سردرد پس از زایمان (10 علت اصلی و درمان طولانی مدت و طولانی مدت)


اگر صبح با سردرد از خواب بیدار می شوید ، بدانید که تنها نیستید. از هر 13 نفر 1 نفر در صبح دچار سردرد می شود. این سردردها معمولاً زنان را بیشتر از مردان درگیر می کند و در افراد بین 45 تا 64 سال بیشتر شایع است.

برخی از خوابهای ضعیف ، بیماریها و عادات شخصی می توانند باعث سردردهای بعد از خواب شوند. محرومیت از خواب ، میگرن و گیجی از دلایل اصلی این بیماری است. در واقع ، پوسیدگی دندان ، الکل و داروهای خاص نیز می توانند هنگام بیدار شدن باعث سردرد شوند. سایر مواقع سردرد صبحگاهی شما به دلیل ترکیبی از اختلالات یا عادات است.

10 علت اصلی سردرد صبحگاهی

با بیدار شدن از خواب ، بخش هایی از مغز شما شروع به “بیدار شدن” می کند. در این حالت ، مغز شما به تغییرات در وضعیت ، لمس و صدا واکنش نشان می دهد. در این مدت ، با افزایش حساسیت مغز ، شما بیشتر مستعد سردرد هستید.

علاوه بر این ، هیپوتالاموس مغز هم در خواب و هم در درد نقش دارد. هیپوتالاموس ریتم ریتمیک طبیعی و چرخه خواب و همچنین شدت احساسات و درد در بدن شما را تنظیم می کند. اختلالات هیپوتالاموس در هنگام خواب بر تناسب اندام شما تأثیر می گذارد. در نتیجه ، حتی اگر در طول خواب احساس درد نمی کنید ؛ اما وقتی صبح از خواب بیدار می شوید ، درد را احساس کنید.

اختلالات خواب معمولاً صبح ها باعث سردرد می شود ، اما علاوه بر این ، بسیاری از دلایل دیگر سردرد هنگام بیداری نیز وجود دارد که در زیر فهرست شده است.

1-خواب آپیا

افراد مبتلا به اختلالات خواب (OSA) هنگام خواب در تنفس یا حبس نفس مشکل دارند. 2 تا 9 درصد از بزرگسالان دچار آپنه خواب می شوند. یکی از علائم رایج این مشکل تهوع صبحگاهی است. مطالعه بر روی افراد مبتلا به اختلالات خواب (OSA) نشان داد که 29 درصد از آنها از بیماری صبحگاهی رنج می برند.

اگرچه علت دقیق وقفه تنفسی در خواب مشخص نیست ، اما معمولاً ناشی از خروپف طولانی مدت و شدید است که یکی دیگر از علائم آپنه است. شما می توانید آپنه خواب خود را با دستگاه CPAP درمان کنید. درمان کم خوابی می تواند درد صبحگاهی شما را کاهش داده یا از بین ببرد.

2. گریه کنید

همه کسانی که خروپف می کنند دچار آپنه خواب نمی شوند ، اما خروپف به تنهایی می تواند سردردهای صبحگاهی زیادی ایجاد کند. مطالعه ای روی 268 نفری که معده خود را بو کردند ، نشان داد که 23.5 درصد از آنها صبح ها با سردرد بیدار می شوند.

3. گیجی

همانطور که کم خوابی علت شایع سردردهای صبحگاهی است ، افرادی که کم خوابی دارند نیز بیشتر در معرض سردردهای صبحگاهی هستند. افراد مبتلا به بی خوابی در خوابیدن یا خوابیدن مشکل دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به اندازه کافی نمی خوابند و در طول روز احساس بیقراری و ناراحتی می کنند. این چند ترفند ساده مشکلاتی دارد

4. مشکلات ریتم شبانه روزی

افراد دیابتی بیشتر از افراد سالم به بیماری صبحگاهی مبتلا هستند. اختلال در ریتم شبانه روزی زمانی رخ می دهد که بدن شما به طور معمول به طور معمول 24 ساعت در روز از خواب و بیداری پیروی نمی کند. به دلیل این ناسازگاری ، شما به اندازه کافی نمی خوابید و این باعث سردرد هنگام بیدار شدن می شود.

5. خواب زیاد

خواب زیاد یا خواب زیاد نیز می تواند باعث تهوع صبحگاهی شود. خواب ضعیف و خواب زیاد در ایجاد درد شدید بعد از خواب مفید است. اگر بیش از حد بخوابید ، صبح شما را بیشتر درد می کند.

6. میگرن

میگرن معمولاً در صبح رخ می دهد ، یا همچنان با سردرد همراه است. میگرن معمولاً با سردرد شروع می شود و سپس به سایر نقاط بدن گسترش می یابد. حدود 12 درصد از آمریکایی ها از میگرن رنج می برند و این بیماری بیشتر در زنان و افرادی که به طور منظم نمی خوابند شایع است. در واقع اکثر افرادی که از میگرن رنج می برند از اختلالات خواب رنج می برند و در صورت تکرار این روند ، شرایط آنها بدتر می شود. شیوع این سردردها در افراد متوسط ​​به دلیل خطر ابتلا به بیماران سرطانی بدخیم باید با احتیاط و احتیاط در این افراد مورد مطالعه قرار گیرد. بهترین رژیم غذایی میگرنی

7. تقلب یا دندان قروچه (در خواب)

دندان قروچه یا سوزش دندان ها در هنگام خواب می تواند با سردرد از خواب بیدار شوید. همچنین می تواند در صورت بزرگ شدن و تکرار باعث پوسیدگی دندان ، درد ماهیچه ای و پوسیدگی دندان شود. علل بروکسمی در هنگام خواب شامل ناراحتی فک ، درد و اضطراب ، اختلالات خواب ، مصرف الکل و قهوه است.

شما باید به دندانپزشکی مبتلا به بروکسمی مراجعه کنید. درمان رایج این بیماری معمولاً استفاده از خمیردندان محافظ قبل از خواب است. دندانپزشک شما همچنین ممکن است داروهایی برای تسکین درد شما تجویز کند و رفتار درمانی را برای کاهش اضطراب و افسردگی توصیه کند.

8. مشکلات (اختلالات اضطرابی)

وضعیت خواب شما می تواند منجر به افسردگی ، احتمالاً بی خوابی و سردرد شود. استفاده از بالش مناسب یا تغییر وضعیت و شکل خواب می تواند در رفع این استرس م effectiveثرتر باشد. انواع و روش های درمان اضطراب II

9-هنگور (اولین بهبودی صبح به دلیل سوء مصرف الکل)

مصرف بیش از حد الکل حداقل 6 وعده در عصر با سردرد صبحگاهی ارتباط مستقیم دارد. در حقیقت ، خوردن کمتر از این مقدار الکل نیز بر خواب تأثیر می گذارد و به نوعی می تواند منجر به سردردهای صبحگاهی شود. بعد از نوشیدن مشروبات الکلی ، احساس می کنید بیشتر از حد معمول در خواب هستید ، اما این خواب مختل می شود و شما سریعتر از حد معمول از خواب بیدار می شوید. نوشیدن الکل نیز ادرار و از دست دادن بیش از حد مایعات را افزایش می دهد که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

سردرد یکی از شایع ترین عوارض کم آبی بدن است. علاوه بر این ، مصرف الکل یک عامل خطر برای میگرن است.

10-داروها و مکملهای دارویی تخصصی

یکی از علل سردرد می تواند عوارض جانبی مصرف داروها بدون تجویز پزشک یا عوارض جانبی مشکلات دارویی باشد. وقتی از دارویی برای تسکین درد خود استفاده می کنید ، می توانید ناخواسته دچار چرخه ای از سردردهای معمولی شوید. از سوی دیگر ، اعتیاد به برخی از داروها در شب نیز می تواند علت سردردهای صبحگاهی باشد.

داروهایی که باعث سردرد می شوند عبارتند از:

  • مواد مخدر قوی یا مسکن
  • تریپتان ها (داروهای شدید میگرن)
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)
  • آسپرین
  • انواع استامینوفن
  • صورت حساب هایی که باید نگران آنها بود

سردرد چطور؟ درمان و پیشگیری از راه

درمان سردرد صبحگاهی

اگر از عود یا تکرار سردردهای صبحگاهی رنج می برید ، با پرستار خود صحبت کنید و علت آن را دریابید. خواب و بیداری خود را ثبت کرده و بررسی کنید که آیا علائم یا نشانه هایی از اختلال خواب دارید یا خیر ، و در مورد این گزارش ها با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند علت دقیق مشکل یا مشکلاتی که باعث درد صبح شما می شود را دریابند و برای درمان آن برنامه ریزی کنند.

گذشته از درمانهای خاصی که برای حل این مشکل وجود دارد ، می توانید با بهبود عادات خواب خود نیز آن را درمان کنید.

  • یک برنامه معمول برای خواب داشته باشید: بخوابید و هر روز در یک قرار ملاقات بلند شوید.
  • هر روز به طور منظم ورزش کنید: سعی کنید هر شب حداقل چند ساعت قبل از خواب ورزش کنید. هرچه فاصله بین این تمرینات و زمان خواب شما کوتاهتر باشد ، استراحت بیشتری خواهید داشت و دیرتر از خواب بیدار خواهید شد.
  • مصرف قهوه (کافئین) و الکل را کاهش دهید: نوشیدن یک فنجان قهوه بعد از ظهر یا یک لیوان الکل قبل از خواب شما را بیدار می کند و بیدار می شود و خواب شما را مختل می کند.
  • شرایط مناسب برای خواب خود را ایجاد کنید: شما به فضایی تاریک با فضایی گرم و عایق صدا برای اتاق خواب خود نیاز دارید. سعی کنید از اتاق خواب فقط برای رابطه جنسی و خواب استفاده کنید.
  • از استراحت روزانه استفاده کنید: در پایان روز نشان می دهد بدن شما به استراحت و خواب نیاز دارد. سعی کنید در این مدت آرام شوید ، مطالعه کنید یا مدیتیشن کنید.
  • در ایجاد شرایط مناسب برای سلامت عمومی و با درمان مشکلاتی که باعث سردرد می شوند ، می توانید شدت سردرد خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید یا آنها را به طور کلی از بین ببرید. با پزشک خود مشورت کنید تا درمان مناسب را برای حل مشکل خود پیدا کنید.

منبع 1 منبع 2

دیدگاهتان را بنویسید