خطرات ناگفته شربت ذرت با فروکتوز بالا

ممکن است آگهی را دیده باشید. دو نفر در پارک هستند. یکی از آنها از خوردن نوشابه امتناع کرد و گفت که شربت ذرت با فروکتوز بالا نمی خواهد. یکی دیگر آن را به عنوان حاصل از ذرت توصیف می کند، بنابراین طبیعی است و در حد اعتدال بخشی از یک رژیم غذایی سالم است.

یکی از این بچه ها اشتباه می کند!

حقیقت این است که شربت ذرت با فروکتوز بالا طبیعی نیست. برای افزایش شیرینی آن از نظر شیمیایی اصلاح شده است. و قطعا بخشی از یک رژیم غذایی سالم نیست. تحقیقات نشان می دهد که شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) می تواند به اندام های شما آسیب برساند، منجر به افزایش وزن و افزایش مقاومت به انسولین منجر به دیابت شود.

حقیقت قاتل پشت این شیرین کننده محبوب

تولید کنندگان مواد غذایی شربت ذرت با فروکتوز بالا را ترجیح می دهند زیرا ارزان است، طعم عالی دارد و ماندگاری طولانی دارد.

متأسفانه، هنگامی که وارد بدن شما می شود، چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. متابولیسم شما را مختل می کند و خطر ابتلا به دیابت را از طرق مختلف افزایش می دهد.

روزی روزگاری پزشکان فروکتوز را به افراد مبتلا به دیابت توصیه می کردند زیرا بدن شما آن را کندتر جذب می کند. همچنین باعث افزایش ناگهانی قند خون مانند گلوکز نمی شود. به نظر می رسد که این “مزایا” در واقع بخشی از دلیل خطرات HFC ها هستند.

بدن شما فروکتوز را آهسته تر جذب می کند، زیرا باید توسط کبد متابولیزه شود، برخلاف گلوکز، که می تواند توسط هر سلول بدن شما جذب و استفاده شود. از آنجایی که فروکتوز فقط در کبد متابولیزه می شود، منجر به تولید انسولین در پانکراس نمی شود. بنابراین، فروکتوز به جای استفاده توسط سلول ها، معمولاً به عنوان چربی ذخیره می شود.

شربت ذرت با فروکتوز بالا به قدری برای کبد سخت است که می تواند باعث بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شود. یکی از عوارض NAFLD مقاومت به انسولین است.

به منظور استفاده از فروکتوز، بدن شما باید تعدادی مواد معدنی مانند منیزیم، مس و کروم را در اختیار داشته باشد. کاهش این مواد معدنی به خصوص کروم در تولید و استفاده از انسولین اختلال ایجاد می کند… و این اولین قدم به سوی دیابت است. HFCS همچنین عملکرد گیرنده های انسولین را در سلول های شما مختل می کند. این منجر به مقاومت به انسولین و دوباره خطر ابتلا به دیابت می شود.

در نهایت، وقتی HFCS می خورید، احساس سیری در شما ایجاد نمی کنند. افرادی که غذاهای حاوی HFC زیاد می خورند، احتمال بیشتری دارد که کالری بیشتری مصرف کنند و دچار اضافه وزن یا چاقی شوند. چاقی یکی دیگر از عوامل خطر دیابت است.

چگونه فوراً سلامت خود را تقویت کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

همانطور که می بینید، شربت ذرت با فروکتوز بالا از راه های مختلفی به دیابت کمک می کند. مواد معدنی لازم برای تولید مناسب انسولین را از بین می برد. به کبد آسیب می رساند؛ منجر به افزایش وزن می شود. به طور مستقیم به مقاومت به انسولین کمک می کند.

متوسط ​​​​آمریکایی ها ۲۵ درصد کالری خود را از شکر دریافت می کنند. بیشتر آن از HFC ها می آید. این دستور غذا برای فاجعه است.

اما لازم نیست منتظر وقوع فاجعه باشید. اکنون می توانید سه تغییر ساده ایجاد کنید که مصرف HFC را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در نتیجه، احتمالا وزن کم می‌کنید، کبدتان سالم‌تر می‌شود و بدنتان بهتر می‌تواند قندهای دیگری را که می‌خورید کنترل کند.

ابتدا نوشابه ها و آب میوه های شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به جای آن آب، چای یا قهوه بنوشید.

دوم، با خواندن برچسب روی هر غذای بسته بندی شده یا فرآوری شده ای که خریداری می کنید، شروع کنید. اگر محصول حاوی HFC است، به دنبال یک جایگزین باشید.

سوم، شروع به خوردن غذاهای غنی از فیبر کنید. فیبر جذب فروکتوز را کند می کند و اثرات منفی را کاهش می دهد. به همین دلیل است که میوه حاوی فروکتوز و فیبر هنوز یک انتخاب سالم است.

شربت ذرت با فروکتوز بالا برای شما خوب نیست. شما را در خطر افزایش وزن، بیماری کبد و دیابت قرار می دهد. اگر می خواهید سالم و پر انرژی باشید، خلاص شدن از شر HFC ها شروع خوبی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر