دولت دانمارک چیست؟ | تأثیر دولت دانمارک


حدود 10 تا 15 درصد دانمارکی ها اضافه وزن دارند. این رقم در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه جهان مانند ایالات متحده و انگلستان بسیار کمتر است و دلیل اصلی رژیم غذایی دانمارکی است. مردم دانمارک بر اساس کاهش کالری دریافتی ، رژیم های غذایی خود را به رژیم های سالم تر و اغلب برنامه ریزی نشده تبدیل می کنند.

چگونه می توانیم غذای دانمارکی دریافت کنیم؟

چگونه می توانیم غذای دانمارکی دریافت کنیم؟

این رژیم یک رژیم سیزده روزه است و هدف اصلی آن دریافت 600 کالری در روز است. رژیم غذایی دانمارکی رژیم غذایی کوچک که بیش از 13 روز دنبال شود می تواند منجر به چاقی شود.

محدودیت اصلی رژیم دانمارکی در مورد غذاهایی است که حاوی فیبر ، چربی های اشباع ، قندها ، چربی ها و حتی ویتامین ها هستند. این امر رژیم دانمارکی را به یکی از سخت ترین و پر استرس ترین رژیم ها تبدیل کرده است. غذاهای سوئدی ساده تر از این غذا هستند.

از آنجا که ممکن است کمبود مواد مغذی برای بدن وجود داشته باشد ، افرادی که از این رژیم 13 روزه پیروی می کنند باید در طول روز از ویتامین های مختلف استفاده کنند.

مسائل کنترل:

رژیم های غذایی با وزن بالا ، مانند رژیم دانمارکی ، می تواند به شدت بر سطح آب تأثیر بگذارد. به همین دلیل به افراد توصیه می شود که با نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز از این رژیم پیروی کنند.

اگر می خواهید این رژیم را برای کاهش وزن امتحان کنید ، اولین قدم تهیه لیستی از غذاهای مجاز است. شما برای تهیه 39 غذا به این لیست نیاز دارید ، زیرا لیست محدودیت ها بسیار طولانی است.

به عنوان مثال ، می توانید از تخم مرغ ، قهوه ، کاهو و گوشت گاو در طول این وعده غذایی استفاده کنید ، اما بسیاری از سبزیجات یا انواع مختلف گوشت را نمی توان در این غذا استفاده کرد. همچنین مصرف مشروبات الکلی و آب میوه های شیرین در طول وعده های غذایی دانمارکی اکیدا ممنوع است.

برای کشف: رژیم مدیترانه ای چیست؟

کاهش غذا 216 ؛ 6 پوند وزن بدن در 21 روز

برای مشاهده برنامه غذایی روی پیوند کلیک کنید.

تاریخچه این رژیم

این دولت سابقه دقیقی ندارد. بر اساس اطلاعات مختلف در اینترنت و همچنین اسناد رسمی پزشکی در دانمارک ، می توان نتیجه گرفت که این رژیم غذایی بیمارستانی در دانمارک آغاز شده است. برای اولین بار ، یکی از پزشکان بیمارستان رژیم مشابه رژیم دوم را تجویز کرد.

هدف این پزشک کاهش سریع وزن در بیماران مبتلا به چاقی است. این وزن اضافی می تواند مشکلاتی را در حین عمل جراحی ایجاد کند ، بنابراین پیروی از یک برنامه کوتاه مدت کاهش وزن می تواند میزان کاهش وزن لازم برای آن بیماری را کاهش دهد. با این حال ، تا کنون هیچ بیمارستان یا پزشکی در مورد جویدن آدامس و تنظیم رژیم غذایی دانمارکی شکایتی نکرده است.

بیشتر بدانید: غذاهای رایج

تاثیر دولت دانمارک

افرادی که از این رژیم پیروی کردند گفتند که این رژیم می تواند در مدت سیزده روز حدود 10 تا 20 پوند (معادل 5 تا 10 کیلوگرم) وزن خود را کاهش دهد. همچنین گزارش هایی مبنی بر کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم وجود دارد.

این رژیم غذایی کم انرژی است. بدیهی است که با کاهش میزان انرژی موجود ، بدن به ذخایر خود می رود و در نتیجه ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. اما پیروی از رژیم های کم انرژی اغلب عوارض جانبی دیگری از جمله سرگیجه ، تنگی نفس ، زخم معده و خستگی شدید دارد.

می توانید سوالات مربوط به کاهش رژیم غذایی را در این مقاله بخوانید.

برنامه های نمونه این رژیم

برنامه های نمونه این رژیم

در این بخش ، ما نمونه ای از یک طرح تجاری 13 روزه دانمارکی را مرور می کنیم:

روز 1: برای صبحانه ، می توانید یک فنجان قهوه سیاه و یک جعبه شکر بخورید. ناهار می تواند شامل دو زرده تخم مرغ ، یک گوجه فرنگی و مقداری اسفناج باشد. توصیه می شود اسفناج را در آب چرب تر بپزید. غذای شما می تواند شامل استیک دانمارکی و سالاد باشد. سالاد دانمارکی شامل هویج ، عدس ، کلم و فلفل است.

روز دوم: صبحانه و شام به عنوان اولین روز. برای ناهار یک بشقاب کوچک ماست و یک تکه ژامبون بخورید.

روز سوم: برای صبحانه یک تکه پنیر و یک فنجان قهوه سیاه و پودر قند درست کنید. از افزودن کره به خمیر خودداری کنید. برای ناهار ، دو زرده تخم مرغ ، یک تکه ژامبون و یک سالاد دانمارکی در نظر بگیرید. وعده های غذایی روز سوم نیز شامل گوجه فرنگی ، کرفس پخته و میوه مورد علاقه من بود.

روز چهارم: صبحانه را مانند روز سوم میل کنید. برای ناهار از یک بسته کوچک ماست معمولی کم چرب و یک لیوان آب پرتقال استفاده کنید. آب شیرین مصرف شده در روز چهارم نباید بیش از 200 میلی لیتر باشد. شام همچنین شامل 250 گرم پنیر گاو ، یک هویج ورقه شده و یک تخم مرغ آب پز است.

روز پنجم: برای صبحانه یک هویج بزرگ بخورید. ناهار شما باید حاوی حدود 200 گرم ماهی بدون چربی بخارپز باشد. برای افزایش طعم غذا ، می توانید 1 قاشق چایخوری کره و مقداری آب لیمو به ماهی اضافه کنید. شام همچنین شامل 1 کرفس و حدود 200 گرم گوشت گاو است.

ادامه مراحل:

ادامه مراحل:

روز ششم:
صبحانه شامل تقویت یک فنجان قهوه سیاه و شکر ، ناهار شامل دو هویج بزرگ و 2 تخم مرغ آب پز و شام شامل سینه مرغ و 1 کاهو با آب لیمو و روغن زیتون خواهد بود.

روز هفتم: 1 فنجان چای بدون شیرین برای صبحانه بنوشید. رژیم هفت روزه شامل ناهار نمی شود و در نتیجه می توانید آب بیشتری بنوشید تا گرسنگی کاهش یابد. برای “شام” ، حدود 200 گرم استیک و سیب کوچک بخورید.

روز هشتم: برای صبحانه یک فنجان قهوه و شکر بنوشید. برای ناهار ، یک گوجه فرنگی ، حدود 400 گرم اسفناج و 2 تخم مرغ آب پز بخورید. وعده غذایی شما شامل 200 گرم گوشت گاو بوداده و 1 کاهو با روغن زیتون و آب لیمو است.

روز های دیگر:

روز نهم: صبحانه همان روز هشتم است. یک قوطی ماست ساده و 250 گرم ژامبون برای ناهار درست کنید و برای شام ، 250 گرم گوشت گاو تفت داده شده و سالاد با روغن زیتون و آب لیمو.

روز دهم: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و شکر است. ناهار شامل کاهو ، یک تکه ژامبون و دو تخم مرغ آب پز و وعده غذایی شامل حجابی از کرفس ، گوجه فرنگی و میوه مورد علاقه شما خواهد بود.

روز 11: برای صبحانه ، نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه با شکر ، ناهار با ماست و 200 میلی لیتر آب پرتقال و شام با هویج ، یک تخم مرغ آب پز و 250 گرم پنیر گوشت گاو.

روز دوازدهم: صبحانه شامل مقدار زیادی هویج ، ناهار شامل 200 گرم ماهی کاد بخارپز و کمی آب لیمو ، یک قاشق چایخوری کره برای تقویت ماهی و وعده غذایی شامل 250 گرم گوشت گاو سرخ شده و کرفس است.

روز 13: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و شکر ، ناهار شامل یک هویج بزرگ و دو زرده تخم مرغ و شام شامل 250 گرم مرغ و کاهو با کمی آب لیمو و روغن زیتون است.

مشکلات دولت دانمارک

مشکلات دولت دانمارک

در بسیاری از رژیم ها به عنوان غذاهای پوستی شناخته می شود. این رژیم محدودیت های بسیار زیادی دارد و داشتن سطح انرژی بسیار پایین یکی از دلایل مهم این محدودیت ها است. میزان انرژی به دست آمده از این رژیم غذایی به مدت سیزده روز نسبتاً پایدار است و پایان دوره برای اکثر افراد چالش برانگیز است.

از سوی دیگر ، تحمل و رعایت رژیم غذایی به مدت طولانی می تواند منجر به عادات ناسالم و وخیم در افراد شود.

وعده های غذایی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، یکی از مهمترین مشکلات رژیم های کم انرژی ، دریافت کم انرژی به بدن به صورت روزانه است. کمبود انرژی می تواند منجر به عدم تعادل غذا شود. اگرچه غذاهای رژیمی می توانند در مدت زمان کوتاهی نتایج خوبی را ایجاد کنند ، اما اثرات طولانی مدت و پایداری ندارند.

با از سرگیری اولین رژیم غذایی ، می توان کاهش وزن را معکوس کرد و تاثیر رژیم را از بین برد. کمبود انرژی همچنین می تواند منجر به خستگی مداوم و اختلال در زندگی روزمره شود. موسیقی عقب مانده و فعالیت های ورزشی شدیدتر ، از جمله پیاده روی ، از دیگر عوارض جانبی است که افراد در هنگام غذا خوردن تجربه می کنند.

یکی دیگر از عوارض جانبی غذا ، سیستم گوارشی بدن است. بدن برای دفع ، تنفس ، پمپاژ خون و زنده ماندن به انرژی نیاز دارد. در طول وعده های غذایی ، فرد بیش از نیاز خود انرژی مصرف می کند. این می تواند با کاهش متابولیسم بدن باعث تجزیه سلول های ماهیچه ای برای تامین انرژی شود.

این فرآیند گلیکوژن نامیده می شود و می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.
کمبود گلوکز می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی رژیم غذایی باشد. این کمبود می تواند بر مغز تأثیر بگذارد و به نوبه خود باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا و درد شکم شود.

سایر اثرات عبارتند از:

هنوز گرسنه ام
• ایتا
هفته ضعیف
• سردرد
• تنفس پدر
• پاپالا
• متابولیسم کند
• ضربان قلب طبیعی
• بیماری های عفونی
اختلال در وضعیت جنسیتی

چه کسی شام دانمارکی را خورد؟

چه کسی شام دانمارکی را خورد؟

رژیم دانمارک برای خوانندگان و هنرمندان هالیوودی بسیار شناخته شده است. معمولاً ستاره ها و خوانندگان پاپ معمولاً قبل از شروع تور جهانی خود در مدت کوتاهی وزن خود را کاهش می دهند. از سوی دیگر ، طرفداران معمولی باید در مدت کوتاهی وزن خود را تغییر دهند تا در بسیاری از فیلم ها داستان بسازند.

بسیاری از این ستارگان از این قانون پیروی کردند.
ماری ، ولیعهد دانمارک ، 47 ساله است و پس از به دنیا آوردن چهار فرزند ، در وضعیت عالی به سر می برد. گزارش ها نشان می دهد که او نیز از این رژیم پیروی می کند و کاهش وزن خود را مدیون این رژیم است.

آیا این غذا برای من مناسب است؟

این غذا بسیار سخت و چالش برانگیز است. جذابیت اصلی این رژیم غذایی خوردن ماهی و گوشت گاو است. بنابراین ، رعایت این رژیم برای گیاهخواران و گیاهخواران مناسب نیست.

قهوه منبع اصلی انرژی در این رژیم غذایی است ، بنابراین افرادی که مصرف قهوه یا مصرف کافئین با مشکلات معده را دوست ندارند ، بهتر است از این رژیم اجتناب کنند. افراد بالای 25 سال ، افرادی که از بیماریهای عمده ، به ویژه بیماریهای کلیه و دستگاه گوارش رنج می برند ، زنان باردار و افراد بدون خون نیز باید از خوردن غذاها خودداری کنند.

خلاصه ی فصل

این رژیم یک برنامه رژیم سیزده روزه است که برای کاهش 5 تا 10 کیلوگرم وزن طراحی شده است. این رژیم در دسته رژیم های کم انرژی طبقه بندی می شود و پیروی طولانی مدت از آن می تواند مشکلات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد و به بدن آسیب برساند.

غذاهای ممنوعه بسیار زیاد هستند و تمرکز اصلی در طول سیزده روز بر پروتئین گوشت گاو ، قهوه و ماهی است. توصیه می شود در طول این وعده غذایی حداقل دو لیتر آب مصرف کنید تا خطر کم آبی بدن کاهش یابد.

همچنین مصرف ویتامین ها و مکمل های دیگر برای کاهش خطر رژیم های محدود کننده دانمارکی در طول وعده های غذایی بسیار مهم است. این رژیم بسیار پیچیده است و برای افراد بالای 35 سال و افرادی که سابقه بیماریهای زمینه ای دارند توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید