با خطرات گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماری ها و همچنین چاقی به رژیم های غذایی مختلف روی می آورند که یکی از آنها گیاه خواری است. اما خوردن غذاهای گیاهی و عدم مصرف انواع پروتئین نیز می تواند به بدن آسیب برساند. زیرا بدن به مواد مغذی ضروری زیادی احتیاج دارد. عواقب خوردن غذاهای مختلف در این مقاله ، ما سعی می کنیم خطرات گیاه خواری را برجسته کنیم تا افرادی که این رژیم را در لیست اصول خود قرار داده اند ، با خطرات گیاه خواری نیز آشنا باشند تا بتوانند از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کنند.

درباره خطرات گیاهخواری بیشتر بدانید

تهدیدهای گیاه خواری

برای آشنایی با انواع بیماری هایی که ممکن است با رژیم گیاه خواری مواجه شوید ، توصیه می کنیم که با ما به خواندن ادامه دهید. به منظور افزایش دانش خود در این زمینه.

انواع مختلف غذا

انواع مختلفی از رژیم های گیاهی وجود دارد که مهمترین آنها را در نظر خواهیم گرفت. در یک نوع رژیم غذایی استفاده از هر گونه گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ ممنوع است ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و آثار آن

در نوع دیگری از رژیم گیاهخواری ، استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توان از تخم مرغ و سایر محصولات نیز استفاده کرد.

اما در این نوع رژیم غذایی دیگر ، مصرف گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (به زرده تخم مرغ عادت کرده اید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

در رژیم گیاهخواری دیگر ، نمی توان از گوشت و مرغ استفاده کرد ، اما استفاده از ماهی و بسیاری از منابع غذاهای دریایی مجاز است.

از طرف دیگر ، رژیم گیاهخواری از مرغ و مرغ استفاده می کند ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در نوع دوم ، گیاهان مختلف بدون استفاده از گوشت از بین می روند.

خطرات گیاهخواری

تهدیدهای گیاه خواری

در کنار مضرات گیاه خواری در روشهای ذکر شده در بالا ، فقدان بسیاری از انواع ویتامین ها مانند B12 و کلسیم است. این اختلالات می تواند بدن مصرف کنندگان این نوع غذاها را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین ، استفاده از موارد زیر می تواند برای این نوع افراد بسیار مفید باشد.

برای دریافت کلسیم کافی در بدن ، اگر از مصرف انواع لبنیات منع شده اید ، می توانید از سبزیجات برگ سبز سبز استفاده کنید. ماست سویا ، شیر سویا ، محصولات لبنی نیز می توانند جایگزین های خوبی در محصولات لبنی باشند.

تهدیدهای گیاه خواری

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند. با توجه به اینکه این ویتامین منحصراً در موجودات زنده یافت می شود ، بنابراین استفاده از مکمل های متعدد برای رفع این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید آنچه گفته شد تنها بخشی از خطرات گیاه خواری است که مهمترین آنها موارد ذکر شده در این مقاله است. اگر شما نیز علاقمند به شروع رژیم گیاه خواری هستید ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و رژیم گیاهخواری بیشتری را وارد کنید تا از خطر گیاه خواری جلوگیری کنید.

منبع: آرگا

علائم:

دیدگاهتان را بنویسید