آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟


زود به رختخواب برو! آیا این گفته می تواند درست باشد؟ آیا افرادی که زودتر از خواب بیدار می شوند شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ آن را امتحان کنید ، چه زود بیدار هستید و چه دیر خواب. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید صبح بیدار شدن از خواب چه تاثیری بر سلامتی شما می گذارد!

آنچه علم درباره زود بیدار شدن می گوید

به تازگی تحقیقات 2021 در مجله Jama Psychiatry منتشر شده است. مشخص شد کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شده اند 23 درصد کمتر در معرض افسردگی قرار دارند. کاهش این ریسک می تواند به دو دلیل باشد. برای مبتدی ها افرادی که زود بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند. و این نور طبیعی خورشید ما را دوباره تنظیم و متعادل می کند. ریتم زندگیوقتی چرخه خواب و بیداری ما با هم منطبق است ما مزایایی را هم برای خواب و هم برای خلق و خوی خود خواهیم دید. اینها دو عامل هستند که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارند! هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کند ، بیشتر است هرچه بیشتر شب ها خوب می خوابم. و شما خوشبخت تر هستید!

ثانیاً ، صبح زود بیدار می شوند و عجله و استرس کمتری دارند.بعد از همه ، زود بیدار شدن از خواب به شما زمان بیشتری می دهد (امیدوارم) آرام و بی سر و صدا قهوه صبحگاهی خود را میل کنید. ناهار خود را آماده کنید و حتی ممکن است باعث تعریق سریع شود مهم نیست که چگونه وقت خود را صرف می کنید آن ساعت خاص خوشبختی محض است! همچنین از دیر رسیدن و عدم آمادگی از احساس اضطراب جلوگیری می کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ تنها از این عوامل ما بله رای می دهیم! اما ارزش این را دارد که ببینید آیا زود بیدار شدن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زیرا در نهایت همه متفاوت هستند این در مورد یافتن چیزی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

مربوط: 9 نکته برای عادی سازی ریتم

آدم صبحگاهی نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه زودبازده نیستند ، اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می پندارید با استفاده از این نکات می توانید به برنامه صبح خود عادت کنید. قبل از اینکه بفهمید سریعتر بیدار می شوید!

شماره 1 با آن قهوه های عصرانه خداحافظی کنید.

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، یعنی قهوه بعد از ظهر باید از بین برود. اگر شما فردی هستید که تمام روز قهوه می نوشید خود را با آخرین نوشیدنی خود حداکثر تا ساعت 1 بعد از ظهر یا 2 بعد از ظهر به چالش بکشید! در اصل زمان قطع خود را روی ظهر قرار دهید! به این ترتیب ، از ساعت 8 شب تا 10 شب ، بدن شما در بهترین حالت برای یک خواب خوب است.

اگر بعد از ظهر به تقویت نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده انرژی بخورید. یا زمانی را برای ورزش سبک پیدا کنید!

شماره 2 شب قبل آماده شوید

وقتی می خواهید عادات جدیدی ایجاد کنید ، آمادگی ضروری است! شب قبل از هر آنچه را که برای بیدار شدن زود هنگام نیاز دارید تهیه کنید. این به شما کمک می کند بهتر بخوابید.

  • زنگ هشدار را تنظیم کنید
  • لباسهایت را زمین بگذار
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید.
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان بیداری خاصی آماده باشد.
  • زودتر به رختخواب رفتن حداقل 7 ساعت می خوابید!

بیرون بردن؟ مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای آماده سازی خود برای یک خواب راحت انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، وقتی این نکات ساده را رعایت می کنید ، زود بیدار شدن راحت تر و آسان تر می شود!

شماره 3 برای داشتن یک خواب ثابت تلاش کنید.

خواب شما ثابت است هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، بهتر است. هر چه بدن شما راحت تر تنظیم شود ، احتمال آن بیشتر می شود. نتیجه؟ وقتی از خواب بیدار می شوید شادتر هستید!

و بهترین راه برای سازگاری با زمان خواب تعیین شده چیست؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن شروع کنید. یک نفس عمیق بکش و سعی کنید عصرها قبل از خواب هوشیار باشید

شاید مدیتیشن کنید ، یادداشت برداری کنید یا یک چای آرام بخش میل کنید – چیزی را بیابید که برای شما جذاب است. برنامه عصرانه نه تنها باعث افزایش سریع خواب می شود. اما به بدن شما کمک می کند سریعتر بخوابد!

مربوط: بایدها و نبایدها برای بهترین خواب ، توسط متخصصین خواب

شماره 4 از کوچک شروع کنید

برای شروع بازی نیازی نیست زود بیدار شوید. در واقع ، آسان تر است که به آرامی به بدن خود کمک کنید تا با یک برنامه خواب متفاوت سازگار شود. به عنوان مثال ، به جای این که یک ساعت زودتر بیدار شوید ، می توانید فردا 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. آهسته و پیوسته در مسابقه پیروز شوید! ما می خواهیم در بلندمدت زودتر بیدار شویم تا واقعاً از مزایای آن استفاده کنیم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید.

چرا مردم صبح خوشحال هستند؟ اغلب پرندگان اولیه یک روال مفید صبحگاهی دارند که به آماده سازی روز آنها برای موفقیت کمک می کند.

اگر فکر می کنید از کجا شروع کنید؟ بر لذت بردن از صبح خود تمرکز کنید. به شما انگیزه بیشتری برای بلند شدن می دهد! به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه صبحگاهی پر از چیزهایی که اهداف شما را پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند بهترین حالت را داشته باشید ، ایجاد کنید ، مانند:

  • برای تغذیه بدن صبحانه بخورید.
  • سلامت روانی و جسمی خود را با یک ورزش صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید.
  • پرورش ذهن آگاهی از طریق مدیتیشن
  • خواندن یا یادداشت برداری برای آرامش ذهن
  • هنگام راه رفتن صبح ، سگ خود را برای یک نفس تازه بکشید.
  • کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی آماده شوید. که در انتظار است

مربوط: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع می کنم ، و این برای سلامتی من است

شماره 6 روحیه و انرژی خود را دنبال کنید.

اگرچه صبح مردم شادتر خواهند بود. اما آیا صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن از خواب سطح و سطح انرژی خود را بنویسید. این به شما اطلاع می دهد که آیا زود بیدار شدن باعث می شود احساس بهتری داشته باشید یا نه! همچنین خوب است که درباره خود فکر کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

مردم صبح ها شادتر هستند؟ زود بیدار شدن را شروع کنید تا ببینید چه احساسی دارید!

در نهایت هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که باعث می شود بهترین احساس را داشته باشید. زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید امروز چگونه است! شما هرگز نمی دانید شما حتی ممکن است زود بیدار شوید!

دیدگاهتان را بنویسید