توصیه های متعادل مهم در نوروز


جوانه زنی کرونا کوئید سیاما 19
علاوه بر اخلال در زندگی روزمره بسیاری از مردم در سراسر جهان ، انجام آداب و رسوم در برخی از کشورها از جمله ایران ممنوع شده است. در همین راستا ، مقامات بهداشتی از مردم خواسته اند تعاملات اجتماعی و صمیمیت را محدود کنند.

توصیه ما به شما این است که تا آنجا که ممکن است سفر و بازدیدهای نوروزی خود را به تعویق بیندازید. اما اگر شما یک گردهمایی خانوادگی دارید ، خوب است که چند پیشنهاد داشته باشید رژیم متعادل از زمان گذشته برای به حداقل رساندن مسائل ناشی از آن استفاده کنید.

ابتدا ، تغذیه بالای نوروز را برجسته می کنیم:

میوه:

میوه ها از نظر تغذیه و طعم متفاوت هستند ، اما ویژگی های مشترکی نیز دارند:

1. داروهای مختلفی وجود دارد. داروهای ضد التهابی داروهایی هستند که رادیکال های آزاد را برای جلوگیری از بیماری ها و تاخیر در اثر افزایش سن بر بدن آزاد می کنند.

2. از آنجا که غذاهای این گروه اغلب بدون تهیه و پخت غذا از بین می روند ، میزان از دست دادن مواد مغذی و اثرات مفید آنزیم ها در آنها اندک است.

3. آنها مقداری انرژی دریافت می کنند. بله ، انرژی وجود دارد و ایده کلی “سبزیجات شما را چاق نمی کند” اشتباه است و 100 گرم سبزیجات برابر با 5-6 قاشق غذاخوری برنج ، اسیدهای چرب و انرژی است.

اطلاعات مهم: برخلاف تصور عموم ، میوه های خشک که به دلیل طعم بسیار مورد توجه قرار گرفته اند ، میان وعده یا غذای ناخواسته محسوب نمی شوند و خواص زیادی برای جزء میوه توصیف شده است. اما توجه به این نکته ضروری است که میوه های خشک کالری بیشتری در واحد حجم دارند. به همین دلیل است که بسیار شبیه نارگیل است ، که با همه فواید آن در صورت مصرف زیاد چربی است.

ناتی:

آجیل ها به گروه پروتئین ها تعلق دارند. قدرت لوبیا در حضور مواد مغذی و ویتامین ها است.

1. آنها دارای کالری بالایی هستند. مصرف این دسته از مواد غذایی باعث بالاترین تعداد کالری در بدن می شود ، که باید به درستی برنامه ریزی شده و در رژیم غذایی روزانه گروه پروتئین گنجانده شود.

2. سدیم بالایی دارند. اگرچه مقدار سدیم در این غذاها معمولاً زیاد نیست ، اما اغلب هنگام آماده سازی به آن نمک اضافه می شود. میزان سدیم برای افراد سالم و افراد مبتلا به فشار خون مناسب نیست.

3. بسیاری از خواص آنها با چربی های اشباع نشده در ارتباط است ، بنابراین خوردن آجیل مشکلی ایجاد نمی کند. اما روغن ها و چربی ها ، خوب یا بد ، 9 کیلو کالری انرژی در گرم دارند.

4- افزایش ماندگاری می تواند نوع روغن را تغییر داده و میزان مصرف غذای آنها را کاهش دهد.

5- اگر شما از جمله افرادی هستید که در نوروز مقدار زیادی آجیل مصرف می کنید ، باید در مصرف سایر غذاهای دسته پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید ، ماهی ، تخم مرغ و محصولات شیر ​​دقت کنید.

سوامالی

کسانی که بعد از نوروز اضافه وزن دارند ، شیرینی را بدترین خود می دانند. ادویه جات بخشی از غلات را تشکیل می دهند. نان خام به عنوان یک نوع گندم مخلوط می شود که تصفیه می شود تا تفکر و دانه را برای ظاهر و طعم بهتر جدا کند.

از دست دادن سبوس منجر به چندین رویداد مهم در این غذاها شده است:

1. بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین B و آهن موجود در این غذاها از بین می رود.

2. سبوس ناکافی باعث افزایش سریع قند خون بعد از این غذاها می شود و در نهایت پس از خوردن این غذاها در مدت زمان کوتاهی احساس گرسنگی خواهید کرد.

3. سبوس آب زیادی را جذب کرده و سرعت غذا را در دستگاه گوارش افزایش می دهد. حذف سبوس میزان غذا در معده را کاهش می دهد و همچنین سرعت عبور غذا از روده ها و ایجاد زخم را کاهش می دهد.

معایبی که در بالا ذکر شد مربوط به نان خام است. فرض کنید می خواهید این نان خام را بپزید. حتما کمی شکر و روغن یا کره و خامه و کره پرچرب به آن اضافه کنید. از آنجا که این غذاها حاوی ویتامین یا مواد مغذی نیستند ، خوردن آنها در مدت زمان طولانی ممکن است باعث شود بدن شما کمبود ویتامین های کالری دریافتی را داشته باشد و از سوء تغذیه رنج ببرد. کمبود اشتها یکی از آثار سوء تغذیه است.

توصیه های متعادل مهم در نوروز:

مصرف سه وعده غذایی ضروری روزانه (صبحانه ، ناهار و شام) را فراموش نکنید.

– در ایام نوروز ، بهتر است برنامه رژیم غذایی را طبق معمول تنظیم کرده و آجیل و لوبیا را به عنوان میان وعده و به میزان متعادل حذف کنید. آره غذاهای زیادی را می توان در هر وعده غذایی اصلی گنجاند کاهش. او می خواست عصر کوتاهی داشته باشد.


فردا این یکی از مهمترین مواد غذایی است که برای سلامت انسان بسیار مهم است. برای افرادی که در زمان استراحت زود می خوابند بهتر است تا صبح با طراوت از خواب بیدار شده و صبحانه کامل شامل مقادیر مناسب نان ، شیر ، پنیر ، گردو و .. بخورند. بهتر است از کره ، خامه ، تا آنجا که ممکن است کره بزنید و از تخم مرغ ، خیار ، گوجه فرنگی ، میوه ها و آب میوه های طبیعی برای ایجاد تنوع غذایی در صبحانه استفاده کنید.

میوه ها ، میوه های خشک و خرما در میوه گنجانده شده است. اگر شما از جمله افرادی هستید که نمی توانید در مهمانی ها از خوردن سبزیجات صرف نظر کنید ، توصیه می کنیم این غذاها را از صبحانه حذف کنید (نوشیدن و چای نیز ممنوع است)

-به دلیل محتوای قند زیاد در عید ، مصرف قند چای را تا آنجا که می توانید محدود کنید.

هرم دستورالعمل رژیم غذایی مصرف 2-4 واحد میوه در روز را توصیه می کند. در نوروز ، معمولاً به دلیل فراوانی سبزیجات ، به مقدار زیاد مصرف می شود که معمولاً زیاد و فراوان است. بنابراین ، به ویژه اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید ، مصرف میوه خود را به 2-4 واحد در روز محدود کنید.

اگر شیرینی می خورید ، سهم نان و برنج در رژیم غذایی باید کاهش یابد. در چنین حالتی ، مصرف سالاد یا سبزیجات و غذاها می تواند از پرخوری یا تغذیه نامناسب جلوگیری کرده و همچنین احساس رضایت ایجاد کند.

با دقت تصمیم بگیرید که میزان شیرینی و شکلات شما در روز چقدر و چند عدد آجیل باشد. سهم خود را کنار بگذارید و دیگر درخواست نکنید.

مصرف چربی و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید. غذاهای پخته و پخته بیشتر بخورید.

شما می توانید غذاهای سالم از هویج ، هویج ، سیب زمینی ، کلم بروکلی و مرغ تهیه کنید که ارزش غذایی بالایی دارند ، اما در عین حال کالری کمی نیز دارند.

– روزانه 8 تا 11 لیوان آب بنوشید. کاهش مصرف آب در نوروز یکی از مهمترین خطرات سلامتی است.
از سوی دیگر ، مصرف آب از پرخوری جلوگیری می کند و احساس رضایت در شما ایجاد می کند.

در ایام نوروز مصرف شیرینی و شکلات زیاد است مانند سایر موارد ، می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند. مصرف زیاد غذاها ، شیرینی ها و شکلات در کودکان این روزها اغلب باعث مشکلات گوارشی مانند درد شکم ، سرگیجه و استفراغ شده و همچنین از مصرف غذاهای اساسی و غیره جلوگیری می کند. سپس این وضعیت در تعطیلات پر از 2 هفته ادامه می یابد. مشکلاتی که سرگرم کننده یا خوب نیستند.

– شیرینی و شکلات می تواند هوس را به ویژه در کودکان کاهش دهد. بنابراین ، آنها را با فاصله 2 تا 3 ساعت از تغذیه توصیه شده ، کمی کاهش دهید.

از مصرف آب نبات و شکلات خودداری کنید. وقتی شیرینی روی میز دارید معمولاً هر چند دقیقه یکبار به آن عادت می کنید
خوردن شیرینی.

به اندازه کافی ورزش کنید و ورزش کنید.

به سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید