انواع رژیم های غذایی کلینیک پوست و مو Atresia


خلاصه در زمینه انواع غذا :

» انواع غذا

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

» نحوه دریافت رژیم کتوژن

»غذاهایی که نباید در رژیم کتوژنیک مصرف شوند؟

» غذای گیاهی

» رژیم گیاهخواری چیست؟

» غذا در مدیترانه

» نمونه ای از غذاهای مدیترانه ای

انواع غذا» انواع غذا

با انواع مختلف رژیم های غذایی ، انتخاب رژیم مناسب دشوار است. آنچه در پی می آید شرح و مقدمه برخی از محبوب ترین و مفیدترین غذاها در جهان است تا بتوانید با درک بهتر غذای خود را انتخاب کنید.

اگرچه کاهش وزن مهمترین دلیل برای شروع رژیم است ، اما دلیل اصلی ظهور رژیم ها بهبود رژیم غذایی افراد است.

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

این روزها قطعا نام کتو را با اطرافیان خود شنیده اید.

عید کتو چیست؟ کتو یک رژیم کوتاه کوتاه برای کاهش وزن است که کربوهیدرات کم و چربی زیادی دارد. در این رژیم ، توزیع کالری به شرح زیر است: 70٪ -75٪ چربی ، 20٪ -25٪ پروتئین و 5٪ -10٪ چربی.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه این مقدار چربی باعث کاهش وزن می شود. پاسخ این است که با این روش بدن چربی (کتون) بیشتری می سوزاند تا چربی (قند). وقتی مقدار زیادی چربی می خورید ، بدن شما انسولین تولید می کند. انسولین باعث می شود سلول های چربی به جای انتقال به کبد در بدن ذخیره شده و انرژی دریافت کنند. وقتی چربی کمتری می خورید ، سطح گلوکز خون کاهش می یابد و بدن شما وارد حالت کتوز می شود. کتوز باعث آزاد شدن آب داخل سلولی و سوزاندن چربی هایی مانند سوخت می شود.

رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است» نحوه دریافت رژیم کتوژن

برای اینکه این رژیم خوب کار کند ، باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و میزان چربی را که می خورید کاهش دهید تا تجمع چربی در بدن شروع به تجزیه کند. در پایان ، بعد از این غذا ، شما خوب و با آرامش می خوابید. رژیم کتو یک جنبه بسیار مهم دارد: مصرف پتاسیم ، منیزیم و سدیم را فراموش نکنید! می توانید از مکمل ها برای تامین این مواد مغذی مورد نیاز بدن استفاده کنید.

برای به دست آوردن چربی های مناسب از کره ، پنیر پیتزا ، خامه ، روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. تخم مرغ و غذاهای دریایی پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و سایر سبزیجاتی که روی زمین رشد نمی کنند ، همچنین دارای مقداری چربی مانند تمشک و توت فرنگی هستند.

»غذاهایی که نباید در رژیم کتوژنیک مصرف شوند؟

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل ماکارونی ، ماکارونی ، سیب زمینی ، برنج ، نان و غلات است. میوه هایی مانند موز ، انگور و انبه سرشار از قند هستند. همچنین شیر ، کیک ، شکلات و چیپس نخورید.

» غذای گیاهی

تفاوت بزرگ بین غذاهای میوه و سبزیجات در تغذیه حیوانات است. کسانی که رژیم گیاهخواری دارند از گوشت و غذاهای دریایی استفاده نمی کنند. اما رژیم های غذایی مبتنی بر میوه فقط بر اساس میوه است و هیچ گونه مواد آلی مانند گوشت ، غذاهای دریایی ، محصولات لبنی ، تخم مرغ و حتی عسل را از بین نمی برد! اگرچه به نظر می رسد رژیم گیاهخواری پیچیده تر از رژیم گیاهخواری است ، اما رعایت و ورزش بسیار بهتر است.

» رژیم گیاهخواری چیست؟

این نوع رژیم مزایای خاص خود را دارد. افرادی که از رژیم گیاهخواری و گیاهخواری پیروی می کنند در معرض خطر بسیار کمتری برای ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی هستند اگر شما بر اساس باورهای درونی خود در این مسیر هستید ، باید بدانید که ایجاد تعادل بین مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی بسیار مهم است. اجتناب از برخی غذاها باعث کاهش عناصری مانند کلسیم ، کلسیم ، ویتامین D و B12 در بدن می شود.

انواع غذا» غذا در مدیترانه

غذاهای مدیترانه ای یکی از انواع غذاهایی هستند که بهتر از آن هستند.

رعایت رژیم مدیترانه ای برای سلامت قلب بسیار مفید است. این رژیم اصول یک سبک زندگی سالم را با سنت های سنتی مدیترانه ای ترکیب می کند. علاقه به این شیوه زندگی زمانی آغاز شد که بیماری کرونر قلب در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا نسبت به سایر نقاط جهان نادیده گرفته شد و مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی در کاهش آنها موثرتر است. همچنین توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک رژیم غذایی سالم و پایدار پشتیبانی می شود.

» نمونه ای از غذاهای مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای سرشار از میوه ، سبزیجات ، غلات کامل ، لوبیا ، نخود ، آجیل و روغن زیتون است. با توجه به موارد فوق ، می توان دریافت که این رژیم بر اساس گیاهان و سبزیجات است ، نه گوشت.

  • رژیم غذایی روزانه: میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و چربی های سالم. روزانه 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات بخورید. در غذاها از چربی های سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  • هر هفته غذا بخورید: ماهی ، مرغ ، لوبیا و تخم مرغ. دوبار در هفته ماهی بخورید. مرغ را جایگزین گوشت قرمز کنید.
  • مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید. غذاهای لبنی کم چرب مانند ماست یونانی بهتر است تصفیه شوند.
  • یکی دیگر از عناصر مهم رژیم مدیترانه ای غذا و خانواده است. این باعث می شود از زمان غذا لذت ببرید.

کسانی که این رژیم را شروع می کنند ممکن است پس از مدتی این روش را تغییر ندهند زیرا از شیوه زندگی و رژیم مدیترانه ای راضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید