آرامش بعد از سزارین تنها با 8 دستورالعمل دیگر و سلامتی


ترشح بعد از سزارین

لاغری بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. تینو بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هرچند بین 6 تا 8 هفته به طور غیرمعمول متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر. کریستینا مونز ، استادیار تربیت بدنی و زنان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است بعد از این مدت پس از سزارین ، تعویض ها منتشر می شودرحم به اندازه اولیه خود باز می گردد و مایع بیشتری که در دوران بارداری انباشته شده است دفع می شود. و بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را پشت سر بگذارد.

با این حال ، برای بسیاری از مردم ، نگرانی بزرگی است که به دوره های قبل از بارداری و ورزش خود بازگردند. در ادامه چند روش برای کمک به کاهش وزن بعد از سزارین معرفی می کنیم.

8 دستورالعمل بهداشتی برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن در مادران شیرده نگرانی اصلی بسیاری از مادران است. توانایی رسیدن به تناسب اندام و ورزش قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که ممکن است در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و به دنبال کاهش وزن و روشهای ایمن هستند. در ادامه ، چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما شرح خواهیم داد.

1. اول از همه ، صبور باشید

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد ، دکتر. هورمون ها بین 6 تا 8 هفته بدون سیستم ایمنی بدن پس از سزارین می مانند و بدن نباید قبل از این زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این مدت ، فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور ، غذاهای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

سلامت بعد از سزارین

تنها چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تاثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط یک قسمت از بدن خود را ثابت کنید. و شما باید روی کل بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. بدون محدودیت کالری ورزش کنید

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، معمولاً 300 تا 500 کالری انرژی از بدن مادر نسبت به قبل سوزانده می شود. مقدار کالری از دست رفته باعث تغذیه و پنهان شدن شیر برای تغذیه نوزاد می شود.

ترشح بعد از سزارین

به همین دلیل مادران بعد از سزارین بدون انجام این کار به دنبال کاهش وزن هستند کالری موجود در غذا آگاه باشید ، آنها بقیه بارداری خود را پس از زایمان از دست خواهند داد.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه حدود 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار آن کمتر باشد ، مقدار شیر و حتی کیفیت آن بهتر است. به جای محدود کردن کالری خود در این زمان ، باید رژیم غذایی سالم و رژیم متعادل را برای شروع کاهش وزن متمرکز کنید.

3. غذاها را حذف نکنید بلکه عاقلانه انتخاب کنید

در این مدت ، بدن شما نباید از غذا محروم شود یا محدودیت مصرف را در نظر بگیرید. و سعی کنید به جای از بین بردن حساسیت های غذایی ، گزینه های سالم تری را انتخاب کنید.

یعنی در مورد استفاده از مکمل های غذایی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل تمرکز شما همچنین باید “از پیروی” از روالها یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران “اجتناب کنید”.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. اجتناب از قند خون به کنترل قند خون شما کمک می کند. اینها برای کاهش وزن و تعادل بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر ، بلکه بر سیستم ایمنی بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است همچنان وسوسه شود که غذا بخورد و حتی غذای ناسالم و مغذی انتخاب کنید. تهیه غذاهای خوب خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که بسیاری از مادران جدید آن را ندارند.

5. آب کافی بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن برای به دست آوردن شیر ، جلوگیری از هدر رفتن غذا و نیازهای ناسالم مهم است. سایر مواقع پرخوری منجر به کم آبی بدن می شود که باید با پاکسازی بدن از این مشکل جلوگیری شود.

آب برای تمیز کردن بعد از تولد

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید با مواد ناسالم مانند مایعات قندی و غیر قندی جایگزین شود. فیبر به جای آب و نوشیدنی های سالم.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

یک ورزشکار اشاره می کند که قبل و بعد از بارداری ، مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

بستن کمربند بعد از تولد باعث ضعف ماهیچه ها می شود. زیرا این وسیله ای بود که آنها برای نگه داشتن و بستن عهد و پیمان استفاده می کردند. این موضوع باعث ایجاد این موضوع شد تضعیف حفره شکمی چه خبر.

7. بر ورزش منظم تمرکز کنید

تمرین شامل می شود تمرینات ایزومتریک مانند اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های لگن و شکم کمک می کند که برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مفید است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر غیرطبیعی باشد یا رهاسازی نوزاد انجام نشده باشد ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و قدرت ، بهتر است تنها بر تنفس تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن را برای تناسب اندام به چالش می کشد.

پلانک و اسکات هر دو فرآیند ، بدون انجام فعالیت زیاد ، توانایی شناسایی ماهیچه های شکمی و بافت های دیگر اندام ها را دارند.

8. حفظ سلامت طبیعی بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و درد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور ، می توانید از تمرینات ذهن آگاهی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. شما می توانید هر روز تمرین تنفس را در مقابل آینه تمرین کرده و از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار شوید.

نتیجه

پاکسازی بدن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به مسیر اصلی و انجام کارها قبل از بارداری می تواند امید بزرگی برای مادران باردار باشد. اما در نتیجه این امر نباید به هیچ وجه سلامت آنها به خطر بیفتد.

منبع: زن

دیدگاهتان را بنویسید