رابطه غذا و خواب (غذا برای خواب خوب)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر رژیم غذایی بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید بر نحوه خواب شما تأثیر می گذارد.
اگر از مواد شیمیایی و دارویی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که از مواد طبیعی و سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

غذاهای شیرین ، چربی ها و مکمل ها را حذف یا کاهش دهید و گزینه مناسب دیگری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر رژیم غذایی
برای خواب چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه ، مریض بخورید اوونا چربی استفاده با پروتئین غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند.
برای این منظور ، می توانید از بسیاری از روش های دیگر ارائه شده در بازار امروز مانند توفو ، سویا و آب میوه استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت کلی بدن خود ، باید ببینید کدام غذاها بر شما تأثیر می گذارند و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسب دیگری برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

خوب یا بد چربی رژیم فرش!

برنامه ریزی آلرژی: علائم ، علائم و پیشگیری از غذا


برخی از غذاها را خوب بشناسید

اگر غذا و ورزش را دوست ندارید ، علاوه بر مشکل جسمی ، ممکن است ذهن و بدن شما را نیز تحریک کند.

موارد فوق می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد و باعث مشکلات خواب شود.

غذاهایی که باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، ذرت و شکلات.

تنقلات، خوراک مختصر

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. تمیز فکر کنید و غذاهای سالم و منظم بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از خوردن غذا ، مدت کوتاهی بخوابید ، خوابیدن در شب با مشکل روبرو می شود و خوابیدن در شب برای شما مشکل خواهد بود.

بنابراین سعی کنید عصر خود را بخورید تا بعداً آنقدر احساس گرسنگی نکنید که بخواهید به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از شیرینی و چربی است.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک وعده غذایی کوچک بخورید.

در این بین ، قطعاً باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین بالا و قند و چربی زیاد هستند ، خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا یک وعده ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما در شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا به دلیل گرسنگی شدید دچار سوزش سر دل نشوید. این بدان معنا نیست که می توانید تا آنجا که می توانید غذا بخورید و تمام شکم خود را پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه می دهید استراحت کرده و به درستی استراحت کند.

در طول روز آب کافی داشته باشید

مطمئن شوید که در طول روز آب کافی برای نوشیدن دارید.

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب زیادی می نوشید و بدن شما به اندازه کافی آب دارد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

قبل از خواب ادرار کنید

سعی کنید بیش از یک ساعت قبل از خواب آب نخورید زیرا باید شب ها برای بیدار شدن از خواب بیدار شوید.

هرچه غذاهای سالم بیشتری بخورید ، تعادل بیشتری از نظر جسمی و روحی احساس خواهید کرد.

هدف از این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و به دلایلی بیدار نمی شوید.


بیشتر بخوانید:

ماندگاری قلبی ریوی و طبیعی است

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش است!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید