دکتر متخصص تغذیه انوشه آب لو چنین غذایی


شاید هیچ ماده ای مهمتر از آبی نباشد که در غذا یافت می شود. با این حال ، ما توجه زیادی به آن نمی کنیم و گاهی از لیست غذاهای روزانه خود حذف می شویم.

شاید هفته ها گرسنه نباشیم ، اما فقط چند روز آب نداریم.

همه سلولهای انسانی حاوی آب هستند. 60 درصد از وزن کل بدن و 70 درصد از وزن بدن را آب تشکیل می دهد.

بنابراین نسبت آب در بدن بین 50 تا 75 درصد است که با توجه به سن و میزان چربی بدن متفاوت است. آب برای بدن بسیار مفید است ، مثالهایی آورده شده است.

  • آب برای حیات و تشکیل سلول ها ضروری است و آب عنصر تمام آب سلولی است.
  • به عنوان حامل بسیاری از مواد شیمیایی عمل می کند و در ورود مواد مغذی به سلول و دفع مواد دفع کننده از آن نقش دارد.
  • به تنظیم دمای بدن کمک می کند. پاکسازی آب از پوست به صورت عرق بدن را آرام می کند.
  • آب به عنوان وسیله ای برای حفظ تعادل ضروری است تمام مواد مغذی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و هورمون ها باید برای تغذیه سلول ، که بخشی از آب است ، به تمام نقاط بدن برده شوند.
  • مایع در بسیاری از موجودات سلولی ، معده ، روده کوچک و محل التهاب به عنوان محرک عمل می کند. بنابراین برای بسیاری از واکنشهای گوارشی و متابولیکی غذا ضروری است.
  • آب حرکت مفاصل را تسهیل می کند و از اصطکاک بین قسمت های مختلف بدن (مفاصل و استخوان ها) جلوگیری می کند.
  • به تبادل گاز در موتورخانه کمک می کند.

کاهش میزان آب به میزان چهار تا پنج درصد باعث کاهش 20 تا 30 درصدی انرژی می شود.

متأسفانه تشنگی زمانی رخ می دهد که حدود دو درصد از بدن تخلیه شود. بنابراین ، توصیه می شود قبل از تشنگی ، آب بنوشید. از دست دادن 10 of چربی بدن منجر به کم آبی بدن و از دست دادن 20 of از این سموم می شود.

راه های زیادی برای از دست دادن آب در بدن وجود دارد ، از جمله التهاب ، التهاب ، التهاب و التهاب. کودکان نسبت به بزرگسالان در شرایط عادی ، بزرگسالان به یک لیتر برای 1000 کالری مصرفی و کودکان به 1.5 لیتر آب نیاز دارند. آب مورد نیاز روزانه آب در دوران بارداری کمتر مصرف می شود ، اما در دوران شیردهی به 3.4 لیتر افزایش می یابد.

اگر نیاز روزانه فرد به آب را 2600 میلی لیتر (2.6 لیتر) در نظر بگیریم که 1500 میلی لیتر آن از طریق آب آشامیدنی ، 850 میلی لیتر از طریق آب در غذا و 250 میلی لیتر از طریق آب متابولیک تأمین می شود.

آب متابولیک از تجزیه غذای خورده شده توسط بدن تشکیل شده است. به طور متوسط ​​، به ازای هر 100 کالری دفع شده توسط بدن ، 13 گرم آب متابولیک در دسترس است.

بنابراین ، مشاهده شده است که نوشیدن آب در پاکسازی بدن بسیار مهم است. بهتر است روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا به بدن هیدراته شود. میوه ها و سبزیجات نیز سرشار از آب هستند و به طور معمول 70 تا 95 درصد وزن آنها را آب تشکیل می دهند و یکی از تنها منابع مناسب تامین آب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید