تغذیه کودکان تغذیه کودکان برنامه تغذیه کودکان


چربی و لاغری از همان ابتدای زندگی توسط افراد دیده می شود. گاهی مادران نگران وزن کم فرزندان خود هستند و گاهی اوقات آنها رژیم غذایی سالمی می گیرند و نگران بچه های بزرگتر هستند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان بسیار متفاوت است. متخصص تغذیه می تواند در این مورد به والدین کمک کند.بچه ها غذا می خورند

پس از دو سال ، کودکان می توانند انواع مختلفی از غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده به وعده های غذایی خود ملحق شوند ، اگرچه برخی از غذاها برای جلوگیری از عفونت نیاز به تنظیم مجدد دارند. اما در حالی که آنها می توانند غذای بزرگسالان بخورند ، کودکان خردسال نیازهای خاصی دارند که با اعضای بزرگتر خانواده متفاوت است. ممکن است این نیازها توسط والدین کاملاً درک نشود ، اما کودکان بزرگسال نیستند و بنابراین بزرگسالان معمولی ممکن است همیشه متناسب با نیازهای آنها نباشند. تفاوت بزرگ بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل برای آنها بسیار مهم است. کارهای جدیدی که باید انجام شود از هیچ جا بیرون نمی آید: رژیم غذایی آنها باید اصول اولیه این کار را داشته باشد.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساخت سلول های جدید استفاده می شود و به بخشی جدایی ناپذیر از بدن تبدیل می شود. و کودکان به قند بیشتری نیاز دارند ، زیرا برای رشد استخوان ها به مواد معدنی نیاز دارند. سایر ویتامینها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان است ، زیرا کمبود می تواند در فعالیتهای مهم رشد اختلال ایجاد کرده و در درازمدت آسیب برساند. خوشبختانه کودکان خردسال در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع نوزاد با سرعت کمتری کند شده است. اما داشتن رژیم غذایی متعادل کمک زیادی به اطمینان از سلامت بزرگسالان می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان بیش از بزرگسالان به غذا نیاز دارند و گاهی بیش از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان کم سن توانایی تشخیص زمان گرسنگی و گرسنگی را دارند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند با تمام ترفندها فرزندان خود را به خوردن بیشتر وادار کنند ، زیرا معتقدند غذای کافی دریافت نمی کنند. کودکان می توانند هر زمان که بخواهند غذا بخورند و بدون محدودیت غذایی تقریباً همیشه زمان کافی برای دریافت کالری برای زنده ماندن وجود دارد. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم مصرف غذا اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. همچنین ممکن است والدین نگران رژیم غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها فکر می کنند غذا ندارند با گروه کنترل مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دارند. اما در نهایت ، هیچ غذایی بین دو گروه وجود ندارد. اگرچه کودکان یک وعده غذایی نمی خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک و چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها حاوی مقدار زیادی از غذای روزانه کودک هستند ، می توانند “وعده های غذایی کوچک” باشند و همچنین باید در مورد غذاهای ضروری نیز فکر مشابهی داشته باشید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از سیر کردن کودک تا شام است. این فرصتی برای افزودن میوه ها ، سبزیجات ، چشمه ها و سایر اجزای موجود در رژیم غذایی است.

گونه هایش شکوفا می شوند ، لبخندش در خانه شنیده می شود و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار دارید می افتد. اگر به رژیم غذایی کودک خود توجه زیادی داشته باشید ، جایی برای غذاهای معمولی در رژیم غذایی او بگذارید و مقدار زیادی از مواد مغذی ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد خوب فرزند خود اطمینان حاصل می کنید ، بلکه می توانید ذهن و ذهن شما را نیز بهبود ببخشید. ذهنت. برای سالهای آینده. شکی نیست که محققان و کارشناسان می گویند تغذیه کودکان از روزهای اولیه بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. و در 10 سال اول زندگی مراقب مسائل بهداشتی دقیق باشید.

اصول تغذیه کودکان در سالهای اول زندگی

خیلی زود است که یک میز غذاخوری رنگارنگ بردارید و دستور العمل های مختلف را امتحان کنید. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر یا شیر است. در طول 12 ماه اول ، کودک شما بیشتر کالری خود را از شیر یا شیر دریافت می کند.

در چهار ماه اول ، می توانید اولین علائم ظاهر شده در نوزاد خود را با واکنش هایی که بدن او در دوران شیردهی نشان می دهد ، تشخیص دهید.

در این مرحله ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به برخی از شیرهای شیری واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این موضوع نه تنها خطر ابتلای فرزند شما به مشکلات جدی را کاهش می دهد ، بلکه مشکل معده فرزند شما را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، کودک شما آب به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند ، و بین چهار تا شش ماه ، فقط چیزهای ساده مانند برنج برای تغذیه او است. روز را صرف پزشک کرد. نصیحت

پس از شش ماه ، او به آرامی طعم های مختلف را می چشد ، و شما باید کاملاً درک کنید که افزودن گام به گام غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک به او اجازه می دهد تا به آن عادت کند. طعم آن در طی چند ماه. در این میان ، این هوس را برطرف کنید و به بدن کودک خود فضا بدهید تا به غذاهای جدید پاسخ دهد. صبر شما در افزودن گام به گام مواد مغذی به رژیم غذایی فرزندتان به شما این امکان را می دهد که رژیم غذایی فرزند خود را بهتر تشخیص داده و کنترل کنید.
در مورد تغذیه کودک از شش ماهگی تا یکسالگی چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی کودک شما برای غذای کمکی آماده می شود و اگر بتواند غذای زیادی را به مرور بلعیده و هضم کند ، می توانید او را با غذاهای انگشتی آشنا کنید. امروزه بسیاری از مادران نگران سوء تغذیه پدر خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مناسب است ، با پرخوری کودک خود سلامت او را به خطر نمی اندازید و او را از چیزهای مهم باز می دارید ، از او در برابر این امر محافظت نخواهید کرد. رشد خوب

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو ساله

با رشد کودک ، مواد مغذی بیشتری به رژیم غذایی روزانه خود اضافه می کند ، که در دو سالگی نیاز به تغییر دارد. اینجاست که نقش شیر یا شیر در رژیم غذایی آن کاهش می یابد و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این مرحله از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن غذاها و پروتئین های شیرین به سبد غذایی کودک می توانید بدن خود را سالم و سالم نگه دارید. مغز شما سالم است. در حالی که گنجاندن غذاهای مختلف در رژیم غذایی نوزاد مهم است ، گاهی اوقات شما چاره ای ندارید جز اینکه به دنبال مکمل های کودک باشید.

در این مدت ، شما باید به غذاهای بد برای کودکان عادت کنید تا بتوانید رژیم مناسبی برای فرزند خود برنامه ریزی کنید. تغذیه یک ساله دارای ویژگی های خاص خود است. شما می توانید از غذاهای آماده کودک بیشتر از هر زمان دیگری کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد نوزاد باید از داروها و مکمل های لازم استفاده کنید. وقتی اصول تغذیه نوزاد را در سالهای اولیه رعایت کنید ، هیچ نگرانی در مورد قد و وزن کودک در سال دوم زندگی نخواهید داشت.

عدم تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات سلامتی بدن است. کوتاهی بدن فرزندان. کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبود غذا بیشتر از سایر کشورها شایع است. مناطق مختلف از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، کمبود غذا و کوتاهی قد نسبت به سالهای اول شورش بهبود یافته است ، اما به سطح خوبی نرسیده است. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. والدین تشویق می شوند از پدر خود در مورد رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل منظم و دقیق اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر فعالیت های چنین مراکزی از مرکز باید از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. مراکز بهداشت مادر همچنین باید آموزش ببینند که برای رسیدن به قد و وزن مناسب کودک چه باید کرد. اقدامات اضافی برای بهبود رژیم غذایی او

دیدگاهتان را بنویسید