آیا غذاهای میوه ای برای کاهش وزن مفید هستند؟ | همه چیز در مورد خوردن میوه است


رژیم میوه چیست؟

آب میوه یک رژیم گیاهی بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهای حاوی سبزیجات استفاده می کنند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن میوه ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها در مقادیر مناسب هستند.

غذاهای دیگر از جمله دانه ها ، حبوبات و قارچ در این وعده غذایی مصرف می شود. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله سبزیجات پخته ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد سبزیجات وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم عوارضی دارد و فرد از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد ، در حالی که برخی دیگر معتقدند سبزیجات یک رژیم متعادل برای ورزش و تعادل هستند. در ادامه مقاله ، رژیم غذایی را به طور کامل معرفی می کنیم.

بدون رژیم میوه ، علاوه بر این ، بدون شرح خاصی از رژیم های غذایی میوه ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند ، 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه ها دریافت می کنند.

انتخاب رژیم خطرات خود را دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم غذایی را انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند تا داروهای خود را بدون به خطر انداختن سلامت خود و یا فاقد هر گونه عوارض جانبی ادامه دهید.

خوردن میوه چه فوایدی دارد؟

اگر به اندازه کافی سبزیجات مصرف می کنید ، این یک بخش سالم و مفید از رژیم غذایی است. برخی از فواید مصرف میوه عبارتند از:

• میوه های حاوی فیبر برای کاهش کلسترول و بهبود هضم غذا. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این مواد مغذی به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از ویتامین های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح آب در بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه سرشار از فولات هستند. فولات به گلبول های قرمز خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

لوبیا سیاه و آب میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بسیاری از بیماری ها مبارزه می کنند.

اثرات رژیم های میوه ای

خوردن میوه چه خطراتی دارد؟

میوه هایی که مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن را ندارند ، عبارتند از:

• پولوتینی
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین D
• امگا 3 اونس چربی

این مواد مغذی و ویتامین ها برای عملکرد بدن ضروری هستند. نارسایی فیزیکی آنها منجر به مشکلات زیادی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای وز شده
• به اندازه کافی خسته نشده اید
• رفتار نامناسب
غمگین
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش حفاظت
• ضعف عضلانی
• مشکلات بینایی
• تهدیدهای تهدید آمیز دیگر

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین عوامل در رژیم غذایی میوه است. اگرچه ممکن است بعد از انتخاب میوه هر روز آجیل و نارگیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما نیست.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، مقدار مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که زیاد ورزش نمی کنند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
فعالیت ورزشی بزرگسالان و متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

پروتئین ناکافی در رژیم غذایی منجر به مشکلات می شود ، از جمله:

مومو
• کم خونی
تضعیف حفاظت از مشکلات
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی منجر به مشکلات قلبی می شود
• مشکلات رشد بدن

به دلیل محدودیت محدود بر آب میوه ها ، سوء تغذیه یک نگرانی عمده است. علاوه بر این ، بدن ممکن است گرسنه باشد. در این شرایط ، بدن سعی می کند مواد آلی را حفظ کند و در نتیجه ، متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، دارو باعث کم خونی ، مصرف بیش از حد و ضعف مفاصل می شود. با گذشت زمان ، کلسیم کافی نمی تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم غذایی قند زیاد است ، اگرچه این قندها رایج هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد دیابتی و همچنین افراد مبتلا به دیابت است. سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که مقاومت به انسولین دارند ، کار نمی کند.

هیچ قانون خاصی در مورد رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با رژیم غذایی خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه خود را تا 50 درصد کاهش دهید و پروتئین های منبع ، مانند آجیل یا میوه ها و سبزیجات مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین غذاهای ناسالم را در رژیم میوه حذف کنید.

غذای میوه ای

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر قصد دارید میوه خوردن را شروع کنید ، به آرامی شروع کنید. تغییر رژیم غذایی ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج اولین وعده غذایی خود را رها کرده و رژیم غذایی معمول خود را تغییر دهید. برای این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• سیوآلا
غذاهای فراوری شده
• قهوه
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• گندم
• میوه

با شروع رژیم میوه ، می توانید میوه ها را با انواع میوه ها در سه وعده بخورید ، یا می توانید در چند وعده کمی کمی بخورید. گروه های مختلف می توانند داروهای مورد نظر خود را انتخاب کنند:

میوه های سمی مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، میوه ها و انواع توت ها
گیاهان کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های خام ، مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه ها مانند گرم برنامه ریزی کنید
• طالبی و خربزه
• میوه ها نیز در گروه میوه ها مانند خیار و فلفل دلمه ای قرار دارند

نوشیدنی های توصیه شده در این وعده غذایی شامل آب ، آب نارگیل و مقدار کمی آب میوه معمولی است.

ایده دیگر این است که فقط پیروی از یک شیوه زندگی سالم کافی نیست ، ورزش یکی از مهمترین مسائل برای رعایت سلامتی است. میوه ها انرژی را کاهش می دهند و انرژی کافی برای ورزش به شما نمی دهند. وقتی چنین چیزی دارید ، بهتر است رژیم غذایی کوچک خود را جایگزین کنید ، کاهش انرژی یک عامل بسیار مهم است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت عمومی خود ، یا انتخاب شیوه زندگی سالم. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری ، رژیم غذایی یا دارویی خاصی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را تغییر داده یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه سبزیجاتی بخوریم؟

میوه یک میان وعده است که سرشار از بسیاری از ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی برای جبران سلامتی است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در واقع خوردن سبزیجات وزن بدن را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا چند دارو وجود دارد که واقعاً به کاهش وزن کمک می کند:

میوه

میوه ها یکی از اجزای مهم در کاهش وزن هستند. نصف یک پرتقال تنها 39 کالری دارد ، اما 65 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C 28 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که با سرعت کم وارد جریان خون می شود. غذاهای دارای شاخص گلیسمیک پایین به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند.
مطالعات نشان داده است که خوردن آب پرتقال یا نوشیدن آب پرتقال قبل از هر وعده غذایی ، مصرف کالری و وزن بدن را تا 12 هفته کاهش می دهد و متابولیسم را بهبود می بخشد.فشار خون بالا.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

آپو

سیب یک رژیم غذایی کم کالری و پر فیبر است ، سیب های بزرگ 116 کالری و 5.4 گرم فیبر دارند. این دارو همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه کمتر احساس گرسنگی برای آن روز می کنید. لازم به ذکر است که سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر کننده است. بهتر است سیب را با میوه بخورید و فقط آب آن را ننوشید تا اشتهای شما کاهش یابد.

انواع مختلف میوه

میوه ها غذاهایی کم کالری هستند. نصف بلوبری (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، اما حاوی 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K مورد نیاز در روز است.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز در روز است.

داروهای بسته بندی شده ، علاوه بر این ، مصرف این داروها باعث کاهش فشار خون و فشار خون بالا و کاهش قرمزی می شود ، در کاهش همه این موارد برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مثر است.

سنگ میوه یا میوه

میوه ها یا توت ها رایج ترین میوه های زمان پایه های این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند ، انتخاب خوبی برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند.

کیوی

کیوی یک میوه سالم است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی بسیار دیگری نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش وزن کمک می کند. این دارو به تنظیم قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از قند خون کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار مفید است.

لانو

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی در آن وجود دارد ، به همین دلیل میوه ها برای کاهش وزن مفید هستند. خربزه کالری کمی دارد ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری است که شبیه خربزه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، سطوح بالای پاکسازی به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که خربزه دارای شاخص بالایی است ، بنابراین باید آن را متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما بیشتر مردم آب پرتقال می نوشند ، اما پرتقال کامل از آب پرتقال مغذی تر و مفیدتر است.

از موز

در روند کاهش وزن ، اکثر مردم از خوردن موز به دلیل قند زیاد و کالری زیاد “اجتناب” می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه خوب منبع خوبی از پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از مواد مغذی ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین در موز به تنظیم سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – علاوه بر این ، اگر افراد دارای قند بالا روزانه موز دریافت کنند ، قند خون و قند خون کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، وزن موز یک معیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید