خواص گیلاس و راه های افزایش ارزش غذایی


داروها حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گیلاس می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم به کاهش التهاب ، محافظت از سلامت قلب و بهبود خواب کمک کند.

مزایای گیلاس برای سلامتی می تواند به عوامل مهم زیادی از جمله نوع گیلاس ، میزان و زمان تغذیه بستگی داشته باشد. در این مقاله ، ما شواهد علمی در مورد مزایای گیلاس برای سلامتی ، ویژگی های سلامتی آنها و نحوه افزودن بیشتر گیلاس به رژیم غذایی را بررسی می کنیم.

مهمترین خاصیت گیلاس است

1- برای قرمزی مفید است

تورم یک واکنش طبیعی بدن به بیماری یا آسیب است و می تواند در کوتاه مدت موثر باشد ، اما التهاب مزمن باعث بسیاری از بیماری های مزمن می شود. اگرچه رژیم غذایی سرشار از میوه ، سبزیجات و فیبر می تواند به کاهش التهاب کمک کند ، اما داشتن گیلاس در رژیم غذایی به ویژه ضد التهاب است.

طبق تحقیقی که در سال 2018 روی هموروئید و التهاب انجام شد ، از 16 نفری که دارو مصرف می کردند ، التهاب به 11 نفر کاهش یافت. این مطالعه بر اساس انواع میوه ها و سبزیجات ، آب میوه ها و تجزیه و تحلیل آنها مورد استفاده قرار گرفت.

2- برای نقرس مفید است

خواص ضد التهابی گیلاس می تواند برای نقرس نیز مفید باشد. نقرس باعث درد ناگهانی و درد مفاصل می شود. این وضعیت ناشی از سطوح بالای اسید اوریک در خون است. مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد بیان کرد که استفاده از داروها می تواند سطح اسید اوریک را در بدن متعادل کند.

این مطالعه نشان داد که مصرف دانه های کوتاه یا خوردن نقرس رایگان به طور مستقیم منجر به کاهش 35 درصدی نقرس در مدت 2 روز می شود. مزایای گیلاس ، صرف نظر از جنسیت ، وزن بدن ، پورین ها و مصرف الکل و داروهای ضد نقرس ، همچنان مثبت است.

3- برای سلامت قلب مفید است

به طور کلی ، رژیم غذایی سرشار از میوه ، سبزیجات و چربی کم برای سلامت قلب مفید است ، اما گیلاس ممکن است برای سلامت قلب اهمیت بیشتری داشته باشد زیرا می تواند فشار خون را کاهش دهد.

مطالعات متعدد نشان داده است که محصولات کریسمس عامل مهمی در کاهش فشار خون هستند. یک مطالعه قدیمی بر روی مادران و زنان مبتلا به دیابت نشان داد که مصرف 40 گرم گیلاس در روز به مدت 6 هفته فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به

فشار خون بالا یکی از شایع ترین عوارض بیماری های قلبی است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. داروهای حاوی مواد مغذی زیادی از جمله پلی فنول ها و پتاسیم می توانند به تنظیم فشار خون کمک کنند.

پلی فنول ها یک ماده شیمیایی هستند که می توانند از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کنند.  یک مطالعه بزرگ در سال 2018 نشان داد که سطح بالای پلی فنول ها می توانند فشار خون را کاهش دهند.  صد گرم گیلاس خام حاوی حدود 5 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم است.  پتاسیم غذایی مناسب برای سلامت خون مهم است.

با سلامت قلب برنامه ریزی کنید

4- برای خواب مفید است

در مطالعه ای در سال 2013 ، گیلاس منبع مهم و طبیعی انتقال دهنده عصبی ملاتونین بود که بر خواب و خلق و خو تأثیر می گذارد. ملاتونین می تواند برای افرادی که نمی خوابند مفید باشد زیرا باعث می شود شما بخوابید.

در سال 2013 ، افراد بین 20 تا 85 سال در یک مطالعه شرکت کردند و محققان خواب افرادی را که از محصولات مرتبط با گیلاس استفاده می کردند و کسانی که از این دارو استفاده می کردند ، بررسی کردند. با افرادی که از داروهای مرتبط با گیلاس استفاده می کردند ، خواب آلودگی و استراحت شبانه بهبود یافت. بهبود خواب بزرگسالان شرکت کننده بسیار چشمگیرتر بود.

همچنین بخوانید: برای خواب راحت چه بخوریم؟

5- برای ریکاوری بعد از ورزش مفید است

ورزش منظم یک عامل مهم در حفظ سلامتی است. با این حال ، ورزش ممکن است باعث درد عضلانی شود یا فرد ممکن است به گونه ای ورزش کند که باعث درد و آسیب عضلانی شود. در سال 2020 ، مطالعه ای انجام شد که در آن شرکت کنندگان اجازه دادند این کلمه به مدت 7 روز ، 1.5 ساعت قبل از ورزش در پوست یا آب قرار گیرد.

نتایج نشان داد که استفاده از آن بر روی مته برای افزایش استقامت در حین ورزش است. احتمالاً دلیل آن این است که گیلاس دارای شاخص گلایسمیک پایین و خواص ضد التهابی و همچنین مواد سمی است و جریان خون را تحریک می کند. دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند تا ببینند آیا کرفس می تواند زمان بهبودی بعد از ورزش را کاهش دهد یا خیر.

گیلاس تغذیه

  • گزارش شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، فنجان گیلاس تازه شامل موارد زیر است:
  • کالری: 95
  • پولوتینی: 1.6 گرم
  • چربی: 0.3 گرم
  • کربوهیدرات: 24 گرم
  • فیبر: 3.2 گرم (دلیل خوبی برای فیبر)
  • مانند: 19.2 کالاما
  • کلسیم: 20 میلی گرم
  • آهن: 0.5 میلی گرم
  • منیزیم: 17 میلی گرم
  • پتاسیم: 333 میلی گرم

ویتامین C: 10.5 میلی گرم (منبع خوبی از ویتامین C)

چگونه یک گیلاس خوب بشناسیم

اما دانشگاه ایالتی اوهایو همچنین می گوید که اگر برای خرید گیاهان تازه تلاش می کنید ، باید آنهایی را انتخاب کنید که ظاهری سنگی ، چرب و براق دارند. از خرید گیلاس های نرم ، سرد و کوچک خودداری کنید ، زیرا به نظر می رسد سخت است.

خمیر را در یک ظرف کم عمق در یخچال قرار دهید تا با فشار روی آن تازه بماند تا قسمت پایینی آن خرد نشود. قبل از غذا خوردن عزیزان خود را در آب سرد بشویید.

چگونه گیلاس بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنیم

  • روش های زیادی برای تهیه بیشتر گیلاس در وعده غذایی شما وجود دارد. گیلاس به اشکال مختلف موجود است ، از جمله:
  • آب میوه ها
  • میوه ی خشک
  • کمپوت یا پوره میوه
  • آبمیوه شیرین
  • حذف کنید ، که می تواند در آب خیس شود

خاکستر

  • می توانید سبزیجات را به غذاهای سالم اضافه کنید:
  • سبزیجات تازه را به سالاد میوه اضافه کنید ، صاف کنید ، جلا دهید و ماست.
  • میوه های خشک را به مخلوط سبزیجات و آجیل ، غلات ، موسلی و گرانول اضافه کنید.

گیلاس را با شیرینی هایی مانند سالاد ، پنیر ، غذاهای دریایی یا گوشت ترکیب کنید.

هنگام استفاده از گیلاس و محصولات حاوی گیلاس از افزودن شکر خودداری کنید. برخی از محصولات گیلاس حاوی مقدار زیادی شکر افزوده هستند.

آیا می توانیم تحت تأثیر گیلاس قرار بگیریم؟

اگرچه گیلاس معمولاً مانند سایر مواد حساسیت زا ظاهر نمی شود ، اما می تواند ظاهر شود. حساسیت به گیلاس را می توان به دو دسته اولیه و ثانویه طبقه بندی کرد. شروع قرار گرفتن در معرض گیلاس به این معنی است که شما در معرض خود دارو هستید. آگاهی اولیه کمتر از سطح احساسی دوم است. در صورت حساسیت توسعه نیافته ، همچنین در معرض گرده خانواده خاصی از میوه ها قرار خواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید