آنچه باید در مورد رژیم غذایی دکتر بدانید؟ اتکینز


رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات است که اغلب برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران این رژیم معتقدند که اگر مقدار زیادی چربی مصرف نمی کنید ، می توانید به میزان دلخواه پروتئین و چربی های سالم بخورید و وزن خود را کاهش دهید. در 12 سال گذشته ، بیش از 20 مطالعه نشان داده است که رژیم کم کربوهیدرات مشابه رژیم دکتر است.

رژیم اتکینز چیست؟

رژیم اتکینز توسط یک پزشک به نام “دکتر روبرت سی طراحی شده توسط اتکینز. کتاب او در سال 1972 در مورد مدیریت اتکینز پرفروش ترین کتاب سال شد. از آن زمان ، رژیم دکتر اتکینز تبدیل به. اتکینز شد و در سراسر جهان شناخته شده است کتابهای زیادی در مورد آن منتشر شده است.

غذای دکتر. اتکینز به طور خاص بر غذاهایی تمرکز کرد که به عنوان ناسالم و ناسالم شناخته می شدند ، مانند غذاهای دارای چربی اشباع شده بالا. اما امروزه تحقیقات جدید نشان داده است که چربی اشباع شده بی خطر است.

مطالعات متعددی که روی رژیم اتکینز انجام شده است نشان داده است که این رژیم غذایی در مقایسه با رژیم های کم چرب منجر به کاهش وزن و افزایش قند خون ، تری گلیسیرید ، کلسترول خوب HDL و سایر جنبه های سلامتی می شود.

مطالعات همچنین نشان داده است که رژیم های غذایی چرب به طور متوسط ​​کلسترول LDL را افزایش نمی دهند. بله ، افزایش بد دانشگاهی در برخی افراد مشاهده شد.

اثر رژیم کم کاراته کاهش اشتها به دلیل چربی کمتر و سایر پروتئین ها است. به عبارت دیگر ، بدون اینکه به آن فکر کنید کالری کمتری می سوزانید.

رژیم اتکینز 4 مرحله است

رژیم اتکینز چیست؟

  • مرحله 1 (مقدمه)کمتر از 20 گرم چربی در روز به مدت 2 هفته مصرف کنید. شما باید غذاهای پرچرب ، پر پروتئین و میوه های کم کربوهیدرات مصرف کنید. این یک ضربه عالی برای شروع کاهش وزن است.
  • مرحله 2 (تراز)به آرامی آجیل ، هویج کوچک و میوه های کوچک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • مرحله 3 (پیشرفته): با نزدیک شدن به وزن ایده آل مقادیر کمی مواد مغذی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مگر اینکه میزان کاهش وزن کند باشد.
  • مرحله 4 (تثبیت وزن)در این مرحله ، شما می توانید چربی اشباع سالم را تا آنجا که باعث افزایش وزن نمی شود از دست بدهید.

البته این مراحل کاملاً دشوار است و ممکن است لازم نباشد. به طور کلی ، تا زمانی که رژیم زیر را رعایت کنید ، باید بتوانید وزن خود را کاهش دهید یا آن را ثابت نگه دارید.

برخی افراد یک قدم را رعایت نمی کنند و از ابتدا میوه و سبزیجات زیادی به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. این روش همچنین می تواند کارآمدتر باشد.

دیگران ترجیح می دهند در وهله اول بمانند. این روش رژیم “بسیار کم کربوهیدرات” نامیده می شود.رژیم کتوژنیک“محبوب است

غذایی که نباید خورد

دکتر.  رژیم اتکینز

در اینجا لیستی از غذاهایی است که باید در رژیم اتکینز از آنها اجتناب کنید.

  • آنها خاکستری هستند: سوآ ، قاشق ، کیک ، شکلات ، بستنی و پرکن.
  • غلات: گندم ، چاودار ، جو ، برنج.
  • روغن میوه: روغن ذرت ، روغن سویا ، روغن دانه کتان ، روغن کانولا و سایر روغن ها.
  • گائو ترانس: معمولاً در غذاهای فرآوری شده یافت می شود و در لیست مواد “هیدروژنه” ذکر شده است.
  • گیاهان و غذاهای کم چرب: این غذاها اغلب دارای قند بالایی هستند.
  • مهارتهای بالای کاراته: هویج ، چغندر و غیره (در وهله اول محدود شده است).
  • محصولات دارای کربوهیدرات بالا: موز ، سیب ، پرتقال ، گلابی ، انگور (فقط به قسمت اول محدود می شود).
  • ابهام: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین (فقط به قسمت اول محدود می شود).
  • pi: عدس ، نخود ، لوبیا و غیره (در ابتدا محدود است).

غذا باید خورده شود

تاثیر رژیم اتکینز

در رژیم اتکینز ، رژیم غذایی شما باید بر اساس این غذاهای سالم باشد.

  • نوع: انواع گاو ، گوشت گوسفند و طیور.
  • ماهی و غذای دریایی: ماهی قزل آلا ، ماهی ، سفید ، ساردین و موارد دیگر.
  • تخم مرغ: سالم ترین تخم مرغ ها مکمل های امگا 3 یا محلی هستند.
  • هویج کوچک: کلم ، اسفناج ، کلم بروکلی ، مارچوبه ، سبزیجات و موارد دیگر.
  • شیر پر چرب: کره ، پنیر ، خامه ، ماست پرچرب.
  • آجیل و دانه ها: بادام ، کنوت ، تخمه آفتابگردان و موارد دیگر.
  • چربی های ضروری: سایر روغن زیتون بکر ، روغن نارگیل ، آووکادو و روغن آووکادو.

اگر رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای سالم حاوی پروتئین و چربی ، همراه با میوه ها و آجیل تنظیم کنید ، وزن خود را کاهش می دهید.

نوشیدنی

در اینجا چند نوشیدنی وجود دارد که می توانید در رژیم دکتر اتکینز بنوشید.

  • وای: مثل همیشه ، آب باید نوشیدنی مورد علاقه شما باشد.
  • قهوه: مطالعات متعدد نشان داده است که قهوه دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است و یک نوشیدنی سالم است.
  • چای سبز: این یک نوشیدنی بسیار سالم است.

غذاهایی بخورید که به شما اجازه می دهد غذا بخورید

رژیم اتکینز و تعادل

بسیاری از غذاهای سالم وجود دارد که می توانید در رژیم اتکینز مصرف کنید. مانند بیکن ، خامه ، پنیر و شکلات تلخ. اگر این غذاها به دلیل داشتن کالری زیاد در غذاهای دیگر دارای اضافه وزن تلقی می شوند.

اما در رژیم کم چرب ، بدن شما شروع به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی می کند و با سرکوب هوس ، احتمال پرخوری و افزایش وزن را کاهش می دهد.

پس از اولین مرحله ، می توانید به تدریج مواد سالم را اضافه کنید

برخلاف تصور بسیاری از مردم ، دولت اتکینز انعطاف پذیر است. فقط در 14 روز اول باید مصرف الکل خود را کاهش دهید.

پس از دو هفته ، می توانید به تدریج سبزیجات سالم مانند میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات پرچرب و غلات سالم مانند چربی و برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

با این حال ، شما هنوز هم می توانید تا آخر عمر آگاهانه از غذاهای ناخواسته استفاده کنید. حتی اگر به وزن ایده آل خود رسیده اید.

اگر شروع به خوردن غذاهایی کنید که قبل از رژیم غذایی می خوردید ، وزن از دست رفته برمی گردد. نه تنها رژیم اتکینز ، بلکه غذاهای دیگر.

آیا گیاهخواران می توانند رژیم اتکینز را رعایت کنند؟

ورزشگاه لاگری اتکینز

ممکن است رژیم گیاه اتکینز برای گیاهخواران و حتی گیاهخواران ممکن باشد ، اما این روند کمی دشوارتر می شود.

شما می توانید غذاهای حاوی پروتئین سویا حاوی پروتئین بخورید و مقدار زیادی آجیل و حبوبات با آنها بخورید. روغن نارگیل و روغن زیتون نیز منابع عالی چربی های گیاهی سالم هستند.

افرادی که رژیم لاکتو و اوو-گیاه خواران دارند (گیاه خواران که غذاهای ارگانیک خاصی مانند تخم مرغ و شیر مصرف می کنند) می توانند از تخم مرغ ، پنیر ، کره ، خامه و سایر رژیم های پرچرب در دکتر استفاده کنند. رژیم اتکینز

نمونه رژیم اتکینز در 14 روز اول

رژیم اتکینز را به مدت 14 روز آزمایش کنید

در اینجا نمونه ای از رژیم اتکینز در 14 روز اول آورده شده است. این رژیم غذایی برای “اولین قسمت غذا” مناسب است. در سایر مراحل رژیم اتکینز ، باید غذاها و مکمل های پرچرب را به این برنامه اضافه کنید.

شنبه

  • فردا: سبزیجات را نصف کرده و در روغن زیتون سرخ کنید
  • ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و آجیل ها را برای طعم دادن به چالش بکشید
  • شام: گوشت یا استیک مرغ با سبزیجات

یکشنبه

  • فردا: تخم مرغ و گوشت گاو
  • ناهار: مرغ و سبزیجات مانده از شب اول
  • شام: چیزبرگر بدون نان و سبزیجات و کره

دوشنبه

  • فردا: املت میوه ای سرخ شده در کره
  • ناهار: سالاد میگو با روغن زیتون
  • شام: محلول گوشت مرغ و سبزیجات مخلوط شده

سهشنبه

  • فردا: سبزیجات را نصف کرده و در روغن نارگیل سرخ کنید
  • ناهار: بقیه گوشت و سبزیجات مربوط به شب قبل است
  • شام: ماهی با کره و سبزیجات

چهار شنبه

  • فردا: تخم مرغ و سوسیس
  • ناهار: سالاد مرغ با آجیل چالش برانگیز
  • شام: گوشت و سبزیجات پخته شده

شرح

  • فردا: املت میوه ای در کره
  • ناهار: بقیه گوشت های دیشب
  • شام: مرغ و سبزیجات

جمعه

  • فردا: تخم مرغ دیگه
  • ناهار: مرغ و سبزیجات مانده از شب اول
  • شام: مرغ را با سالاد سالسا با سبزیجات بپاشید

حتما انواع سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

غذاهای سالم کم چرب

رژیم لاغری اتکینز

اکثر افرادی که رژیم اتکینز را رعایت می کنند اشتها ندارند و ممکن است بیش از دو یا سه وعده غذا در روز نخورند. اما اگر بین وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید ، می توانید به جای غذاهای پرچرب یا قندی از این غذاهای کم کربوهیدرات استفاده کنید.

  • تخم مرغ آب پز
  • چند تکه پنیر
  • چند ورقه سوسیس
  • یک چالش آجیل
  • ماست النی
  • خامه و توت فرنگی جدید
  • نرخ (بعد از سطح اول)
  • هویج (کوچک در مرحله اول)

چگونه در خانه با رژیم اتکینز غذا بخوریم؟

کتاب اتکینز

در حقیقت ، رفتن به رستوران برای کسانی که رژیم اتکینز را رعایت می کنند بسیار آسان تر است.

  1. به جای برنج و برنج سرخ شده ، میوه بیشتری سفارش دهید.
  2. ماهی ، گوشت یا مرغ پخته یا کبابی سفارش دهید.
  3. از روغن زیتون ، کره یا سس ها به همراه غذاها به خوبی استفاده کنید.

یک لیست خرید آسان برای رژیم اتکینز

رژیم اتکینز

خرید در فروشگاه ها و انتخاب یک گزینه خوب است زیرا هر غذایی را که بدنبال آن هستید معمولاً در آنجا یافت می شود. خواص اجباری نیست ، اما سعی کنید تا آنجا که بودجه شما اجازه می دهد از محصولات و غذاهای غیر ارگانیک اجتناب کنید.

  • نوع: گوشت ، مرغ ، دنده ، گوشت گاو.
  • ماهی: ماهی قزل آلا ، ماهی ، سفید.
  • اسکله
  • تخم مرغ
  • شیر: ماست ماست ، کولیمی ، پاتا ، جانبی.
  • از میوه ها: اسفناج ، کلم پیچ ، کلم سفید ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، گل کلم ، پیاز ، مارچوبه.
  • ناتی: بادام ، کنوت ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو.
  • نرخ: سیب ، گلابی ، پرتقال ، توت فرنگی.
  • آووکادو
  • روغن نارگیل خوراکی است.
  • زیتون و باغهای زیتون باکره.
  • شکلات تلخ.
  • طعم و ادویه: نمک ، فلفل ، زردچوبه ، دارچین ، سیر ، جعفری.

توصیه می کنیم یخچال و کمدهای خود را عاری از هرگونه غذاها و میان وعده های ناسالم مانند بستنی ، نوشابه ، غذاهای صبحانه ، نان ، آب میوه ، شکر ، قند و آرد گندم کنید.

رژیم اتکینز یک راه حل عالی برای سیری و کاهش وزن است و از آن پشیمان نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید