راهنمای کامل خرید محصولات لبنی قسمت اول


راهنمای کامل خرید محصولات لبنی

استفاده از محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه و گوش دادن به مزایای محصولات لبنی و محصولات آن به امری عادی تبدیل شده است. مصرف شیر در کشور ما دارای سابقه است و از دیرباز جزء ثابت رژیم غذایی ایرانیان بوده است ، با این حال سنت های شهر ما را از اصول کیفیت.غذا در مدتی دور کرده است. اما اطلاعات صحیح هر روز از طریق رسانه های اجتماعی در مورد سلامت غذا خوردن در اختیار مردم قرار می گیرد. این یک راهنمای خوب برای مراقبت از سلامتی آنها است. بسیاری از تولیدکنندگان در بخش عمومی و خصوصی در حال تولید این نوع محصولات لبنی هستند و ما تفاوت وسیع و مقایسه ای را در محصولات مختلف نسبت به دهه 60 مشاهده کرده ایم.

بنابراین ، مصرف کنندگان نه تنها انواع مختلف محصولات لبنی را مصرف می کنند ، بلکه گاهی اوقات انواع مختلف محصولات آنها را از انتخاب نوع محصول متناسب با شرایط آنها بی میل می کند. به ویژه از آنجا که مارک ها و انواع مختلف برچسب ها بیش از هر چیز ذهن افراد را مشغول می کند ، اما مهمتر از همه ، با توجه به تاریخ رژیم غذایی ، سالم و مفید ، محصول مناسب را برای هر موقعیتی انتخاب کنید ، بنابراین هنگام خرید از ایده موضوع آگاه باشید. به راهنمای شما برای انتخاب مناسب ترین محصول.

انتخاب بر اساس نوع محصول:

محصولات لبنی مختلف حاوی مقادیر متفاوتی پروتئین ، مقدار چربی ، چربی اشباع شده ، کلاژن ، چربی اشباع ، ویتامین ها و مواد معدنی است. شیر ، ماست و پنیر اغلب منابع بهتری برای کلسیم هستند. برخی از محصولات شامل شکر هستند. آنها مانند بستنی ها و بقیه سدیم یا چربی بیشتری (به ویژه چربی اشباع) نسبت به سایر محصولات دارند. برای کاهش خطر بیماری های قلبی ، باید میزان چربی ، چربی اشباع و چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. توصیه می شود از رژیم غذایی تا 30 درصد کالری از چربی و 10 درصد کالری از چربی اشباع استفاده کنید. همچنین ، حداکثر 300 میلی گرم کلسترول در روز باید در رژیم غذایی شما باشد.

لیونا

انواع میلک شیک های موجود در بازار به گونه ای است که مدتی چشم شما را به یخچال های فروشگاهی خیره می کند. بسیاری از مردم فقط سهام دولت را شیر می دهند ، بنابراین چاره ای نیست. این شیرها به طور متوسط ​​2.5 درصد چربی ، 3.4 درصد پروتئین ، 4.8 درصد لاکتوز و 0.8 درصد مواد معدنی دارند. بسته به میزان چربی ، شیر کم چرب ، کم چرب یا پرچرب. محصولات بدون چربی حاوی کمتر از 0.5 درصد چربی هستند و برای افرادی که رژیم سختی دارند مناسب است. گاهی اوقات ممکن است مقدار کمی پودر شیر به منظور افزایش طعم شیرخشک اضافه شود.

این شیرها حاوی ویتامین های محلول در چربی مانند A و D. نیستند شیرهای کم چرب معمولا 1.5 درصد چربی دارند و حاوی ویتامین هایی هستند که می توانند به چربی تبدیل شوند. شیر پرچرب کمتر از 3 درصد چربی نیست. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند از محصولات کم لاکتوز موجود در بازار استفاده کنند یا شیر و مقداری ماست بنوشند. شیرهای با طعم میوه و شیرهای طعم دار کاکائو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست ، زیرا اغلب مقداری شکر به این محصولات اضافه می شود. اگر برچسب های بسته بندی این محصولات حاوی ارزش غذایی است ، می توانید میزان قند موجود در جدول را بررسی کنید. در غیر این صورت ، مشتری از وجود شکر در اجزای یا اجزای ذکر شده روی بسته بندی مطلع می شود.


بیشتر بدانید: مکمل هایی برای کنترل پوکی استخوان


طبق مقررات FDA ، اگر غذاهایی که می خورید 10 درصد نیاز روزانه شما به یک ماده مغذی را برآورده کند ، یک چیز خوب از آن غذا گرفته می شود و می تواند برچسب غنی کننده داشته باشد. ممکن است با محصولاتی روبرو شوید که غنی شده با ویتامین یا مواد معدنی غنی شده اند یا حتی طرف دیگر رژیم غذایی. تفاوت دیگر در مورد شیر این است که پاستوریزه یا خالص می شود. پودر شیر مرطوب فقط 5 روز طول می کشد تا در یخچال نگهداری شود (یا روزی که سازنده می گوید ممکن است کمتر از 5 روز طول بکشد).

Fradema (UHT) یا رنگ خلاء را می توان چند ماه قبل از باز شدن خشک کرد ، اما فقط پس از باز شدن حداکثر 5 روز در یخچال نگهداری می شود. ارزش این شیرها کمتر از شیر پاستوریزه نیست و میزان کلسیم یا پروتئین شیر در طی فرآیند تصفیه تغییر نمی کند ، اما طعم آن با شیر پاستوریزه و برخی دیگر متفاوت است. آن را دوست ندارید.

تعیین شیر مادر

ماست ، کفیر ، دوغ ، خامه و کشک از این دسته هستند. ماست ، دوغ و کشک مخرب ترین محصولات این دسته هستند. درصد ماست های موجود در بازار متفاوت است و روی بسته های آنها درج شده است. در گروه ماست های پرچرب ، ماست با 4 درصد چربی ، ماست با 6 درصد چربی و پنیر خامه ای با 9 درصد چربی مشاهده شد. توصیه می شود در صورت ابتلا به عفونت یا اسهال ناشی از مسافرت یا تشخیص افراد مبتلا به بیماری قلبی یا سرطان در نزدیکی خود ، از ماست پروبیوتیک استفاده کنید.

این ماست با ماست های معمولی متفاوت است و حاوی میکروارگانیسم هایی است که تعادل میکروبی معده را با باکتری هایی تنظیم می کند که در حفظ سلامت شما و کمک به درمان برخی بیماری ها مفید است. البته استفاده از این ماست ها در بیماران مبتلا به برخی از باکتری های پیشرونده و همچنین نقص ایمنی ، باید با احتیاط همراه باشد. کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده است که به تازگی وارد بازار ایران شده است. اسید لاکتیک تولید شده توسط باکتری های اسید لاکتیک در آن برای سلامتی شما مفید است. کفیر حاوی ویتامین B ، ویتامین K ، کلسیم و پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان است.

خمیر حاوی درصد کمی چربی است ، اما نمک آن ممکن است برای برخی غذاها مناسب نباشد. آب پنیر منبع خوبی از پروتئین و مواد معدنی است. توصیه می شود از مخمرهای قوی استفاده کنید و از محصولات سنتی و فرآوری نشده اکیدا خودداری کنید.

راهنمای کامل خرید مواد غذایی با کیفیت محصولات شیر ​​شیر اصفهان

سیسی

طبقه بندی پنیرها در جهان آسان نیست. پنیرها بر اساس میزان شیر به انواع سخت و نرم تقسیم می شوند. پنیرهای پارمزان ، چدار و آمنتال سخت هستند و پنیرهای کامبرت و فتا پنیرهای ضعیف هستند. پنیرهای دیگر مانند گودا دارای سوراخ هایی هستند که توسط باکتری ها در حین تولید ایجاد می شوند. پنیر فرآوری شده با مخلوط کردن مخلوط پنیر ، افزودن مواد امولسیون کننده و گرم کردن مخلوط تهیه می شود. درصد چربی و نمک پنیر یکی از مواد غذایی مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

مقدار چربی و سدیم معمولاً در جدول ارزش غذایی به مصرف کننده گزارش می شود. جدول صفحه اول برخی از پنیرهای تولید شده در ایران را با توجه به مدل ملی نشان می دهد.
اگر متوجه شدید که پنیر بعد از پخت شور است ، می توانید با قرار دادن آن در آب آشامیدنی ، از ویژگی آن کمی کاسته شود. به آب موجود در بسته بندی مقداری پنیر توجه کنید. نقش مهمی در حفظ کیفیت و حفظ پنیر دارد. بنابراین ، پنیر را تا انتها دور نیندازید.


دکتر. رضا اطمینانانی

اصفهان غذای خوب


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای طبیعی با رژیم غذایی متعادل ، مقدار و نوع رژیم غذایی ، نقش اساسی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص غذا و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


موضوعات پیشنهادی:

غذاهایی که به غذا آسیب می رسانند

مفید و مضر برای حساسیت غذایی

افزایش آب و اندازه

مصرف زیاد گوشت ممنوع است

راهکارهای کنترل گرسنگی



دیدگاهتان را بنویسید