رژیم غذایی کبد چرب – یک رژیم غذایی ۱۲۰۰ کالری که برای کاهش وزن و کاهش چربی در کبد کار می کند.

رژیم کبد چرب باید بر کاهش وزن و کاهش چربی اضافی بدن تمرکز کند. با کاهش مصرف چربی اضافی، احتمال احتقان چربی در کبد تا حد زیادی کاهش می یابد. به طور کلی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب (FLD) توصیه می شود که رژیم غذایی حاوی ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری داشته باشند. چربی نباید بیشتر از ۳۰ درصد کالری باشد.

برای توضیح این موضوع به روشی واقعی تر، می توانیم کمی ریاضی انجام دهیم تا بفهمیم روزانه چند گرم چربی باید بخورید. اگر بیش از ۳۰ درصد از ۱۲۰۰ کالری نباید از چربی تشکیل شود، آنگاه نباید بیش از ۳۶۰ کالری باشد (۱۲۰۰ کالری x 0.30 = 360).

یک گرم چربی معادل ۹ کالری است. بنابراین، شما نباید بیش از ۴۰ گرم چربی در روز بخورید (۳۶۰ کالری / ۹ کالری در هر گرم = ۴۰ گرم).

یک رژیم غذایی ۱۲۰۰-۱۵۰۰ کالری باید مقادیر بالایی از کربوهیدرات های پیچیده با پروتئین و چربی محدود را هدف قرار دهد. رژیم غذایی مانند این می تواند به بیماران مبتلا به FLD کمک کند تا هفته ای ۲ پوند وزن کم کنند. در اینجا به نحوه شکستن این رژیم می پردازیم.

  • ۶ اونس پروتئین (به گوشت های سفید بدون چربی مانند ماهی، بوقلمون و مرغ بچسبید یا پروتئین خود را از منابع گیاهی مانند لوبیا دریافت کنید)
  • ۴ وعده یا بیشتر سبزیجات (سبز، برگ، حبوبات یا سایر سبزیجات سرشار از اسید فولیک)
  • ۳ وعده میوه (مرکبات غنی از ویتامین E و ویتامین C توصیه می شود)
  • ۵ وعده غذاهای غنی از نشاسته مانند سیب زمینی یا نان سبوس دار
  • ۳ وعده چربی (سعی کنید از چربی های اشباع شده دوری کنید و در عوض چربی های غیراشباع را در مقادیر محدود انتخاب کنید)
  • ۲ وعده لبنیات (روی جایگزین های کم چرب و بدون چربی تمرکز کنید)

مهم است که هیچ وعده غذایی را از دست ندهید. کالری باید در طول روز تقسیم و مصرف شود. مثلاً ۳۰۰ کالری برای صبحانه، ۱۰۰ کالری برای میان وعده صبح، ۳۰۰ کالری برای ناهار، ۵۰ کالری برای میان وعده بعد از ظهر و ۴۵۰ کالری برای شام.

این اعداد فقط به عنوان یک راهنما عمل می کنند و ثابت نیستند. ممکن است خوردن وعده‌های کوچک‌تر صبحانه، ناهار و شام و خوردن میان‌وعده‌های بسیار کم در طول روز آسان‌تر باشد.

بخش مهم این نوع برنامه غذایی برای کبد چرب این است که بیش از ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز نباشد. به جای یک وعده غذایی بزرگ به طور منظم وعده های غذایی کوچک بخورید تا از رفتن بدن به حالت گرسنگی و تولید اسیدهای چرب جلوگیری کنید که می تواند منجر به احتقان چربی بیشتر در کبد شود. به همین دلیل، سعی کنید به جای کاهش وزن ده ها پوند در یک بار، سعی کنید یک پوند یا دو پوند در هفته وزن کم کنید.

دستور العمل های رژیم غذایی کبد چرب زیادی وجود دارد که از خسته شدن جوانه های چشایی شما جلوگیری می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر