دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب کارکنان


بسیاری از کارکنان در ساعات کاری به وعده های غذایی خود توجه نمی کنند. در بسیاری از موارد ، یکی از وعده های غذایی در مواقع غیر معمول از دست می رود یا “خورده” می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان نامعلوم با شرکا خورده می شود یا ناهار از دست می رود. بعد از کار اداری و هنگامی که فرد به خانه بازگشت ، عصرانه ناهار خود را می خورد. وعده های غذایی عصرانه می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. تحرک ناکافی پس از بازگشت به خانه و زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و عوارض دیگر نمی شود.

مطالعات نشان می دهد که کارکنان وقت کافی برای ناهار ندارند. بسیاری از کارمندان و کارفرمایان ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن ندارند. هر کس باید رژیم غذایی مناسب خود را با توجه به کاری که انجام می دهد ، داشته باشد و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از فساد غذا جلوگیری کنیم. به طور کلی ، ساکنان و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری زیادی را کاهش می دهند ، باید میزان مصرف روزانه خود را کاهش دهند. میوه و سبزیجات زیاد بخورید اگرچه به بدن کمک می کند تا چند کالری بسوزاند ، اما به دلیل سبک زندگی کم تحرک و کم تحرک ، هضم دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از معده محافظت می کند. نوشیدن آب و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی انجام می دهند و زیاد ورزش می کنند ، باید کالری بیشتری با توجه به آنچه انجام می دهند داشته باشند و از این میزان کالری دریافتی و از همه گروه های غذایی تعادل بیشتری داشته باشند تا انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشند. از بدن مراقبت می کند. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استخوان های قوی و سالم ضروری است.

برای کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل ناپایداری عمر ساعت مختل می شود. اگر این افراد قادر به حفظ نظم معمول در سه وعده غذایی نیستند ، باید غذا را به دوره های C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارگران باید “از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند” ، میوه و سبزیجات زیادی بخورند ، برای جلوگیری از سوء هاضمه به آرامی غذا بخورند اما از پرخوری خودداری کنند و 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید