دکتر متخصص تغذیه خوراک آنتی اکسیدان و ضد سرطان انوشه


انتخاب و آماده سازی غذا بر اساس حس بویایی و چشایی است. اما ویژگی دیگری که در انتخاب غذا مفید است ، رنگ غذا است. علم دما و زمان پخت تأثیر بسزایی در تغییر رنگ غذا و ایجاد ترجیح رنگ دارد.

رنگ ها روی طعم ، بافت و طعم غذا تأثیر نمی گذارند ، اما به افزایش زیبایی آن و تحریک هضم کمک می کنند. در افراد مسن و افرادی که احتمال اضافه وزن آنها بیشتر است ، استفاده از رنگ ها در تزئینات غذا می تواند میل به غذا را افزایش داده و شما را بزرگتر نشان دهد. در کودکان لاغر و سوء تغذیه ، استفاده از رنگ ها و پارچه های مناسب می تواند راه خوبی برای ترغیب آنها به غذا باشد.

استفاده از رنگ طبیعی زعفران در غذا ، رنگین کمان میوه ها در یک فنجان ، استفاده از سبزیجات مختلف در وسط میز همه در تولید غذا و سفره مفید است. در واقع یک بشقاب یا میز را می توان با غذا رنگ آمیزی کرد. و معمولاً یک آشپز استاد یا یک آشپز استاد ، مانند یک نقاش ، بیشترین استفاده را از همه این رنگهای زیبا می کند. رنگهای زیبایی که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود می تواند ویژگی های مثبتی را در غذا ایجاد کرده و عناصر طبیعی را در آن ایجاد کند. و هر بار که رنگ زیادی در غذا می بینیم ، می توانیم آن ویژگی را به خاطر بسپاریم. بله ، علاوه بر مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی ذکر شده در هر یک از این غذاها ، اینها ضروری هستند.

سبز: در سبزیجاتی مانند سیب سبز ، انگور ، کیوی و سبزیجاتی مانند کنگر فرنگی ، کلم بروکلی ، نخود سبز ، لوبیا سبز و فلفل سبز. لوتئین و ایندول موجود در این داروها خاصیت آنتی اکسیدانی را ارائه می دهند و بینایی را افزایش می دهند.

نارنجی و زرد: در میوه هایی مانند گلابی ، گریپ فروت ، انبه ، هلو ، آناناس ، سیب زرد ، انجیر و میوه هایی مانند سیب زمینی ، فلفل زرد ، ذرت و کدو ، کاروتنوئیدها ، بیوفلاونوئیدها و ویتامین ها من این داروها باعث افزایش کیفیت قلب ، افزایش بینایی ، بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها می شود.

آبی و بنفش ، سرخابی: در میوه هایی مانند نخل ، انجیر ، انگور ، زغال اخته و میوه هایی مانند جزایر و کلم قرمز ، آنتوسیانین که باعث رنگ آبی و بنفش این مواد می شود ، در کنار مواد شیمیایی فتوشیمیایی ، دارای آنتی اکسیدان و ضد پیری است. خواص و تقویت کننده ذهن و سلامت دستگاه ادراری به کاهش و کاهش خواص طعم کمک می کند.

قرمز: در سبزیجاتی مانند گیلاس ، گیلاس ، انار ، میوه های قرمز ، توت فرنگی ، هندوانه و سبزیجات مانند چغندر ، پیاز قرمز ، فلفل قرمز ، گوجه فرنگی و ریواس. این گروه از غذاهای حاوی آب دارای خواص مشابه آنتوسیانین ها هستند. لیکوین سلامت قلب را افزایش می دهد ، روشنایی چشم را افزایش می دهد ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

سفید ، خرما ، قهوه ای: در سبزیجاتی مانند موز و خرما و در سبزیجاتی مانند کلم پیچ ، جو دوسر ، قارچ ، پیاز و سیر. آلیسین موجود در سیر و پیاز موجود در قارچ سلامت قلب را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

در واقع ، اینها نیز مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که در این غذاها وجود دارد.

رنگهای مورد استفاده در غذا بر اشتها تأثیر می گذارد. رنگهای قرمز و نارنجی به فرد اجازه می دهد سریعتر غذا بخورد و بیشتر بخورد. بنابراین ، بسیاری از فست فودها از این رنگ ها استفاده می کنند. زیرا این رنگ ها باعث می شود نشستن در محیط به مدت طولانی غیرقابل تحمل شده و چشم ها را اذیت کند ، بنابراین میز فضا ندارد. از سوی دیگر ، رنگ هایی مانند آبی و سبز باعث آرامش و آرامش می شوند. بنابراین ، طراحان داخلی اغلب از این رنگها برای تزئین وسایل آشپزخانه و خانه استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید