اندازه گیری ضربان قلب در ورزش و فعالیت ها: اندازه گیری ضربان قلب در ورزش


ضربان قلب را در حین ورزش برنامه ریزی کنید و فعالیتهای مناسب را انجام دهید تا از حفظ تمرکز ضربان قلب و بهبود ورزش اطمینان حاصل کنید.

ضربان قلب به معنی اندازه گیری ضربان قلب در حین ورزش و فعالیت است.

با تعیین ضربان قلب در حین ورزش و فعالیت های ورزشی ، می توانید مطمئن باشید که ضربان قلب شما در وضعیت خوب و طبیعی باقی می ماند و جهت تمرینات شما را بهینه می کند.

این اندازه گیری همچنین سطح قدرت فرد را نشان می دهد.

برای تعیین ضربان قلب خود در ورزش و فعالیتها ، سن خود را از 220 کم کنید. عدد بدست آمده به معنی بالاترین ضربان قلب است.

در واقع غلظت ضربان قلب در حین ورزش و فعالیت ورزشی متوسط ​​بین 64 تا 76 درصد و در تمرینات شدید بین 77 تا 93. درصد است.

در ادامه ، مطالعه مفصل ضربان قلب برنامه ریزی شده در ورزش و فعالیت ، ضربان قلب لنگرفته ، ضربان سالم و مقادیر بالا و پایین شرح داده شده است.

همچنین بخوانید:

ماهیچه چیست؟ آیا ضربان قلب معمولی نیست؟ (کلیک)

ضربان قلب چقدر ارزش دارد؟

ضربان قلب به معنی تعداد دفعات ضربان قلب در دقیقه است. این میزان بر حسب واحد ضربان در دقیقه (bpm) اندازه گیری می شود.

ضربان قلب تعداد ضربان قلب در حین ورزش و فعالیت است.

ضربان قلب در حین ورزش و فعالیت بسیار بیشتر از زمان استراحت است. برای افزایش سرعت و ضربان قلب ورزش هوازی انجام دهید.

علاوه بر این ، تعداد ضربان قلب هنگام ورزش و فعالیت بدنی در افراد مختلف متفاوت است.

در واقع ، تعداد ضربان قلب در حین ورزش به موارد زیر بستگی دارد و با توجه به آنها متفاوت است:

  • نوع بازی که انسان انجام می دهد.
  • تمرینات قدرتی
  • وضعیت فعلی انرژی انسان
  • دمای هوا (هوای گرم باعث کاهش جزئی ضربان قلب می شود.)
  • عوامل دیگر مانند سن ، دارو یا وضعیت سلامتی

تعداد ضربان قلب در حین ورزش با میزان ضربان قلب یکسان نیست.

بیشترین ضربان قلب در قلب خواهد بود و بستگی به سن فرد دارد.

نحوه تعیین ضربان قلب با ورزش و فعالیت

با استفاده از روش زیر می توانید ضربان قلب خود را در حین ورزش و فعالیت های ورزشی تعیین کنید:

  • ورزش را متوقف کنید. انگشت اشاره و انگشت وسط خود را روی شریان به سمت مچ دست خود قرار دهید. (موقعیتی که ماهیچه خود را می گیرید)
  • روی عضله مچ دست خود تمرکز کنید.
  • یک ساعت وقت بگذارید تا یک دقیقه آزمایش شود و تعداد ضربان ها را در این زمان بشمارید. می توانید این عدد را در 30 ثانیه بخوانید و در 2 ضرب کنید.

تعداد ضربان قلب دریافتی در دقیقه نشان دهنده ضربان قلب فعلی است و به اطمینان از سطح مناسب ورزش کمک می کند.

با استفاده از این مقدار ، می توانید میزان فعالیت ورزشی خود را بر اساس میزان وزنی که بر بدن خود احساس می کنید تنظیم کنید ، که شامل تأثیرات فیزیکی بر بدن شما می شود.

به عنوان مثال ، ممکن است فردی متوجه افزایش ضربان قلب خود شود و به دنبال علائم دیگری از جمله تعریق و گرفتگی عضلات باشد.

افرادی که در حین ورزش دچار تغییرات شدید در ضربان قلب ، اختلالات جسمی یا درد می شوند ، باید ورزش را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنند.

همچنین بخوانید:

تنگی نفس در ورزش (کلیک کنید)

قلب هنگام ورزش چقدر سالم است؟

ضربان قلب خوب در حین ورزش و فعالیت در فرد سنی مورد انتظار است.

موارد زیر برای ورزش خریداری شده و ورزش راهنمای کلی برای بزرگسالان است.

متوسط ​​و معتدل کار کنید

در تعیین هدف ضربان قلب در حین ورزش ، باید ضربان قلب بالا را تعیین کنید.

برای این کار سن خود را از 220 کم کنید.

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، ضربان قلب هنگام ورزش حدود 64 تا 76 درصد از متوسط ​​ضربان قلب است.

و افراد می توانند آن را در 0.64 و 0.76 در تعیین حداکثر ضربان قلب ضرب کنند.

ضربان قلب را که عملکرد خوبی دارد تعیین کنید

ابتدا یک سال را از 220 کم کنید تا حداکثر ضربان قلب تعیین شود.

افزایش ضربان قلب به 0.64 ضربان قلب شما را در حین ورزش کاهش می دهد.

سپس ضربان قلب را به 0.76 افزایش دهید تا حد بالایی مشخص شود.

مثال برای تعیین ضربان قلب هنگام ورزش برای یک جوان 20 ساله:

  • 20 (سال) را از 220 کم کنید ، تبدیل به: 200 – این عدد بالاترین تعداد ضربان قلب یک ورزشکار است.
  • 200 را در 0.64 ضرب کنید. Be 128 – این عدد نشان دهنده کمترین ضربان قلب در حین ورزش است.
  • با ضرب 200 در 0.76 ، می شود 152 – این عدد بیان کننده حد ایده آل برای تعداد ضربان قلب در حین ورزش است.

بنابراین ، یک فعالیت 20 ساله و واجد شرایط باید دارای ضربان قلب 128 تا 152 (ضربان در دقیقه) باشد.

فعالیت فعال

شدت عمل باعث تپش سریع قلب می شود. بنابراین ، این امر باعث افزایش عملکرد خوب ضربان قلب می شود. طبق CDC ، 77 تا 93 درصد ضربان قلب زیاد است.

افراد می توانند سطوح فوق الذکر را با ضریب 77/0 و 93/0 مدل کنند.

مثال برای تعیین ضربان قلب در حین ورزش شدید در جوانان 20 ساله:

  • عدد 20 (سال) را از 220 کم کنید ، که به این صورت می شود: 200 – این عدد بالاترین تعداد ضربان قلب یک ورزشکار است.
  • 200 را در 0.77 ضرب کنید. 154 – این عدد نشان دهنده ضربان قلب پایین در حین ورزش شدید است.
  • ضرب 200 در 0.93 ، یعنی 186 – این عدد محدود ترین ضربان قلب فوقانی را در حین ورزش شدید نشان می دهد.

و یک جوان 20 ساله با تمرینات شدید ورزشی باید بر ضربان قلب 154 تا 186 (ضربان در دقیقه) تمرکز کند.

اندازه گیری های قلبی در ورزش و ورزش: اندازه گیری های قلبی در ورزش ضربان قلب بالا و پایین

ضربان قلب پایین هنگام ورزش

پایین بودن ضربان قلب در حین ورزش به این معناست که ورزش کافی برای موثر نبودن نیست.

به عنوان مثال ، قلب شخص هنگام راه رفتن یا دویدن خوب نیست.

افرادی که بیماری اولیه ندارند و فعالیت قلبی پایینی خود را مشاهده می کنند باید با افزایش شدت ورزش به حد توصیه شده برسند.

با این حال ، افرادی که ورزش جدیدی را شروع کرده اند یا بیماری مرتبط با ورزش دارند ، باید ابتدا ضربان قلب فعال با شدت کم را در اولویت قرار دهند.

به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA) ، این افراد ابتدا باید به 50 درصد امید امیدوار باشند و به تدریج قدرت و استقامت خود را افزایش دهند.

میزان ضربان قلب فعال چقدر است؟

این یعنی ورزش شدیدتر. اگر متوجه شدید که ضربان قلب بیش از حد توصیه شده است ، باید شدت آن را کاهش داده یا استراحت کنید.

در حالی که یک چالش کوچک ارزش آموزش دارد ، اما ارزش آن را ندارد که درد زیادی را به قلب خود وارد کنید.

همچنین بخوانید:

بزرگ شدن قلب: علل و درمان (کلیک کنید)

موارد دیگر در طول ورزش بر قلب تأثیر می گذارد

موارد زیر بر افزایش یا کاهش عملکرد قلب تأثیر می گذارد:

  • سلامت عمومی: سلامت عمومی و آمادگی جسمانی تأثیر مهمی بر ضربان قلب دارد. اگر افراد به ورزش عادت ندارند ، قلب باید در طول فعالیت بیشتر کار کند و در نتیجه ضربان قلب افزایش می یابد.
  • داروها: مصرف داروها ، از جمله مسدود کننده های بتا ، می تواند ضربان قلب شما را کاهش دهد. با این حال ، برخی از داروها آن را افزایش می دهند.
  • حرارت: طبق گزارش AHA ، دما و رطوبت هوا بین 5 تا 10 ضربه در دقیقه افزایش می یابد.
  • لاگونا: استرس ، اضطراب ، عصبانیت و حتی هیجان ضربان قلب شما را افزایش می دهد.

اضافه وزن معمولاً بر ضربان قلب تأثیر نمی گذارد ، اما افرادی که اضافه وزن دارند ممکن است ضربان قلب بالایی داشته باشند.

همچنین بخوانید:

علل و عوارض چاقی (کلیک کنید)

در حد معقول صرفه جویی کنید

به دست آوردن سلامت قلب در حین ورزش بیشتر از آنکه استرس داشته باشد ، چالش برانگیز است.

چندین روش برای ارزیابی این وضعیت در حین تمرین وجود دارد:

  • برای بررسی قلب مکث کنید
  • استفاده از وسایل پوشیدنی مانند الاغ تناسب اندام (ورزش یا مچ بند هوشمند) برای اندازه گیری ضربان قلب.
  • از ابزارهای قدرتمند برای تعیین ضربان قلب استفاده کنید

همچنین می توانید احساس خود را در حین تمرین بنویسید. اگر قلب در وضعیت سالم باشد ، شرایط فعلی قابل قبول است و می تواند ادامه یابد.

اگر ضربان قلب بسیار کم یا زیاد باشد ، موارد زیر باید تنظیم شود:

  • سرعت تمرین
  • تعداد تکرارها
  • انواع حرکات شامل ترکیب ساق پا در هنگام شنا است
  • هنگام استفاده از ماشین آلات وزنه ها را نگه دارید یا بلند کنید

با پزشک خود صحبت کنید

اگر در هنگام استراحت یا ورزش متوجه ضربان قلب بسیار پایین یا زیاد شدید ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

مشاهده این علائم در حین ورزش نیز دلیل خوبی برای مشورت با پزشک است.

لازم به ذکر است که هر ورزشی که منجر به ناراحتی یا درد می شود باید متوقف شود. مهم است که این موضوع را تشخیص دهیم حتی اگر ضربان قلب شما در وضعیت سالم باشد.

خلاصه

ضربان قلب به معنی اندازه گیری ضربان قلب در حین ورزش و فعالیت است. این مقدار برای تعیین بهترین آموزش ضروری است.

سلامت سلامتی تعداد ضربان قلب سالم بسته به فرد متفاوت است. اگر افراد هنگام ورزش یا استراحت نگران ضربان قلب خود هستند ، باید فوراً با پزشک خود مشورت کنند.

لوازم جانبی و محصولات مراقبت را از Oiro به صورت آنلاین پیدا کرده و خریداری کنید کلیک

1 »2» 3 »4» 5 این نوشته را اندازه می گیرم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید