برنامه رژیم غذایی کبد چرب – ۸ قانون برای معکوس کردن FLD

یک برنامه رژیم غذایی کبد چرب باید در رویکرد خود جامع باشد تا نه تنها سلامت کبد، بلکه سلامت کلی بدن انسان را نیز بهبود بخشد. هر چیزی که مصرف می کنید، چه خوب و چه بد، قبل از اینکه در سایر قسمت های بدن توزیع شود، از طریق کبد راه پیدا می کند. این بیش از ۲۰۰ عملکرد را انجام می دهد، کبد یک اندام مهم است و یک کبد سالم به طور کلی با بدن سالم سازگار است.

بیماری کبد چرب (FLD) زمانی ایجاد می شود که تری گلیسیرید بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کبد را تشکیل می دهد. چربی در داخل و اطراف سلول های کبد (سلول های کبد) تجمع می یابد و باعث بزرگ شدن و سنگین شدن کبد می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، برخی از بیماران از درد شکم، ناراحتی، و احساس “پر کردن” در ناحیه پایین تنه در سمت راست بدن شکایت دارند.

در بیشتر موارد، کبد چرب در مراحل اولیه (استئاتوز جزئی) یک وضعیت بدون علامت است. بسیاری از بیماران از وجود این وضعیت تا زمانی که بدتر نشده است آگاه نیستند. هنگامی که این اتفاق می افتد، علائم ممکن است شامل ضعف، خستگی، حالت تهوع، از دست دادن اشتها، گیجی، درد شکم و یرقان باشد. اگر از طریق رژیم غذایی و ورزش درمان نشود، بیماری کبد چرب می تواند به سیروز یا سرطان کبد تبدیل شود و می تواند کشنده باشد.

هیچ درمانی برای کبد چرب وجود ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که این بیماری قابل درمان، کاهش یا حتی معکوس نیست. اگرچه روش های درمانی جایگزین مانند استفاده از ویتامین C و E، نمک اپسوم، خار مریم و انواع داروهای مختلف وجود دارد و در برخی از محافل پزشکی محبوبیت پیدا می کند، رژیم غذایی مناسب و ورزش همچنان بهترین راه برای مبارزه با بیماری کبد چرب است. .

بهترین رژیم های غذایی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب از اصول اولیه پیروی می کنند. در اینجا یک تجزیه و تحلیل سریع وجود دارد که می تواند در صورت ابتلا به FLD الکلی یا غیر الکلی به شما کمک کند.

  • روی غذاهای غنی از کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای و غلات کامل تمرکز کنید.
  • مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و ساده مانند کربوهیدرات های موجود در شکر، نان سفید، نودل تخم مرغ، کیک و بسیاری از شیرینی ها را کاهش دهید.
  • هر روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید. اشاره کوتاه: آب سبزیجات خام می تواند برای کبد بسیار مفید باشد.
  • از غذاهای سرخ شده، چرب و فرآوری شده بخصوص گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس دوری کنید.
  • مصرف لبنیات را به حداقل رسانده و کاهش دهید. هنگام خوردن لبنیات، روی ماست ارگانیک، پنیر ریکوتا و/یا پنیر دلمه تمرکز کنید. همچنین می توانید به جای شیر کامل یا ۲ درصد شیر سویا و برنج را انتخاب کنید.
  • مارگارین و مصرف بیش از حد چاشنی های چرب مانند سس سالاد، آب میوه های شیرین، نوشیدنی های انرژی زا و الکل باید اجتناب شود.
  • به جای گوشت گاو یا خوک، روی گوشت های بدون چربی و سفید مانند مرغ یا بوقلمون تمرکز کنید. گوشت آزاد بهترین است زیرا حاوی استروئیدهای مضر، هورمون های رشد و سایر آنتی بیوتیک ها نیست.
  • مقدار زیادی آب بنوشید (حداقل ۲ لیتر در روز).

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر