رابطه بین غذا و احساسات


غذا و احساسات چه ربطی به هم دارند؟

رابطه بین غذا و طعم یکی از جالب ترین و دشوارترین موضوعات در علم غذا است که در حال حاضر به طور گسترده مورد بحث قرار نگرفته است. پیوند بین رژیم غذایی و تغذیه تجربی و خلق و خو و عملکرد مغز اغلب حدس زده شده است ، اما بیشتر یافته ها در این زمینه از مطالعات تجربی در آزمایشگاه های حیوانات است و اطلاعات بسیار کمی در دسترس است. فرد در بازه های زمانی کوتاه پیدا می شود.

ما طبق روال معمول خود ویژگی هایی را اضافه کرده ایم. و نگرش مردم را تقویت می کند. که مانند مسائل روانشناختی ، توضیح روشنی ندارد. مانند هوش و خرد ، تعریف روشنی وجود ندارد. حس بیان ارتباط. هر کس می تواند نظرات خود را بیان کند ؛ به عنوان مثال ، افرادی که افسرده هستند پرخاشگر هستند. رویکرد پرخاشگری که در برخی از کودکان و بزرگسالان وجود دارد ، تغییرات عمده ای را که می تواند در ذهن افراد ایجاد شود نشان می دهد.

یکی از موضوعات مورد بحث و در عین حال زیبا و پیچیده این است که رابطه بین غذا و احساسات ، با وجود پیچیدگی آن ، نسبتاً ناچیز است. و کمی بحث و ارزیابی شد اساس ایده این رابطه از آنجا نشأت گرفت. انتقال دهنده های عصبی در مغز یا انتقال دهنده های عصبی شیمیایی از مواد غذایی تولید می شوند. و تغییر در مقدار غذایی که به رژیم غذایی داده می شود. مغز می تواند سطح این مواد شیمیایی ، از جمله سروتونین و استیل کولین را تغییر دهد.

نقش بعضی ها غذا در مغز نیست

از سوی دیگر ، نقش برخی از ناهنجاری ها در مغز ، مانند محدوده توجه و حافظه کوتاه مدت ، قبلاً مورد ارزیابی قرار گرفته است. آنها حاوی متیل گزانتین از جمله کافئین ، تئوفیلین و تئوبرومین هستند که در قهوه ، چای و کاکائو یافت می شوند و می توانند تمرکز و هوشیاری ذهنی را افزایش دهند. به
مطالعات حیوانی زیادی در این زمینه وجود دارد و به دلیل ویژگی ها و پیچیدگی های انسان ، مطالعات انسانی کمی در دسترس است. به همین دلیل ، می توان در مورد دامنه کلی نتایج مطالعات روی حیوانات بر روی انسان استدلال هایی ارائه کرد. و آنها نمی توانند آن را دقیق توضیح دهند. در عین حال ، سیستم عصبی مرکزی توسعه یافته و پیچیده تر است. و مکان های مختلف در این منطقه تحت پوشش قرار گرفته است.

رابطه غذا و احساس |  اصفهان غذای خوب

تاثیر چربی بر رفتار انسان

کربوهیدرات ها سروتونین عصبی را در مغز تولید می کنند. عملکرد آن تنظیم خواب ، تحریک احساسات و رفع غم و اندوه است ، و خوردن غذاهای سمی یا شیرینی های به اصطلاح احساس آرامش و رضایت در افراد است. این احساسات گاهی اوقات بیشتر است ؛ مخصوصاً هنگام خوردن یک دسر پرچرب.
خوردن غذاهای سمی هورمون سروتونین را در مغز آزاد می کند. و بعد از آن احساس خوب فرد احساس می کند. از طرف دیگر ، کیفیت و عمق خواب نیز با سروتونین افزایش می یابد.

چرا با وجود تأثیرات مثبت شیرینی بر مردم ، بسیاری از مردم از شیرینی “اجتناب” می کنند و اغلب شور و تلخ هستند؟

بسیاری از مردم به دنبال غذا می روند و شیرینی ها را به تنهایی دور می ریزند. آنها فکر نمی کنند خوردن شیرینی باعث چاقی می شود ، اما تاریخ تکامل آن را نشان می دهد. مردم عاشق شیرینی هستند و شیرینی می خورند. احساس خوبی داشته باشید و بیمار نشوید ؛ از سوی دیگر ، هنگام مواجهه با یک گیاه ناشناخته که سمی یا سمی است ، احساس ناراحتی می کنند و انرژی ندارند.

در نیمه دوم چرخه زنان ، افراد مبتلا به پرخوری عصبی و قاعدگی نیز تمایل به خوردن شیرینی دارند. چربی ها علاوه بر شیرینی ، در بهبود خلق و خو و رفتار نیز نقش دارند. اما روند عمل آنها با شیرینی متفاوت است. و مواد شیمیایی که پس از خوردن چربی در مغز ترشح می شوند از خانواده مواد افیونی هستند. عملکرد این داروها بر روی مغز مشابه عمل تریاک است و همچنین به کاهش درد کمک می کند. اما در مورد شکلات ، داده ها نشان داد که پس از خوردن شکلات ، یک جزء به نام فنیل اتیل آمین در مغز تولید می شود. که در مردان احساس لذت ایجاد می کند و این وضعیت در زنان به دلیل تغییرات طبیعی در ترشح هورمون های جنسی (به ویژه پروژسترون) در نیمه دوم چرخه قاعدگی ، بیشتر نمایان می شود.

تاثیر گیاه خواری و گوشت بر رفتار انسان

مواد غذایی آندروژن ها را جمع می کنند و گوشت گوسفندی حاوی استروژن و سایر ترکیبات شیمیایی است که وارد حیوانات وحشی می شوند. این غذاها حاوی هورمون هایی هستند که در بدن باقی می مانند. مطالعات نشان داده است افرادی که غذا می خورند ، حساس تر هستند و ممکن است یکی از دلایل افزودنی ها و مواد شیمیایی موجود در خوراک دام و مواد نگهدارنده غذا باشد. به
مطالعات نشان داده است که میزان غلظت sinc در افراد افسرده مشابه افراد سالم است. از سوی دیگر ، مطالعه ای در میان دانشجویان دختر دانشگاه اهواز نشان داد که میزان مصرف روی در رژیم غذایی افراد افسرده تقریباً نصف میزان افراد سالم است.

متأسفانه امروزه نوجوانان و جوانان علاقه زیادی به خوردن فست فود دارند. شاید شما نتوانید سیاه و سفید به نظر برسید. و موضوعی را به شدت رد یا تأیید کنید. آموزش در این زمینه نیز ممکن است بی اثر باشد. چون این غذاها خوشمزه هستند. و پشتیبانی تجاری. اما دانشمند و دوست توصیه کردند. از این فست فودها برای ساده سازی استفاده کنید. به عنوان مثال ، ماهانه یا هفتگی ، رایج و روزانه نیست و جوانان به رژیم غذایی منظم میوه و سبزیجات می روند و همچنین از آب زیادی استفاده می کنند. ایرانیان ما در گذشته عادت های خوبی داشتند و بازدیدکنندگان را با آب لیمو سرگرم می کردند. متأسفانه ، اکنون با آب آشامیدنی استرس زا و مشکل ساز و بد جایگزین شده است.


بیشتر بدانید: آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها


این یک رژیم متعادل تر ، متعادل و متنوع است. به طور طبیعی ، ماشین فیزیکی ، که یکی از شگفت انگیزترین و پیچیده ترین چیزهای خدا است ، از ارزش بالایی برخوردار است.
وی به تحولاتی که در بخش غذا رخ داد و ایرانیان را از سنت های ما حذف کرد اشاره کرد. تحولات در صنعت غذا ، گسترش پیوندها بین کشورها و ملت ها و رشد شبکه های تعاملی باعث تغییراتی در مصرف غذای افراد جامعه شده است. متأسفانه سنت های زیادی وجود دارد که ما ایرانی ها رعایت می کنیم. همچنین ، دیگر جداول قابل یادآوری و آشنا وجود ندارد. و به سمت غذاهای فوری با چیپس و پنیر که پر از چربی اشباع شده و فاقد مواد مغذی هستند. و فقط پر کردن معده و فشردن طعم ، اغراق آمیز است.

کمبود ویتامین B ، که برخی از آنها سوخت بدن ، مغز و اعصاب را تأمین می کند. در صورت عدم کنترل ، تهدیدات عصبی بی مورد رخ می دهد. به عنوان مثال ، هنگامی که ویتامین B به بدن نمی رسد. در نتیجه ، سنتزها مختل می شوند اما پروتئین کافی برای رسیدن به بدن وجود ندارد. در نتیجه ، سیستم ایمنی قادر به پاسخ م effectivelyثر به عوامل بیماری زا نیست و سیستمی است که باید از مزایای سلامتی افراد محافظت کند. او گیج شد و به جای حمله به دشمن ، خود بدن را مورد حمله قرار داد.

کمبود آهن و کم خونی می تواند منجر به خستگی ، تشنج و عدم تحمل شود.


دکتر. رضا اطمینانانی

اصفهان غذای خوب


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای طبیعی با رژیم غذایی متعادل ، مقدار و نوع رژیم غذایی ، نقش اساسی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص غذا و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


موضوعات پیشنهادی:

افزایش آب و اندازه

مصرف زیاد گوشت ممنوع است

راهکارهای کنترل گرسنگی

راهنمای خرید شیر

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها



دیدگاهتان را بنویسید