انواع غذاها برای کاهش وزن


بهترین درمان برای کاهش وزن و اندازه درمان شامل تغییرات رژیم غذایی ، تغییرات ورزشی و درمان همزمان است. به طور کلی ، در رژیم درمانی چاقی جنبه هایی وجود دارد که باید به منظور پیشبرد موفقیت آمیز کاهش وزن و سلامت کلی و همچنین جلوگیری از کاهش وزن مورد توجه قرار گیرد. هدف اول این است که 5 تا 7 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. به طور کلی برنامه های غذایی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • رژیم کم انرژی (1500-1200 کیلو کالری در روز)
  • مصرف انرژی کم (کمتر از 800 کیلوکالری در روز)
  • غذاهایی که حاوی جایگزین های غذایی هستند
  • مواد غذایی با ترکیبات مختلف درشت مغذی ها

غذاهای کم انرژی: رایج ترین نوع رژیم غذایی کاهش وزن است. معمولاً با 1000-500 کیلو کالری انرژی ناسالم در روز محاسبه می شود و معمولاً 1800-800 کیلو کالری (55٪ چربی ، 30٪ چربی و حدود 15٪ پروتئین) است. این رژیم های متعادل معمولاً با کاهش 400 تا 500 گرم در هفته همراه است. از منظر متعادل ، یک رژیم غذایی سالم باید بتواند نیاز بدن به ریز مغذی ها مانند ویتامین ها و مواد معدنی را برآورده سازد ، علاوه بر تهیه درشت مغذی هایی مانند پروتئین ها ، چربی ها و چربی های اشباع شده.

مصرف کم الکل: این رژیم ها کمتر از 800 کیلو کالری در روز انرژی دارند. به طور معمول ، این رژیم شامل 100-70 گرم پروتئین ، 80 گرم چربی و 15 گرم چربی در روز است. توجه به این نکته ضروری است که این گروه از رژیم ها باید تحت نظارت دقیق متخصصان تغذیه انجام شوند و حداکثر به مدت 3 تا 6 ماه یا 12 تا 16 هفته تنظیم شوند.

غذاهایی که غذاهای کم انرژی و هم کالری را ترکیب می کنند: این یک فست فود موقت است[1] همچنین اشاره می شود که این روز بین رژیم کم کالری (25 درصد از نیازهای انرژی فرد ، معمولاً کمتر از 800 کیلو کالری در روز) و رژیم ایزو کالری (معادل نیازهای انرژی فرد) است. این برنامه با استقامت بیشتر ، توده عضلانی بدون چربی و کاهش خطر کاهش وزن در مقایسه با رژیم غذایی کم انرژی در برخی از بیماران همراه بود.

غذاهایی که حاوی جایگزین های غذایی هستند: یکی از راه های کنترل اندازه رژیم غذایی ، استفاده از غذاهای آماده به جای وعده غذایی اصلی است. این روش می تواند در کاهش پوست ، هم در مراحل کاهش وزن و هم در مرحله تثبیت وزن ، م effectiveثرتر باشد ، زیرا میزان کالری و ترکیبات بدست آمده را تنظیم می کند.

تغذیه با ترکیبات مختلف درشت مغذی ها: این نوع رژیم ها به طور معمول حاوی 1000-500 کیلو کالری انرژی ناسالم در روز است. این رژیم ها شامل رژیم غذایی کم چرب ، کم پروتئین ، پروتئین بالا و قند پایین است. از بین تمام رژیم های این گروه ، “رژیم های کم چرب در کاربید و شاخص گلیسمیک کم و افزایش پروتئین” بیشترین تأثیر را بر حفظ وزن داشت. مصرف کنندگان استدلال کرده اند که کاراته کم چرب ، یکی از دلایل افزایش شیوع بیماری ، مصرف رژیم های کم چرب و پرچرب است و در واقع انتظار می رود به نوع میوه ای که از بین رفته است نیز توجه شود. به

لازم به ذکر است که هیچ یک از روشهای فوق بر دیگری برتری ندارد. در برنامه ریزی وعده های غذایی ، نیازها و اولویت های فرد و حتی گروه قومی او باید در نظر گرفته شود.عوامل مهم در تعیین نوع رژیم غذایی مناسب برای هر فرد عبارتند از:

  • در چاقی: هر چه شدت چربی و مشکلات مرتبط بیشتر باشد ، محدودیت انرژی در رژیم غذایی بیشتر و شدیدتر می شود.
  • علائم کاهش وزن (مانند ناراحتی معده و بیماری قلبی)
  • تلاشهای منظم برای کاهش وزن در گذشته: هرچه رژیم غذایی متعادل تر و میزان کاهش وزن کمتر باشد ، بیشتر مورد نیاز است.
  • شرایط فعلی غذا
  • وضعیت روانی فرد: احتمال آزمایش روانی فرد.

[1]

سیسی آسو-روزه

دیدگاهتان را بنویسید