بهترین روغن پخت و پز چیست؟


انتشار: 03 سپتامبر 2021

بهترین روغن برای پخت و پز

در این مقاله ، با بررسی انواع روغن ها و اشاره به خواص و معایب آنها ، سعی شده است که بهترین روغن برای پخت و پز مشخص شود.

آشپزی خانواده ما در مورد انتخاب روغن ها بسیار گیج شده ایم. به برخی از روغن ها روغن زیتون گفته می شود اما ما با روغن های دیگر مانند روغن آووکادو و روغن نارگیل چندان آشنا نیستیم. وقتی سعی می کنیم روغن تهیه کنیم ، با مقدار زیادی روغن روبرو می شویم که کار را برای ما سخت می کند. در این مقاله ، ما بهترین روغن را برای پخت و پز بررسی می کنیم. با ما بمان.

کدام روغن برای ما مناسب است؟

یک سوال مهم ، انتظار می رود پاسخ به نوع مصرفی ما باشد ، بخشی از دود سوخت ، که نشان دهنده سوختن سوخت است ، یکی از زمینه های مهمی است که باید به آن فکر کنیم. در صورت ادامه حرارت دادن روغن که به حالت مایل به قرمز خود رسیده است ، نه تنها طعم آن تغییر می کند ، بلکه روغن به باکتری های مضر به نام رادیکال های آزاد تجزیه می شود. س Anotherال دیگر ممکن است این باشد که آیا روغن سالم یا مفیدی وجود دارد؟
اینها روغنهای مفیدی هستند.

روغن زیتون

متخصصان تغذیه معتقدند روغن زیتون یکی از موثرترین و سالم ترین روغن ها برای پخت و مصرف است. نام (باکره) روی روغن زیتون نشانه محتوای چربی زیاد است ، به این معنی که این روغن حاوی مقدار زیادی چربی های غیر اشباع تک و برخی از چربی های چند غیر اشباع است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. روغن زیتون نسبت به سایر روغن ها دارای چربی کمتری است ، بنابراین برای پخت و پز با زمان کوتاه و حرارت متوسط ​​مناسب است.

روغن زیتون

روغن نارگیل

برخلاف سایر آب میوه ها ، روغن نارگیل یک روغن پر کننده درجه یک است. همه متخصصان موافق نیستند که رژیم غذایی کم چرب برای سلامتی مفید است. به گفته برخی از متخصصان انجمن قلب آمریکا ، روغن نارگیل می تواند فشار خون را کاهش داده و سطح چربی را بهبود بخشد. برای پخت و سرخ کردن روی حرارت زیاد

روغن نارگیل

روغن آووکادو

برخلاف روغن زیتون ، روغن آووکادو دود بالایی دارد ، به همین دلیل برای پختن غذاها در دمای بالا و سرخ کردن ایده آل است و در عین حال طعم ندارد. روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک و اسیدهای چرب اشباع نشده است که فشار خون را تنظیم کرده و به سلامت قلب کمک می کند. این روغن هنوز سرشار از ویتامین E است.

روغن آووکادو

روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی حاوی سطح بالایی از چربی های غیر اشباع تک در پخت روغن است. آنها معمولاً سرشار از عطر و طعم هستند و دمای بالا را به خوبی تحمل می کنند.

روغن گردو

این روغن سطح دود کمی دارد بنابراین برای پخت و پز مناسب نیست اما می توان از آن در سالاد یا پنکیک و برخی نوشیدنی ها استفاده کرد. روغن گردو حاوی مقادیر بیشتری امگا 6 نسبت به امگا 3 است ، بنابراین می توان از آن برای پیشگیری یا درمان برخی از التهابات استفاده کرد.

روغن گردو

روغن دانه کتان

این روغن سرشار از امگا 3 است اما میزان دود کمی دارد ، به این معنی که نباید در آشپزی و سرخ کردن از حرارت زیاد استفاده کرد. روغن بذر کتان باید در یخچال یا در جای خنک نگهداری شود.

روغن کنجد

این روغن که از دانه های کنجد تهیه می شود ، بسیار معطر است. روغن کنجد حاوی چربی اشباع و چربی اشباع است. روغن کنجد دارای دود بالایی است زیرا برای پخت و پز مناسب است. یکی از فواید روغن کنجد خواص آن است. این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند مس ، فلزات سفید ، منیزیم ، آهن و کلسیم است. استفاده از روغن کنجد باعث کاهش قند و گلوکز خون می شود. بنابراین ، تعادل غذایی آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود.

روغن میوه

این روغن سرشار از بتاکاروتن (ویتامین A سابق) و ویتامین C و E. روغن دانه در تنظیم قند خون نقش دارد ، باعث کاهش تخریب کلسترول و افزایش رشد کلسترول می شود. مفید است. از دیگر فواید این روغن می توان به خواص ضد التهابی آن اشاره کرد. این روغن دارای دود بالایی است. بنابراین ، می توان از آن در انواع مختلف آشپزی استفاده کرد.

روغن دانه کتان

کلمات اخر

همانطور که می بینید ، دود روغن های مختلف متفاوت است ، بنابراین از روغن متفاوت استفاده می شود. این بدان معناست که روغنی که برای پخت و سرخ کردن انتخاب می کنیم باید همیشه دارای میزان تعریق بالایی باشد تا رادیکال های آزاد روغن سوزان به ما آسیبی نرساند و ما هنوز هم می توانیم از آن برای سالاد استفاده کنیم. مزایای شرایط دود کم.

دیدگاهتان را بنویسید