افزایش باروری و ریزمغذی ها


افزایش باروری زنان برای افراد یائسه مهم است. وقتی با ناباروری برخورد می کنید ، بسیاری از موارد وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید ، مانند جنسیت ، سن ، قاعدگی غیر قابل توضیح و غیره. اما این گزینه وجود دارد که شانس بچه دار شدن را افزایش دهید ، که نسبتاً آسان و غیر مخرب است. غذا و به ویژه ریز مغذی هایی که از طریق غذا یا مکمل دریافت می کنید ، می تواند در درمان ناباروری مفید باشد.

نقش ریز مغذی ها در باروری زنان

از آنجا که باروری یک فرایند دشوار است و بدن هر فرد متفاوت است ، علم ریز مغذی ها و خواص آنها هنوز در مراحل ابتدایی است. با این حال ، برخی از تحقیقات تحقیقی برای روشن شدن نقش ویتامین ها در باروری آغاز شده است. ویتامین ها نقش مهمی در سلامت زنان دارند. برای بسیاری از عملکردها ، از جمله قاعدگی و تخمک گذاری ، عملکرد تیروئید ، تولید انرژی ، محافظت و کیفیت و بلوغ تخمک ضروری است. بنابراین ، تغذیه مناسب ویتامین ها و مواد معدنی هنگام تلاش برای ایجاد محیط مناسب برای بارداری بسیار مهم است. برخی از مزایا ممکن است علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ، شایع ترین علت ناباروری را کاهش دهد.

آهن ال کارنیتین

این مکمل نوعی اسید آمینه L-carnitine است که به طور معمول در بدن وجود دارد و به تبدیل چربی به انرژی کمک می کند. ALC و LC به صورت ترکیبی برای افزایش باروری در زنان استفاده می شود. شامل فیزیوتراپی برای تحریک زن برای زایمان است. مطالعه 2018 نشان داد که اگرچه مزایای LC برای باروری زنان وجود دارد ، ALC یک داروی ضد التهابی قوی تر است. تصور می شود استیل ال کارنیتین تغییرات مربوط به سن را در رحم زن کند می کند. این مطالعه همچنین نشان داد که افزودن LC و ALC علائم PCOS ، اندومتریوز و آمنوره را بهبود می بخشد.

ویتامین B با اسید فولیک متفاوت است

آنها به ترویج تخمک های سالم و جلوگیری از ناباروری ناشی از تخمک گذاری غیرطبیعی کمک می کنند. شاید شنیده باشید که اسید فولیک قبل و در دوران بارداری مهم است ، اما سایر ویتامین های گروه B نیز در زایمان وجود دارند. در یک مطالعه ، مصرف زیاد ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B6 و B12 با خطر کمتر بچه دار شدن به دلیل مشکلات تخمک گذاری همراه بود. برخی مطالعات ویتامین B12 را با زنان نابارور مرتبط دانسته اند. علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که سطح بالای B12 و فولات ممکن است باروری را در زنانی که با درمان مواجه هستند افزایش دهد.

افزایش زایمان زنان

کلسیم

هیچ نتیجه گیری تحقیقاتی وجود ندارد که کلسیم زیاد احتمال زایمان را افزایش می دهد. اما برای مردان و زنان مهم است که از این ماده معدنی به درستی برای جلوگیری از نقص استفاده کنند. RDA کلسیم برای زنان مسن 1000 میلی گرم در روز است. بهتر است کلسیم مورد نیاز خود را از منابع غذایی مانند ماست یا سایر محصولات لبنی دریافت کنید ، یا از مکمل ها کمک بگیرید.

کوآنزیم Q10

بدن کوآنزیم Q10 تولید می کند ، اما افزایش مقدار آن در جریان خون ممکن است برای باروری مفید باشد ، به ویژه اگر از IVF استفاده می کنید. یک مطالعه اخیر در سال 2018 نشان داد که مصرف مکمل CoQ10 پاسخ های تخمدانی را در زنانی که تحت IVF قرار دارند بهبود می بخشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ویتامین دی

برخی مطالعات کمبود ویتامین D را با ناباروری در زنان مرتبط دانسته اند. یک مطالعه در سال 2019 سطح پایین ویتامین D را در زنان نابارور به دلیل PCOS نشان داد. ویتامین D در باروری مردان و زنان نقش حیاتی دارد. مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D ممکن است با ناباروری در مردان و زنان همراه باشد ، به این معنی که آزمایش کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

اسید فولیک

یکی از راه های افزایش باروری زنان ، مصرف مکمل های اسید فولیک است. اسید فولیک کافی تنها انتخاب عاقلانه در دوران بارداری نیست. برنامه ریزی برای مکمل های فولات بارداری با احتمال بیشتر بارداری ، باروری بهتر و کاهش خطر نورالژی در جنین همراه است. برای زنان باردار ، RDA برای اسید فولیک 600 میکروگرم است. علاوه بر این ، به زنانی که قصد باردار شدن دارند یا ممکن است باردار باشند توصیه می شود که حداقل یک ماه قبل از بارداری مکمل اسید فولیک را در محلول روزانه 400 تا 800 میکروگرم مصرف کنند.

اهن

ورزش به دلیل عقب ماندگی ذهنی (یکی از موانع زایمان) می تواند ناشی از فقر آهن باشد. مطالعه ای در سال 2006 بر روی بیش از 18000 زن نشان داد که مکمل آهن خطر این نوع زایمان را کاهش می دهد. در صورت مشاهده عفونت ، با پزشک خود در مورد نحوه افزودن آهن یا آهن به رژیم غذایی خود مشورت کنید.

آشنای ما: تخته Iron Plus Health Health Brest

اومکا 3

کمک به سلامت بارداری بالای 35 سال. هنگام مطالعه الگوهای غذایی ، خوردن غذاهای دریایی بخشی از رژیم غذایی سالم است که با باروری بهتر مرتبط است. اگر همیشه غذاهای دریایی غنی از امگا 3 نمی خورید ، مصرف مکمل ها در حین بارداری ممکن است مفید باشد.

سلنیوم

سلنیوم ممکن است چندان جذاب نباشد ، اما یک ماده معدنی مهم است که به سیستم تولید مثل کمک می کند. یک مطالعه در سال 2015 گزارش داد که کمبود سلنیوم می تواند یکی از دلایل بارداری باشد. بر اساس یک مطالعه مرتبط در سال 2019 ، سلنیوم همچنین می تواند به حفظ مایع فولیکولار که تخمک زن را احاطه کرده است ، کمک کند. RDA برای سلنیوم 55 میکروگرم در روز برای بزرگسالان است.

آیا می توانم مولتی ویتامین مصرف کنم؟

از آنجا که بسیاری از ریزمغذی ها بر چاقی تأثیر می گذارند ، ممکن است استفاده از مولتی ویتامین با کیفیت بالا به جای مکمل آسان تر باشد. برای زنان توصیه می شود به دنبال محصولاتی باشند که شامل موارد زیر است:
حداقل 400 میکروگرم فولات
حداقل 300 میلی گرم انتخابی
150 میکروگرم ید
آهن 18 میلی گرم
حداقل 600 واحد ویتامین D

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: خط سلامت

دیدگاهتان را بنویسید