با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما مانند یک ماشین است. این خودرو برای راه اندازی نیاز به هیزم دارد. چربی بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار قسمت مهم را در بدن خود قرار دهید. علاوه بر غذا ، باید مواد معدنی و ویتامین های خاصی نیز مصرف کنید. در اینجا ما قصد داریم در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم ، با شما صحبت کنیم. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات منفی بر بدن شما بگذارد. در ادامه ما شما را با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن استخوان های قوی و ضعیف شدن بیشتر استخوان ها است. این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما مقدار زیادی کلسیم مصرف می کنید. با از دست دادن کلسیم ، تراکم استخوان شما افزایش می یابد. اولین مرحله از دست دادن استخوان ، استئوپنی است. همچنین ، بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از درمان بحران بدانید.

علائم کمبود دستوری چیست؟

  • پائو ؛
  • مشکل در تخریب ؛
  • ناخن های تیز و ضعیف ؛
  • عزت نفس پایین ؛
  • اختلالات ؛
  • بیماریهای چشم ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بی عقل
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کلسیم اضافی در بدن چیست؟

  • خونریزی و بیماری عروق کرونر قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • خون ریزی؛
  • آب مروارید ؛
  • پوست کوچک ؛
  • پوست خشک؛
  • سوکا ؛
  • تغییرات صدا و مشغله حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • قلب کافی نیست ؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • اندوه و اضطراب ؛
  • ایتا ؛
  • سردی ذهن.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش مصرف کلسیم در چیست؟

دو عامل مهم در کمبود کلسیم وجود دارد. اولین مورد کمبود کلسیم است. این در دست شما و تحت کنترل است. کلسیم بدن شما بسیار کم است. عامل دوم کاهش مصرف کلسیم است. این بدان معناست که شما کلسیم کافی دارید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. هنگامی که کلاس مورد استفاده قرار نمی گیرد ، معمولاً حذف می شود. کلسیم خارجی زیاد نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی باعث کاهش مصرف کلسیم می شود؟

  • ویتامین D کافی در بدن وجود ندارد ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • گدازه منیزیم است.
  • مصرف زیاد فسفر مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده از داروها ؛
  • عملکرد ضعیف پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه از کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کنیم؟

شما باید یک فاکتور مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شیر یکی از بهترین منابع کلسیم در غذاها است. همه محصولات لبنی کلسیم بالایی دارند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. به عنوان مثال ، در مورد محصولات لبنی ، آب پنیر قند بالایی دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند که برای سلامت بدن و استخوان های خود حداقل دو لیوان شیر در روز بنوشید. به یاد داشته باشید که خوردن کلسیم در صورت پایین بودن سطح قند خون بی فایده است. و در عین حال شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین مصرف الکل خود را برای حفظ سلامتی خود کاهش دهید.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ کدام یک از موارد زیر را می شناسید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر شرکا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید