از هورمون ها و 5 راه برای افزایش هورمون های آنها در بدن لذت ببرید


شاد شاد هورمون های شادی محصول هورمون های ترشحی در مغز هستند که تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارند.

فواید هورمون های شادی

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از افراد تجربیاتی را ایجاد می کنند که باعث می شود احساس اعتماد به نفس ، شادی و رضایت داشته باشیم؟ یکی از عناصر مهم این امر این است که ارتباط مثبت و تجربه ما از ترس و شادی در واقع یک واکنش ایمنی در مغز ما ایجاد می کند.

این واکنش از طریق واکنشهای شیمیایی در مغز ما رخ می دهد ، که اغلب هورمون نامیده می شود. چهار هورمون اصلی در ایجاد این احساسات مثبت دخیل هستند.

این هورمون ها احساس آرامش ما را تغییر می دهند. ترشح این هورمون ها تحت تأثیر میزان استرس ، مراقبت از خود و انتخاب های زندگی شما قرار دارد.

در این مقاله با مهمترین لذت در بدن و راه های افزایش این هورمون ها در بدن آشنا می شوید:

اندورفین ابتدا به فرد کمک می کند تا با افسردگی مقابله کرده و درد را کاهش دهد.

تثبیت کننده سروتونین باعث آرامش ، شادی می شود.

دوپامین یک هورمون علاقه است و نقش مهمی در سیستم ایمنی مغز دارد.

هورمون اکسی توسین برای عشق و اعتماد شفا می دهد.

دوپامین

این هورمون پاسخ شیمیایی را در مغز شما تنظیم می کند. وقتی کاری جالب انجام می دهید پنهان می شود. این هورمون می تواند هنگام خوردن یک وعده غذایی بزرگ ، گوش دادن به موسیقی تقویت کننده ، انجام ماساژ یا تکمیل ورزش آزاد شود.

مرد از ترشح دوپامین احساس لذت می کند و این محرک او را وادار به جستجوی چیزهایی می کند که از آن لذت می برد و به خوبی انجام می دهد.

شناخت هورمون های لذت

سروتونین

سروتونین خلق و خوی ما ، احساس شادی و خوشبختی ما را تثبیت می کند. علاوه بر این ، به کاهش اضطراب و افسردگی ما کمک می کند و با یادگیری و حافظه ارتباط دارد.

سروتونین معمولاً توسط فعالیت های عادی تولید می شود که می توانیم هر روز انجام دهیم – راه رفتن در زیر نور خورشید ، خواب خوب ، گذراندن وقت در طبیعت یا فعالیت های خیریه برای کاهش سطح استرس.

اندورفین ها

اندورفین ها توسط سیستم عصبی مرکزی تولید می شوند تا به ما در مقابله با درد کمک کنند. آنها در پاسخ به درد یا رنج آزاد می شوند ، اما در برابر فعالیت های دیگر مانند غذا خوردن ، ورزش یا رابطه جنسی نیز آزاد می شوند.

اندورفین ها برای تحریک احساس درد ، هورمون های کوتاه مدت ترشح می کنند. ورزشکاران اغلب در مورد سطح “اندورفین بالا” صحبت می کنند که وقتی به ناراحتی یا درد واقعی می رسند.

اکسی توسین

اکسی توسین اغلب به عنوان “هورمون عشق” نامیده می شود. مطالعات متعدد تماس با اکسی توسین را با بقاء رضایت بخش مرتبط کرده است.

به نظر می رسد این هورمون بیشتر در بدن و شادی زنان نقش دارد تا مردان. اکسی توسین اغلب با محبت صمیمی و صمیمی همراه است. این هورمون سروتونین و دوپامین را تحریک می کند و اضطراب را کاهش می دهد. اکسی توسین یکی از قوی ترین محرک ها است و عوارض جانبی زیادی دارد.

هورمون های شادی را تقویت کنید

5 راه برای افزایش علاقه هورمون ها

تشکیل مغز با تجربه مرتبط است. هر زمان که مواد شیمیایی عصبی در بدن افزایش می یابد ، اعصاب مرتبط با موضوع ، مسیرهای عصبی را تشکیل می دهند.

این تجربه به مغز می آموزد که مواد شیمیایی خود را به همان شیوه قبل از مغز ذخیره کند مغز می تواند در نوجوانی به راحتی مسیرهای جدیدی بسازد ، اما ساختن مسیرهای عصبی جدید در سنین بالا کار آسانی نیست.

ایجاد بخشهای جدید نیاز به بازطراحی زیادی دارد. سپس ، یک عادت شاد جدید انتخاب کنید و تکرار و تکرار کنید ، تا زمانی که روال عادی شما مانند معمول معمول شما عادی به نظر برسد و از احساس شادی لذت ببرید.

روشهای تقویت دوپامین

ما می دانیم که وقتی شما کاری را درست انجام می دهید ، دوپامین تحریک می شود. اطمینان حاصل کنید که چیزهایی را در زندگی خود قرار داده اید که از آنها لذت می برید و از آنها لذت می برید.

دستیابی به هدف یا انجام کاری مهم همگی باعث ترشح دوپامین می شود و به مغز شما می گوید که کار خوبی انجام داده اید.

راه دیگر این است که برای کسی کار خوبی انجام دهید. ورزش منظم همچنین اغلب دوپامین آزاد می کند که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید.

ایجاد لذت هورمونی

تحریک سروتونین

راه های زیادی برای افزایش سطح سروتونین وجود دارد. دور شدن از خانه و راه رفتن زیر نور آفتاب راه خوبی است. همه در یک روز آفتابی احساس بهتری دارند.

بر تقویت باور خود نسبت به ارزش زندگی خود کار کنید. این درست است که هرکسی می تواند در زندگی خود پیروزی و باخت داشته باشد.

اگر بر ضررهای خود تمرکز کنید ، سروتونین بدن شما کاهش می یابد. با تمرکز بر پیروزی های خود – بزرگ یا کوچک – تمرکز خود را به یک عادت تبدیل کنید.

ورزش راه دیگری برای افزایش سطح سروتونین و هورمون شادی است. پیاده روی سریع 10 دقیقه ای برای روحیه شما عالی است ، پس چرا پیاده روی طولانی تری انجام ندهید؟ بیست تا چهل دقیقه فواید زیادی برای قلب و سلامت شما به همراه خواهد داشت.

مطالعات همچنین نشان داده است که خوردن غذاهای حاوی تریپتوفان باعث افزایش سروتونین می شود. غذاهای غنی از تریپتوفان شامل مرغ ، تخم مرغ ، پنیر ، ماهی ، بادام زمینی ، کدو ، دانه کنجد ، شیر و بوقلمون است.

روشهای تقویت اندورفین

ورزش روشی بسیار م toثر برای ترشح اندورفین است. با این حال ، راه های دیگری برای ترشح اندورفین وجود دارد – یک تصویر یا یک تمرین طولانی مدت می تواند باعث ترشح اندورفین ها شود.

افزایش هورمون های لذت

روشهای تقویت اکسی توسین

اکسی توسین با دادن و دریافت عشق در همه اشکال آزاد می شود. با شرکت در یک کلاس کامل یوگا ، ماساژ ، مدیتیشن یا گوش دادن به موسیقی میزان این هورمون را در بدن خود ببینید.

نکته دیگر برای تشویق ترویج اکسیژن این است که با خانواده یا دوستان گفتگوی معناداری داشته باشید یا برای کسانی که دوستشان دارید آشپزی کنید. می توانید حیوان خانگی خود را در آغوش بگیرید یا نزدیک یک متخصص باشید.

برای بهبود زندگی و افزایش شادی زندگی می توانید کارهای زیادی انجام دهید.

شادی درونی در بهبود زندگی ما مهم است و در شرایطی که شادی در زندگی شما کاهش می یابد ، می توانید انتخاب کنید تا به شما در داشتن یک زندگی روشن تر و شادتر کمک کنید.

اولین مرکز بهداشت با مجوز معتبر از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت از منزل و پرستاری ، ما آماده ایم تا با تجربیات و کادر متخصص خود به موقع در خدمت شهروندان عزیز باشیم.

پرسنل مجرب این مرکز در زمینه پرستاران بزرگسال ، پزشکان پرستار و پرستاران اطفال همواره با مرور آخرین سطوح خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آن را راحت و مفید ساخته اند.ایمنی عزیزان شما اولویت اصلی وی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مصاحبه رایگان انجام دهید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً این مقاله را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید