنی از سلنیوم و تریپتوفان هستند که با بهبود حافظه و خلق و خو همراه است. تریپتوفان در تولید سروتونین (هورمونی که دوست دارید) مثر است. سروتونین هم در معده و هم در مغز وجود دارد ، به این معنی که در یک ناحیه که همه تحت تأثیر قرار گرفته اند کمبود دارد.

دانشمندان به این ارتباط به عنوان تیم معده و مغز اشاره می کنند – جایی که شما بر حرکت مغز خود تأثیر می گذارید.

غلات کامل یک غذای پیچیده سالم تر و قند کمتری نسبت به غذاهای فرآوری شده دارند. برخی از غذاهای شیرین حاوی غذاهایی مانند آب نبات و بستنی هستند. دفعه بعد که به هیزم احتیاج دارید ، از غلات کامل به جای شکر فرآوری شده استفاده کنید.

پوست غمگین و تام

  1. گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی سرشار از فولات و ماده شیمیایی به نام لیکوپن است. فولات پروتئین های جدیدی می سازد و آنها را به انرژی تجزیه می کند که بدن می تواند از آن استفاده کند.

همچنین به رشد گلبول های قرمز کمک می کند. کمبود فولیک باعث کم خونی می شود که می تواند منجر به افسردگی مانند خستگی و تحریک پذیری شود.

اگر سطح لیکوپن بدن شما به طور مداوم پایین باشد ، ممکن است دچار کم آبی شده باشید. لیکوپن باعث درخشندگی قرمز رنگ در گوجه فرنگی می شود.

دانشمندان دریافتند که این دارو ممکن است در مبارزه با سرطان و کاهش خطر حمله قلبی موثر باشد. افرادی که استرس اکسیداتیو دارند می توانند از گوجه فرنگی استفاده کنند زیرا لیکوپن یک عامل ضد التهابی عالی است.

غم و آووکادو

  1. آووکادو

آووکادو از بسیاری جهات بسیار مفید است. این میوه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، تریپتوفان و ماده شیمیایی به نام لوتئین است.

لوتئین می تواند تفکر و حافظه را بهبود بخشد و همچنین سطوح بالایی در مغز دارد.

یک مطالعه نشان داد فردی که روزانه 6 ماه آووکادو می خورد ، افزایش قابل توجهی در حافظه و مهارت های حل مشکلات خواهد داشت.

لوتئین همچنین با کاهش اضطراب همراه است ، زیرا می تواند تولید کورتیزول را تنظیم کند. این آنتی اکسیدان به همراه تریپتوفان و چربی های اشباع شده باعث تقویت ذهن و خلق و خوی کاملتر می شود.

درمان غم و اندوه

غذا کلید سلامتی است

بسیاری از مردم از غذا برای بهبود سلامت روانی خود غافل می شوند ، چه به دلیل کمبود اطلاعات و چه عدم تغذیه.

با این حال ، سلامت خوب یکی از کلیدهای مهم برای بهبود وضعیت بدن و روح است. دستیابی به سلامت کامل بدون مدیریت و نظارت بر رژیم غذایی دشوار است.

و از این پس برای مقابله با افسردگی و مشاهده تاثیرات آن بر بدن و ذهن خود ، بیشتر این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

اولین مرکز بهداشت با مجوز معتبر از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، ما آماده ایم تا با تجربه و کادر حرفه ای به شهروندان عزیز خدمت کنیم.

پرسنل مجرب این مرکز در زمینه پرستاران بزرگسال ، پزشکان پرستار و پرستاران اطفال همواره با مرور آخرین سطوح خدمات مراقبتی و پرستاری خدمات ارائه کرده و آن را راحت و مفید ساخته اند.ایمنی شما عزیزان بالاترین اولویت اوست.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مصاحبه رایگان انجام دهید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً این مقاله را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید