روزه متناوب یا غذای ناشتا چیست و چگونه کار می کند؟


سرعت بخشیدن به برنامه

قبل از شروع روزه دوره ای ، مطمئن شوید که با متخصص تغذیه و متخصص تغذیه خود مشورت می کنید.

هر روز ، غذا خوردن به مدت شش تا هشت ساعت در روز محدود می شود. به عنوان مثال ، می توانید 8/16 روز را امتحان کنید: هشت ساعت غذا خوردن و 16 ساعت ناشتایی.

روش دیگر که در بین مردم به روش 2: 5 معروف است ، شامل خوردن منظم پنج روز در هفته است. در دو روز آینده ، انرژی به یک وعده 500-600 کالری محدود می شود. به عنوان مثال ، شما به طور منظم در هر روز از هفته غذا می خورید و یک وعده غذایی در روز در روزهای دوشنبه و پنجشنبه می خورید.

دوره های طولانی بدون غذا ، مانند 24 ، 36 ، 48 و 72 ساعت ناشتایی ، می تواند خطرناک باشد. طولانی شدن طولانی مدت بدون غذا ، بدن را مجبور به تجمع چربی بیشتر در پاسخ به گرسنگی می کند.

فواید روزه داری دوره ای

مطالعات نشان داده است که دوره های ناشتایی موقت منجر به سوزاندن موثر چربی در بدن می شود.

اینها برخی از مزایای روزه داری موقت است که در تحقیقات نشان داده شده است.

افکار و اندیشه ها. مطالعات نشان داده است که روزه داری دوره ای باعث افزایش حافظه حیوانات در حیوانات و حافظه کلمات در بزرگسالان می شود.

سلامت قلب. روزه داری دوره ای فشار خون بالا را تحریک می کند و ضربان قلب را آرام می کند و همچنین سایر اقدامات مربوط به قلب.

فعالیت بدنی. مردان جوان که به مدت 16 ساعت روزه گرفتند ، با حفظ توده عضلانی ، کاهش چربی را نشان دادند. موشهایی که در روزهای متناوب تغذیه می شدند استقامت بیشتری در دویدن نشان دادند.

دیابت و چاقی: در حیوانات مورد مطالعه ، روزه داری دوره ای از چاقی جلوگیری کرد و در شش مطالعه کوتاه مدت ، بزرگسالان چاق از طریق ناشتایی دوره ای وزن خود را کاهش دادند.

سلامت پورنوگرافی: در حیوانات ، روزه داری منظم آسیب بافتی را در حین عمل جراحی کاهش می دهد و نتایج را بهبود می بخشد.

آیا روزه داری دوره ای بی خطر است؟

برخی از افراد از این روش برای کنترل وزن و برخی دیگر برای درمان بیماری های مزمن مانند سندرم روده تحریک پذیر ، کلسترول بالا یا آرتروز استفاده می کنند. اما روزه گرفتن موقت برای همه مناسب نیست.

تاکید می شود که قبل از روزه داری منظم (یا هر رژیم غذایی دیگر) ، ابتدا باید با متخصص تغذیه خود صحبت کنید. روزه داری دوره ای برای این افراد مناسب نیست:

کودکان و نوجوانان زیر 18 سال

زنان یا زنان شیرده

افراد مبتلا به دیابت یا قند خون بالا

کسانی که سابقه اختلالات خوردن دارند

به یاد داشته باشید که روزه داری موقت می تواند تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف بگذارد. در صورت احساس اضطراب ، سردرد ، سرگیجه یا علائم دیگر پس از شروع روزه داری دوره ای ، با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

برای پذیرش فست فود با ما تماس بگیرید

مژده رحمانیان ، متخصص تغذیه و تغذیه درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران است

04133310081

www.faasoo.ir

دیدگاهتان را بنویسید