احساس می کنید در کتو گیر کرده اید؟ سعی کنید سریع چاق شوید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم. اما آیا تا به حال نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی هستید که کمی به رژیم کتو اضافه کنید. ممکن است بخواهید برای کاهش وزن رژیم بگیرید. روزه چربی شامل مصرف است ، حدس زده اید ، بیشتر آن چربی است! بسیاری از مردم از این روش برای کاهش وزن یا وارد شدن به کتوز بعد از یک روز آرامش استفاده می کنند.

این روش روزه داری باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و چند قانون ساده وجود دارد که باید رعایت شود. گرچه روزه چربی یک ابزار قدرتمند است. اما مهم است که بدانید چگونه از دستورالعمل ها به درستی پیروی کنید تا مطمئن شوید که حداکثر استفاده را از آن می برید. بیایید حفاری کنیم!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معناست که شما به طور کلی برای مدتی چیزی نمی خورید و فقط در زمان تغذیه غذا می خورید. روزه چربی در این زمینه واقعا سریع نیست ، در واقع کاملاً برعکس است. هنگام چربی ناشتا از خوردن غذا خودداری نمی کنید. در عوض ، شما باید غذاهایی بخورید که به بدن شما کمک می کند تا دچار کتوز شود ، بنابراین این یک روش روزه داری سنتی نیست. بلکه سطح مولکولهای کتون را در خون شما افزایش می دهد. که به سرعت شما را به کتوز می فرستد این روش از واکنش بدن شما به روزه برداری تقلید می کند. به عبارت دیگر، شما را تبدیل به چربی سوز می کند!

روزه های چربی معمولاً 2-5 روز طول می کشد و مملو از اقلام غذایی کم کالری و پرچرب است. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز می خورید و 80-90 those از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیر پرچرب
  • کره بادام زمینی و آجیل پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

رژیم های چربی و کتو به طور مشابه عمل می کنند. اما تفاوت هایی وجود دارد. به طور کلی ، هنگامی که رژیم کتو دارید ، نسبت درشت مغذی های توصیه شده 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است.همانطور که در بالا اشاره کردیم ، بین 80٪ تا 90٪ کالری شما از چربی در طول روزه داری تأمین می شود.

فواید روزه چربی

دارند مزایای زیادی روزه چربی شامل موارد زیر است:

تجزیه چربی

یکی از بزرگترین مزایای خوردن سریع چربی این است که بدن شما را به تجزیه چربی می رساند. در زمان تجزیه چربی بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی به جای گلوکز غذاهای پر قند و دارای کربوهیدرات بالا استفاده می کند.

عبور از فلات کاهش وزن

کاهش وزن فلات فقط طبیعی نیست. اما باید در یک سفر کاهش وزن انتظار داشت. صرف نظر از رژیم غذایی که آنها رعایت می کنند. وارد نوعی فلات می شود که دیگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. ما فرض می کنیم که فلات کاهش وزن ، کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر است. پیوستن سریع به کاهش وزن می تواند به شما در عبور از فلات کمک کند. دوباره شروع به کاهش وزن کنید و شما را به مسیر اصلی باز می گرداند

به همان شیوه اگر رژیم کتو دارید و تاریخ انتشار دارید. می توانید از چربی های کوتاه استفاده کنید. برای بازگشت سریع به کتوز و کنترل اشتها

نکته اول ویا شروع کنید روزه داری

قبل از شروع روزه داری در آنجا خیلی چیزها شما باید این را در نظر داشته باشید تا خود را ایمن نگه دارید و از زمان روزه داری خود بیشترین استفاده را ببرید.

اثرات جانبی

در حالی که سریع چاق می شوید آگاهی از آنفولانزای کتو بسیار مهم است. علائم شبه آنفولانزا ممکن است در هنگام سازگاری با کتوز تجربه کنیم. اکثر رژیم گیرندگان کتو از این امر آگاه هستند و خوشبختانه راهی برای جلوگیری از آنها وجود دارد. حفظ هیدراتاسیون مناسب افزودن الکترولیت ها و از جمله روغن MCT ، همه اینها راز مهمی برای جلوگیری از ناراحتی است. اگر هنوز مکمل مصرف نکرده اید. شما همچنین باید یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا در نظر بگیرید.

سخت تمرین نکنید

در حالی که سریع چاق می شوید ممکن است بخواهید با شدت ورزش کنید. این بدان معناست که شما نباید در طول روزهای روزه داری برای ورزش شدید برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید از آن استفاده کنید. شما فقط نیاز به یک ورزش سبک دارید.

به عنوان مثال ، شما می توانید تمرینات قلبی سبک را در حالت ناشتا انجام دهید ، مانند پیاده روی. همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه با حرکت کششی و چمباتمه انجام دهید. با این حال ، مطمئن شوید که راحت هستید. و کوتاه ورزش کنید شما بدن خود را بهتر می شناسید. بنابراین به آن گوش دهید و زیاد ورزش نکنید.

ردیابی کالری

اگرچه لازم نیست کالری خود را پیگیری کنید. اما ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را دوست دارند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه روزه خود را به درستی دنبال می کنید این است که 4-5 وعده غذا در روز ، با حدود 200-250 کالری در هر یک بخورید. ممکن است بارگیری برنامه ای برای پیگیری مصرف غذا مفید باشد. البته ، می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید. اما استفاده از برنامه به این معنی است که شما به راحتی اطلاعات خود را از دست نخواهید داد. مهم نیست که چه نوع دستگاهی دارید برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی ماکروها و میزان کالری دریافتی خود استفاده کنید. ممکن است بتوانید غذاهایی را پیدا کنید که مخصوص این نوع رژیم غذایی طراحی شده اند.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

هنگام شرکت در رژیم غذایی چربی ، غذاهای خاصی وجود دارد باید بخورد و نباید بخورداین لیستی از غذاهای موجود است. خوب در روزه داری بخورید:

محصولات چربی سالم

  • گوشت/غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد.
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ و زرده تخم مرغ
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل ها و کره های آجیل که دارای چربی زیادی هستند ، مانند ماکادامیا یا پیکان.
  • سبزیجات کم کربوهیدرات ، اما فقط در مقادیر کم. با کره و روغن سرو می شود
  • شیر پر چرب ، از جمله خامه سنگین و پنیر خامه ای
  • بمب چربی

در اینجا نمونه ای از مواد غذایی مورد نیاز است. اجتناب کردن هنگام چربی سوزی سریع

  • لوبیا کامل
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • غلات کامل
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به استثنای مقادیر کم و فقط با کره یا روغن مصرف می شوند) ، کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج جایگزین های قابل قبولی هستند.
  • محصولات لبنی بدون چربی مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب.

آیا باید رژیم چربی را امتحان کنم؟

بستگی به آن دارد اگر از قبل رژیم کتو دارید و مدام در حال کاهش وزن هستید. کتوز داشته باشد و احساس بهتری داشته باشی شما حتی نیازی به گرسنگی ندارید. گذشته از همه اینها روزه چربی معمولاً فقط در شرایط خاصی استفاده می شود. برای ورود سریع به سطوح عمیق کتوز پس از آرامش یا شکستن فلات طولانی مدت یا غرفه کاهش وزن.

این رویکرد رژیم غذایی بین دو تا پنج روز طول می کشد و بر خوردن رژیم غذایی پرچرب متمرکز است. به یاد داشته باشید ، روزه داری چربی برای دوره های کوتاه مدت است. روزه گرفتن بیش از مدت توصیه شده می تواند شما را در خطر از دست دادن مواد مغذی ضروری قرار دهد. روزه چربی می تواند تا حد زیادی افزایش یابد

هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه چربی برای شما مناسب است؟ لطفاً قبل از شروع روزه داری با یک متخصص بهداشت مشورت کنید. سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. هر کس منحصر به فرد است. و برخی افراد ممکن است برای کاهش وزن ایمن به مشاوره خاصی نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب کاهش وزن ما آماده هستند تا شما را در سفر شخصی کاهش وزن راهنمایی کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید