با رژیم غذایی مناسب درد پریود خود را کاهش دهید!


کاهش درد قاعدگی با غذا

قاعدگی برای زنان یک ماه استرس زا است. اگرچه دوره های منطقی نشانه سلامتی محسوب می شوند ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

در مواقع دیگر درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد و مانع از داشتن زندگی عادی زنان شود. اما خبر خوب این است که چند راه آسان و رایگان برای مقابله با درد ماهانه وجود دارد.

این شامل غذاهای سالم است. غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند به کاهش دوره های دردناک و اختلالات مرتبط با آن کمک کرده و دوره بعدی را به تجربه کاهش درد تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاها زمان درد را کاهش می دهند

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه طبیعی است که خواص دارویی دارد. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش گرفتگی های قاعدگی و التهاب نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

ظهر است

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار خوشمزه است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین به شما احساس رضایت طولانی مدت می دهند و نیازی به خوردن تنقلات قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف نمی کند.

جو دوسر منبع خوبی از آهن و منیزیم برای بهبود عروق خونی است. این به کاهش سطح سروتونین در مغز شما کمک می کند ، که باعث افزایش سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، یک بلغور جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا چند عدد یا بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر بوی خوب می دهد و توپ های میوه ای به شما هدیه می دهد.


درباره فواید خوراکی چه می دانید؟

چین

خانواده های هندی اغلب آشپزخانه های خود را دارند. درمانگر معمولاً دارای ویژگی هایی است که برای محافظت از ماهیچه در مفاصل ماهیچه استفاده می شود.

در تحقیقی که توسط مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزادان در سال 2018 انجام شد ، کاهش احساس سرگیجه و استفراغ را کاهش می دهد.

چه بخواهید واقعاً بعد از ناهار از زنجبیل / آب نبات لذت ببرید و چه بخواهید ذهن و بدن خود را با کمی چای داغ گرم آرام کنید ، لباس های شسته شده یکی از کارهایی است که نباید انجام دهید. نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد ، بلکه باعث درد نیز می شود تو یه حس جدید


کمی با داروهای متعدد و شگفت انگیز و گزینه های درمانی آن

بابونه ti

اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک وعده غذایی ، تهیه آن آسان است و با آرامش اعصاب و همچنین رفع احساسات به پاکسازی ماهیچه ها کمک می کند.


با 8 فایده چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم شدت علائم PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات علاقه مند خواهند بود بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده است بلکه به عنوان یک میان وعده نیز برای کاهش علائم مرتبط با پریود توصیه می شود.


7 شکلات تیره منحصر به فرد برای سلامتی

ویتامین C

مکمل های غذایی و ویتامین C قطعا در بالای لیست غذاها برای رفع دردهای قاعدگی قرار دارند.

در طول ماه ، سرانجام تعداد زیادی گلبول قرمز از دست می دهید که بدن شما می تواند آنها را ترمیم کند.

بنابراین ، دریافت روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن بسیار مفید باشد تا آهن را از غذاهایی که در طول رژیم می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) به درستی تخلیه کند.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان عضلات کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتری نسبت به لیمو است که در برآوردن ماه های بارانی عالی است.

سفیده ها را آبکش کرده و برش دهید

عادت شهر در خیساندن میوه ها در شب و نوشیدن آب قزلار ، یعنی چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب ، نشان داده شده است که می تواند درد قاعدگی و احساسات را کاهش دهد. با تورم در نوسان است.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که تمایل داریم بر آنچه در زمان غذا خوردن باید انجام دهیم تمرکز کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که باید به شدت از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسرو شده در گالن سرشار از مواد مغذی و نمک هستند تا التهاب بدن را افزایش دهند.

قهوه

متخصصان قهوه وقتی متوجه می شوند که مصرف کافئین در طول ماه می تواند باعث اضطراب و نگرانی شود و عصبانیت و هیجان شما را در طول روز افزایش دهد ، قهوه را دوست ندارند.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند خسته کننده و غیرقابل تحمل باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم تاخیری شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، اما چسباندن فقط به یک یا دو فنجان می تواند بهترین راه حل دیگر باشد.


آیا قهوه قند را افزایش می دهد؟
آیا قهوه در خون تجمع می یابد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و دیابت می شوند. همچنین می تواند منجر به سرگیجه و تنگی نفس شود. در طول ماه ، بهتر است از غذاهای تازه ، سالم و ادویه جات ملایم استفاده کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و پرچرب می تواند حجم ماهیچه ها را افزایش دهد و غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره درد نباشد.

لول

توصیه می شود از خوردن شیرینی و شیرینی در دوران قاعدگی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند دردهای قاعدگی را بدتر کند.

نتایج

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و تورم هنگام لایه برداری ، خوردن غذاهای سالم و معطر است. در طول روز به طور منظم غذاهای سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از خستگی جلوگیری کنید ، که می تواند شدت خستگی را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به پاکسازی چرخه قاعدگی کمک می کند ، ورزش های متوسط ​​که به وسط و نیمی از بدن شما مانند یوگا و پیاده روی کمک می کند ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید