دکتر متخصص تغذیه تصورات غلط انوشه در مورد اندازه و اندازه


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه

باهوش ترین و محتاط ترین افراد بدترین دشمنان آنها هستند ، زیرا آنها همیشه درباره خود بد می گویند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند انرژی از ارزش و ارزش آنها کم نمی کند. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به مقیاس محل راه رفتن یا آینه ای دارد که می بینند. اما اهمیت آنها در واقع برای آنها یا کاری است که انجام می دهند.

آنها با فرم بدن خود و مقیاس برنامه ریزی شده خود مشکل دارند و بر تعاملات اجتماعی ، فعالیتها و انتخابهای روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن را ترویج و ترویج می کند ، جای تعجب نیست که نارضایتی از ظاهر بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “خوب” و “واقعی” اغلب در اندازه بدن ، ظاهر بدنی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی توضیح داده می شود.

نامطلوب ترین قسمت های بدن معمولاً در اطراف لگن ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و وزن بدن اغلب با اعتماد به نفس پایین و حتی افسردگی علامتی همراه است.

خوشبختانه کاهش وزن برای تعداد کمی از افراد مشکل ساز است و اغلب بر افرادی تأثیر می گذارد که امیدوارند وزن زیادی از دست بدهند یا به تعادل بدن سالم و طبیعی برسند.

نارضایتی شدید از ظاهر ، ظاهر و اندازه بدن یک بیماری جدی به نام بیماری انسداد ریه بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از افرادی نیستند که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند. مطالعه ای بر روی دو گروه از افرادی که از ظاهر ظاهری خود ناراضی بودند و افرادی که از ظاهر ظاهری خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از ظاهر ظاهری خود ناراضی هستند ، توانستند BMI خود را چندین برابر کاهش دهند. در حالی که این عدد در جهت مخالف 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن با تمرکز بر بهبود فرم بدن اغلب پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن با تمرکز بر تغییرات رژیم غذایی و دستاوردهای سلامتی بیشتر دنبال می شوند ، افرادی که آنها را دنبال می کنند ویژگی های مثبت رفتارهای طولانی مدت را نشان می دهند.

اضافه وزن می تواند مانع اصلی کاهش وزن و حفظ آن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی جسمانی در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود پیشرفت کرده است) می تواند منجر به فعالیت های شدید و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیرندگان نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از ظاهر و اندازه ظاهری خود رضایت بیشتری دارند.

افرادی که سابقه اختلالات خوردن را دارند ، در بسیاری از بدنشان نشانه هایی از تغییرات خلقی و نارضایتی وجود دارد.

ظاهر ظاهری خود را درک کنید.

برای برخی از افراد ، اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای یک سبک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه نادرست و بد تبدیل شود. ظاهر بد فیزیکی منجر به عدم خودکفایی ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با حقیقت در مورد اندازه بدن آغاز شود.

بین اصطلاح “بدن قابل مشاهده” (یعنی ظاهر شخص) و “بدن آموزشی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمول است که هر کس از قسمتی از بدن خود ناراضی باشد. اما اگر این نارضایتی در احساس خود فرد و ارزش و اهمیتی که برای خود قائل شده است اختلال ایجاد کند و در تعاملات اجتماعی وی تداخل ایجاد کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی مشاهده مهلت برنامه ریزی وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگی هایی که یک فرد در زندگی داشته است و می تواند به آن افتخار کند ، تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویر شخص با بدن یا عددی که در مقیاس نشان داده شده است.
  • برای یک لحظه تصور کنید که به دنیای ارل نقل مکان کرده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. دست نگه داشتن بدن را هر روز متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا راست روی ران ، باسن و شکم جلوی آینه. (منجر به بینایی نادرست و ضعیف بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک طرف اتصال و تسخیر کل بدن خودداری کنید.
  • پهلوها و تنفس ها را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل نادرست است و باعث ایجاد یک فکر غلط دیگر می شود.
  • سعی کنید چشم های خود را به بدن باز کنید و آن را جلوی آینه پرتاب کنید.
  • با دقت فکر کن. اظهارنظرهای انتقادی درباره ظاهر بدنی مانند “من خیلی بزرگ هستم” یا “من زشت و زشت هستم” فقط ناکارآمدی فیزیکی شما را تایید می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار درک ، مفروضات اساسی را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. اغلب اظهارات انتقادی مطرح می شود. آنها قابل اعتمادتر می شوند و تأثیر آنها پایدار است. هنگام توصیف بدن خود ، از واژه های دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، بد و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدنم شبیه چربی زیادی است ، مثلاً بگویید که وزنم 90 کیلوگرم است ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و انتظار دارم لباس های بیشتری زیبا و مدرن بپوشم.
  • به خودتان احترام بگذارید مانند یک دوست محترم.
  • از بدن خود و دیگران لذت ببرید. تعامل اجتماعی بهتر ، اعتماد به نفس و انگیزه ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از ظاهر ظاهری خود خوششان نمی آید. درک خوب از تنظیم هدف به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به جنبه های مثبت و محبوب دیگر ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس های زیبا و موارد دیگر گوش دهید.
  • به فعالیتها و فعالیتهایی فکر کنید که قبلاً از آنها لذت می بردید و به آنجا رفته اید و کنار گذاشته اید و آنها را تکرار می کنید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، شنا ، استفاده از عطر و موارد دیگر. این به احساس داشتن اندام خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید