امگا 3 در ورزش ؛ هفت مورد برای خوردن در رژیم غذایی متعادل


امگا 3 در ورزش

استفاده از امگا 3 در بدنسازی برای بازسازی ماهیچه ها و بازیابی ورزشی ضروری است. زیرا اسیدهای چرب امگا 3 ، گنجانده شده است اسید ضروری برای بدن این برای عملکردهای بدن بسیار مهم است.

روغن حاصل از ماهی چرب ماهی قزل آلا یا ساردین آنها در طبیعت منبع امگا 3 هستند که خواص زیادی برای ورزشکاران و سایر افراد دارد. اما بهتر است این مزایا را برای ورزشکاران ، به ویژه بدنسازان ، از نزدیک مشاهده کنید.

فواید امگا 3 در ورزش

امگا 3 یکی از آنهاست اسیدهای چرب اشباع نشده اغلب برای تنظیم عملکردهای بدن لازم است ، اما این ماده به طور طبیعی در بدن ساخته نمی شود و باید از منابع طبیعی یا مکمل ها به دست آید.

چربی ها در سلول ها و بافت های بدن وجود دارند. مجموع موجودی را پیدا کنید امگا 3 در ورزش بازیابی عضلات کاملاً ضروری است ، که گامی بسیار مهم برای این تمرین است. در واقع امگا 3 باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

تاثیر امگا 3 بر ورزش

دریافت اسیدهای چرب امگا 3 برای بدنسازی فواید زیادی دارد ، از جمله بهبودی. کاهش خستگی چشم، کاهش درد و دیگران عملکرد ریه و قلب را بهبود می بخشد می توان ذکر کرد اما ما در مورد فواید این اسید چرب اشباع نشده برای بدنسازی در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

1. افزایش تاثیر ورزش

جالب است بدانید که بدن در حین ورزش دچار سطوح بالای استرس می شود. بله ، این فشار تأثیر مثبتی دارد و تعادل متابولیسم پروتئین در ماهیچه ها و همچنین قدرت را ایجاد می کند.

بعد از ورزش و تمرین بدن در حال بهبود است. این وضعیت باعث می شود بدن با وزن ایجاد شده توسط تمرین سازگار شود. در مواردی که بدن ناقص است ، بیشتر مستعد بیماریهای دژنراتیو است. در واقع می توان گفت که پاکسازی وزن تولید شده می تواند منجر به افزایش فعالیت بدنی آوا (منبع)

همانطور که گفته شد ، امگا 3 نقش مهمی در آمادگی جسمانی ، بازیابی و بازیابی بعد از ورزش دارد که باید روزانه در رژیم متعادل برای ورزشکاران به دست آید.

2. توده عضلانی را تشکیل دهید و بسازید

رشد سریع و تولید پروتئین در ماهیچه ها (MPS) با توجه به عبارت یا چشم در چشم (MPB) تأثیر زیادی بر عضلات بدن انسان دارد. این بدان معناست که بدن در وضعیت آنابولیک قرار دارد و در وضعیت خوبی قرار دارد. اما اگر میزان چربی از ماهیچه در حال رشد بیشتر باشد ، یک وضعیت کاتابولیک در بدن ایجاد شده است که باعث ایجاد توده عضلانی و کاهش توده عضلانی می شود.

امگا 3 برای عضله سازی

استفاده از پروتئین های اساسی و اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 در بدنسازی به جلوگیری از سطوح کاتابولیک کمک می کند. بر اساس تحقیقات دریافت پروتئین امگا 3 به جلوگیری از ضعف ماهیچه ها کمک می کند.

3. بهبودی بعد از ورزش

یکی از مهمترین مسائل برای تقویت تمریناتی مانند بدنسازی ، بازیابی و رفع خستگی بعد از ورزش است. مواردی که برای پاکسازی ورزش هنگام مصرف خسته و متعادل و منظم امگا 3 در بدنسازی ضروری است شامل موارد زیر است:

  • در کاهش گرفتگی عضلات و ضعف بسیار خوب است
  • موارد ضرب قدرت و حرکت عضلات
  • ایده آل برای بهبود عملکرد قلب ها و ریه ها
  • ورزش به تنهایی استقامت بدنی را افزایش می دهد ، اما امگا 3 این کار را می کند.

4. از آسیب های چشمی جلوگیری کنید

طبق تحقیقات انجام شده ، امگا 3 در ورزش برای بهبود آنابولیسم عضلات استفاده می شود. به این ترتیب ، با دسترسی به پروتئین ها و امگا 3 ، درک عوامل استرس زای آنابولیک و افزایش سطح انسولین خون منجر به تشکیل توده عضلانی می شود. به این ترتیب ، عملکرد عصبی عضلانی ، بازسازی و رشد بافت ها تسریع می شود و سلول های ایمنی محافظت می شوند.

5. مغز ، سلامت قلب

سلامت سالم و کاهش خطر حمله قلبی، بستگی زیادی به مصرف چربی های ضروری دارد. اکسیژن رسانی مناسب شریان های سالم در حین ورزش یکی از فواید مهم امگا 3 در ورزش است. این باعث می شود عملکرد بهتری از تمرین ایجاد شود.

علاوه بر این ، 60 درصد مغز انسان از چربی های اشباع شده تشکیل شده است. بخاطر همین خوردن امگا 3 در ورزش یا هر ورزش دیگری به عنوان یک مکمل چربی مفید برای بدن ، می تواند مغز را برای یادگیری اولیه ، عملکرد مناسب ، فعال سازی و پاسخ آماده کند.

6. تأثیر امگا 3 بر سیستم ایمنی بدن

یکی از متداول ترین سوالات در مورد امگا 3 در ورزش است یا خیر افزایش وزن یا نه؟ طبق مطالعات انجام شده ، مکمل های امگا 3 در کنترل و کاهش التهاب و همچنین مهم هستند چربی های بد را از بین ببرید پیدا شد

با این حال ، می توان گفت که امگا 3 می تواند در کاهش وزن برای ورزشکاران با رژیم متعادل مفید باشد. این بدان معناست که می توان از ریزش پوست ناشی از مصرف آن جلوگیری کرد. طبق مطالعات انجام شده ، در اکثر افراد ، مکمل های امگا 3 باعث افزایش وزن نشدند.

7. وضعیت بیمار و جراحی

یکی از مهمترین مزایای آسیب ها و بهبود سریع آنها ، قدرت عضلات بازسازی کننده است. مکمل های امگا 3 در ورزش ، در صورت متعادل و همراه با داروهای مناسب ، چشم در چشم در عوض از دست دادن ماهیچه از جراحی جلوگیری خواهد شد. این حتی برای افرادی که ورزشکار نیستند بسیار مفید و مفید است.

مقدار متعادل امگا 3 مصرف شده

مقدار توصیه شده امگا 3 که توسط انجمن قلب آمریکا توصیه می شود 500 میلی گرم در روز است. این مقدار را می توان از طریق مکمل ها یا مواد دیگر به ویژه ماهی های چرب به دست آورد. به یاد داشته باشید که روغن 1 گرم چربی 9 کالری در بدن تولید می کند. اگر میزان مصرف امگا 3 خود را 500 میلی گرم در روز افزایش دهید ، 4.5 گرم می سوزانید. همچنین توجه داشته باشید که 2 قاشق چایخوری شکر حاوی 23 کالری است.

منابع طبیعی شامل امگا 3 است

منابع طبیعی شامل امگا 3 است
  • ماهی های چرب ، به ویژه ماهی قزل آلا ، خرچنگ ، ​​ماهی آزاد و
  • دانه و روغن کتان
  • روغن کلزا
  • آجیل ، به ویژه گردو ، بادام زمینی ، پسته ، و همچنین روغن های حاصل از آنها
  • تخم مرغ
  • ماهی چرب یا جگر ماهی روغنی

نکات تکمیلی

استفاده از امگا 3 در بدنسازی به مزایای زیادی نیاز دارد. اما فشار زیاد بدن می تواند باعث تورم صورت و دهان یا کهیر شود. توصیه می شود که مقدار متعادل و مکمل ها را برای مصرف تحت نیاز بدن توسط متخصصان این زمینه مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید