با 5 دلیل اصلی پرخوری بیشتر آشنا شوید!


این مقاله را لیست کنید

در این نگارش آکادمی علم و بدن موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث پرخوری شما شود. مامان چگونه با پرخوری مقابله کنیم سییتیا

بسیاری از مردم به پرخوری عادت کرده اند ، اما متوجه آن نیستند

در واقع غذا خوردن با فعالیت های دیگری همراه است که در هنگام پرخوری از آنها بی خبر هستیم.
فرض کنید عادت کرده اید هنگام تماشای تلویزیون ناخودآگاه چیپس بخورید ، یا هنگام صرف شام در سینما پاپ را تجربه کنید یا در همان زمان دعوت مادر خود را برای پرس دوم قبول کنید ، غذای شما بیشتر از نیاز بدن شما است. و می توانید بگویید که بیش از حد داشته اید

برای درک اینکه بدن شما چقدر نیاز به خوردن دارد ، باید رژیم غذایی خود را تجزیه و تحلیل کنید ، چند بار در روز و چه مقدار غذا می خورید و مهمتر از همه ، چرا بیش از حد غذا می خورید. پرخوری اغلب نشانه یک مشکل جدی است.

هنگامی که متوجه شدید بیش از حد غذا می خورید ، باید دلیل مصرف آن را در رژیم غذایی خود جستجو کنید تا بتوانید سبک زندگی سالم تری داشته باشید.

نوشیدن زیاد الکل
چگونه با پرخوری مقابله کنیم

پرخوری چیست؟

قبل از اینکه مطمئن شوید که زیاد غذا خورده اید ، ابتدا باید رژیم غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی برای سلامتی دارید. پرخوری می تواند منجر به اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی شود که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با شرایطی مانند ناراحتی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند تنها و بصری غذا بخورند تا دیگران متوجه میزان خوردن آنها نشوند.
در واقع باید توجه داشت که پرخوری افراد با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند بسیار متفاوت است.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


خوردن زیاد همان خوردن زیاد است ، حتی اگر گرسنه نباشید. از آنجا که مردان گرسنه تر از زنان هستند ، این مشکل غیر معمول نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات شدید خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بد مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!


دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال دلایل آن باشید. راههای مقابله با پرخوری چیست؟

او خسته و خسته است

خستگی و خستگی ممکن است به این دلیل باشد که شما زیاد غذا می خورید زیرا به چیزی جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و تلویزیون برنامه ای سرگرم کننده برای تماشا نیست.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک فعالیت درونی و عاطفی است و احساسات را تقویت می کند.
به همین دلیل است که گاهی اوقات درمان بسیار سرگرم کننده است.
بله ، ممکن است بسیار خوب باشد ، اما نباید آن را مانند گلف سرگرم کننده نامید.

اضطراب و اختلالات اضطرابی

اضطراب و اضطراب صرف نظر از این که این عوامل استرس زا از کجا نشأت می گیرند (کار ، خانواده ، مدرسه ، …) ، همه ، چه بخواهند و چه نخواهند ، در طول روز با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند.
بنابراین فکر نکنید که شما یک استثنا هستید و هیچ راهی برای درمان این عوامل استرس زا وجود ندارد مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی نگران یا مضطرب هستید چه می کنید؟ آیا غذا خورده اید؟

این نوع اختلال خوردن بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی از مردان نیز با این مشکل دیده شده اند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که با شکم پر احساس می کنید می تواند بسیاری از مشکلات شما را متوقف کند.

خوردن و معتاد شدن

ترک اعتیاد سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات افرادی که ترک اعتیاد کرده اند دست خود را پر کرده و شروع به خوردن می کنند تا از مصرف آنها دست نکشند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، خوردن بیش از حد ممکن است بهتر از مصرف دارو باشد ، اما روش های بهتر و سالم تری برای بالا نگه داشتن دست ها وجود دارد.

هنجارهای فرهنگی

فرهنگ و هنجارهای اجتماعی در برخی از فرهنگها مشاهده کرده ایم که پرخوری و مصرف زیاد غذاها به امری عادی تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، نوشتن آگهی دوم ، سوم یا چهارم بسیار رایج است و قرار است به سرآشپز احترام بگذارد.
در برخی فرهنگ ها ، خوردن هنگام تماشای ورزش رایج است. متأسفانه غذاهایی که اغلب برای این منظور استفاده می شوند هیچ اثر مفیدی برای بدن ندارند و فقط چرب هستند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد خوب باید بزرگ و قوی باشد و مردان لاغر و مراقب غذاهایی که می خورند اهمیتی ندارند.

سرگرمی دیگران

برای بسیاری از مردان ، زنان شاد با شاد نگه داشتن مادر خود و به آنها اطلاع می دهند که عاشق غذا هستند ، غذا خوردن را از سر می گیرند.

مردان اغلب برای تسهیل آشپزی پرس دوم را انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان حریص شهر در آشپزی ثابت می کنند که از غذای خود لذت می برند و از آنها می خواهند این کار را بکنند ، مبادا آشپزی آنها فکر کند ، تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که عروس و داماد در ابتدای عروسی به سرعت چند کیلو وزن اضافه کردند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

نحوه برخورد با پرخوری حالا که زمان و دلایل پرخوری را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر داده و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی ، از اضافه وزن و بیماری های قلبی نیز جلوگیری خواهید کرد.
لباس های قدیمی شما هم اندازه شما می شوند! برای رهایی از این عادت ، چیزی غیر از تلویزیون و چیپس را که دوست دارید پیدا کنید ، اما دست بردارید و تلویزیون تماشا کنید ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن ، خود را به سرگرمی های دیگر مشغول کنید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما من می گویم ذکر یک چیز سرگرم کننده خوب در برنامه روزانه شما نیست.

سرگرمی بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید چیزهای سرگرم کننده مانند بازی ، عکس و سایر فعالیتها را بیاموزید ، حتی اگر بتوانید یک ساعت خود را سر میز سرگرم کنید ، باز هم بیشتر از روال معمول شما خواهد بود.

از دستورات بیمار پیروی کنید

بدنبال یک بیماری مزمن باشید اگر بیش از حد غذا بخورید تا افکار خود را از استرس و اضطراب به اعصاب خود منحرف کنید ، کاملا اشتباه است. در عوض ، می توانید با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا سریعتر با مشکل سازگار شوید. دست های خود را کامل نگه دارید اگر سیگار را ترک می کنید یا هرگونه اعتیاد غذایی دیگر را ترک می کنید ، سعی کنید همیشه دستان خود را پر نگه دارید.
همچنین می توانید با جویدن آدامس پرخوری خود را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را کنترل کنید با رژیم غذایی و تغذیه خود آزمایش کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما معمولاً پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی تهیه کنید

سعی کنید یک مجموعه روزانه یا هفتگی برای رژیم غذایی خود تنظیم کنید. این امر شما را از خوردن تنقلات زیاد در بین وعده های غذایی منع می کند. به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده های غذایی خود را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، میزان غذای مصرفی شما بدون کاهش میزان غذای مصرفی افزایش می یابد.

با بالا رفتن سن پرخوری را کنترل کنید

با بالا رفتن سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید.

با ساخت بازی های ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
با یادگیری نحوه تهیه و طبخ غذاهای سالم به آرامی غذا بخورید و به شما کمک می کند دیدگاه خود را در مورد غذا تغییر دهید.

اسان گیر

اگر سرعت خود را کم کرده و سعی کنید روی طعم غذا در حین غذا خوردن تمرکز کنید ، بیشتر از آنچه نیاز دارید غذا خواهید خورد. همچنین یک چیز خوب دیگر در مورد آهسته غذا خوردن وجود دارد و مغز شما فرصتی برای خواندن دارد و می دانید چه موقع سیر شده اید و از خوردن دست کشیده اید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید واقعاً به انتخاب غذای خود فکر کنید و ببینید چه انتخاب های ناسالمی کرده اید و کنار گذاشته اید.

بدن شما می داند چه زمانی گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید ، و چه زمانی سیر هستید و وقتی از نزدیک به علل پرخوری خود نگاه می کنید ، به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود رژیم غذایی باعث تقویت بدن ، افزایش اشتها و لذت بخشیدن به غذا می شود.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین و بهترین زمان برای مصرف (بسیار متفاوت)

دیدگاهتان را بنویسید