حرکات یوگا برای درمان سرطان


یوگا یک تکنیک مراقبت از سرطان پس از عمل است. هر بازمانده سرطان انتخاب می کند که با پزشک خود در مورد بهترین شیوه ها برای مورد منحصر به فرد خود صحبت کند. به عنوان یک مربی، بهترین فرصت شما در ارائه شیوه های استاندارد نهفته است.

در این مورد، از یک شرکت فناوری قابل اعتماد مانند Gymcatch بخواهید که یک برنامه مربی تناسب اندام را برای صرفه جویی در زمان و آموزش هرچه بیشتر مشتریان نصب کند. اگرچه مبارزه با سرطان آسان نیست، مشتریان شما باید بدانند که تسلیم شدن هرگز نمی تواند یک گزینه باشد.

بیشتر…

در حالی که یوگا ممکن است درمانی برای سرطان نباشد، سلامت عاطفی و جسمی را ارتقا می دهد و به بیماران اجازه می دهد با سرطان بهتر زندگی کنند. یک برنامه زمان بندی یا یک سیستم رزرو برای آن روز نصب کنید تا آنها را در حالت هایی درگیر کنید که به جلوگیری از بیماری کمک می کند. برخی از پاسخ ها به این حالت تغییر دهنده زندگی عبارتند از:

پریشانی احساسی

• افسردگی و اضطراب

• درد، حالت تهوع و خستگی

اعتماد به نفس پایین

یوگا یک تمرین درمانی باستانی است که این را تشخیص می دهد و از بیماران حمایت روانی می کند و به آنها کمک می کند بر اثرات منفی غلبه کنند. امروزه تعداد زیادی از مراکز سرطان برنامه های سلامتی ارائه می دهند، بنابراین باید بازی خود را بهبود بخشید تا اعتماد و اعتبار را به دست آورید. در اینجا برخی از وضعیت های سرطانی آزمایش شده و آزمایش شده آورده شده است.

موقعیت اتصال به پشت با زاویه

همچنین به عنوان Supta Baddha Konasana شناخته می شود، موقعیت زاویه درازکش یکی از موثرترین روش ها برای بیماران سرطانی است. این تمرین قفسه سینه را باز می کند و تنفس را تقویت می کند. در اینجا یک راهنمای چگونه است:

• در حالت نشسته بنشینید، پاهای خود را دراز کنید، زانوهای خود را خم کنید و کف پاهای خود را به هم نزدیک کنید.

• زانوهای خود را تا جایی که می توانید اما راحت به حالت دراز بکشید

• به عقب خم شوید و آرنج خود را با زاویه ۴۵ درجه روی زمین قرار دهید

• چشمان خود را ببندید و شروع به دم کرده و به آرامی نفس بکشید در حالی که به بدن خود اجازه می دهید منبسط شود

• ۲۰-۳۰ ثانیه در این حالت بمانید

ژست گاو گربه

ژست گاو گربه (Bitilasana-Marjaryasana) برای قفسه سینه و پشت عالی است و اغلب در تقریباً هر برنامه مربی تناسب اندام گنجانده می شود. شما آزادید که حرکات را تا حد امکان کوچک یا بزرگ انجام دهید و مطمئن شوید که حرکت خود را برای آرام کردن سیستم عصبی خود هماهنگ کنید. هرچه عمیق تر به این وضعیت برسید، عضلات سینه شما بیشتر شروع به کشش می کنند و عضلات پشت شما احساس بهتری خواهند داشت. در اینجا یک راهنما است.

• وضعیت شما باید از دست و زانو شروع شود

• ستون فقرات را به سمت بیرون خم کنید و بازدم کنید

• در حین حرکت جستجو کنید

• نفس بکشید و کمر خود را به سمت داخل خم کنید

• پایین صورت

• حرکت را تکرار کنید

جلسه مدیتیشن

این یک ژست عالی برای مبتدیان است زیرا به بازماندگان سرطان کمک می کند روی تنفس و هوشیاری تمرکز کنند. استفاده از آن در سلامت زنان و مردان توصیه می شود.

• در حالت نشسته روی زمین صاف با پاهای روی هم ضربدری شروع کنید

• چشمان خود را ببندید و احساس کنید استخوان ها با زمین تماس دارند

• ستون فقرات خود را به سمت بالا بکشید تا بلند بنشینید و سپس به آرامی چانه خود را پایین بیاورید تا گردنتان در راستای ستون فقرات باشد.

• در حین دم و بازدم نفس عمیق بکشید و سعی کنید ذهن خود را متمرکز نگه دارید بدون اینکه به چیزی فکر کنید

ژست قورباغه

ژست قورباغه که به آن ماندوکاسانا نیز گفته می شود، یک تمرین بسیار موثر برای سلامت مردان و زنان، به ویژه برای مدیریت تناسب اندام است. اگرچه هر کسی می تواند این حرکت را انجام دهد، بیماران سرطانی باید حداقل ۵ تا ۷ بار در روز آن را انجام دهند.

• شروع به نشستن در حالت Vajrasana کنید

• در هر دو دست، مشت های خود را گره کرده و شست خود را به انگشتان خود فشار دهید

• در حالی که ناف را با مشت فشار می دهید، بازدم کنید و به جلو خم شوید

• این وضعیت را برای چند ثانیه نگه دارید و به وضعیت Vajrasana برگردید

ژست جسد

همچنین به عنوان حالت ساواسانا شناخته می شود، تمرین جسد با ساواسانا شروع و به پایان می رسد. این یک حالت آرامش بخش است که تنش عضلانی را کاهش می دهد. همچنین در کنترل ضربان قلب، فشار خون و دما مفید است. این حالت همچنین آرامش ذهن را تحریک می کند.

• یک بالش بگیرید و روی یک سر تشک یوگا قرار دهید

• روی فرش به پشت دراز بکشید و سر خود را روی بالش بگذارید

• پاهای خود را روی تشک باز کنید و پاهای خود را از هر طرف دراز کنید

• زانوهای خود را در حالت کج قرار دهید و دستان خود را در دو طرف تشک دراز کنید به طوری که کف دست ها رو به بالا باشد.

• برای چند دقیقه نفس عمیق بکشید

ژست پل

حالت پل (Situpudasana) انعطاف پذیری ستون فقرات را افزایش می دهد و ستون فقرات را تقویت می کند. همچنین در تحریک گردش خون و آرامش بسیار عالی است.

• به پشت روی زمین صاف دراز بکشید

• زانوهای خود را به سمت بالا و دور از یکدیگر خم کنید و کف پای خود را موازی روی تشک نزدیک باسن خود نگه دارید.

• باسن خود را بالا بیاورید و دستان خود را به کنار بدن خود ببرید

ژست مار

به این بوجانگاسانا نیز گفته می شود و به عنوان “حالت مار در حال افزایش” شناخته می شود. در این حالت بدن شما باید طوری به نظر برسد که گویی مانند مار در حال بالا رفتن است. اگر هر بیمار در اثر سرطان تحت عمل جراحی شکم قرار گیرد، باید از این وضعیت اجتناب شود. قبل از انجام این کار، بیمار باید حداقل ۶ ماه تا ۱ سال صبر کند.

• روی یک سطح صاف دراز بکشید و با دستان خود زمین را فشار دهید و پیشانی خود را به سمت جلو متمرکز کنید

• به آرامی شکم خود را بالا بیاورید و نفس عمیق بکشید

• به آرامی سر و سینه خود را بلند کنید

• ۱۵-۳۰ ثانیه در این حالت بمانید

• با بازگشت به زمین، به آرامی نفس خود را بیرون دهید

• هرکسی که پس از جراحی به مراقبت از سرطان می پردازد باید این کار را حداقل ۷-۵ بار در روز برای مدیریت تناسب اندام تکرار کند

حالت میمون

ژست میمون (Markatasana) ورزشی است که باید با احتیاط کامل انجام شود. ممکن است برای برخی کمی مشکل باشد اما در درمان سرطان بسیار موثر است. بیماران می توانند با انجام این حرکت بین ۵ تا ۶ بار در روز بهتر با سرطان زندگی کنند.

• با دراز کشیدن با هر دو دست در سطح شانه شروع کنید

• کف دست خود را باز و رو به بالا نگه دارید

• پاها و زانوهای خود را خم کنید، آنها را نزدیک باسن نگه دارید

• زانوهای خود را به سمت راست بچرخانید و زانوی راست خود را روی زمین قرار دهید

• زانوی چپ خود را روی زانوی راست قرار دهید

• مچ پای چپ باید روی مچ پای راست قرار گیرد

یوگا درمانی است که به بیماران سرطانی کمک می کند تا علائم را کاهش دهند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. آنها نه تنها برای سلامت زنان، بلکه برای سلامت مردان نیز موثر هستند. اگر یک پلتفرم یوگا دارید، Gymcatch می تواند به شما کمک کند تا یک سیستم برنامه ریزی و رزرو کلاس یوگا ایجاد کنید تا کار را برای شما و مشتریانتان آسان تر کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/